شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی علیرضا منصوریان + تصاویر

بیوگرافی کامل علیرضا منصوریان از دوران بازی تا مربیگری فوتبال به همراه مصاحبه و عکسهای “علیرضا منصوریان” و پسرش امیر را ببینید.

بیوگرافی علیرضا منصوریان + تصاویر

بیوگرافی کامل علیرضا منصوریان از دوران بازی تا مربیگری فوتبال به همراه مصاحبه و عکسهای “علیرضا منصوریان” و پسرش امیر را  ببینید

  • نام: علیرضا
  • نام خانوادگی: منصوریان
  • تاریخ تولد: 11 آذر 1350
  • محل تولد: تهران
  • قد: 1٫74 متر
  • پست: هافبک
  • فرزندان: امیر

 علیرضا منصوریان قاری قرآن

زندگی شخصی علیرضا منصوریان

علیرضا منصوریان 11 آذر 1350 در تهران متولد شد، او یک برادر و دو خواهر دارد. علیرضا و خواهر بزرگ ترشان تشکیل خانواده داده اند، اما برادر و خواهر کوچکترشان هنوز ازدواج نکرده و در خانه پدری زندگی می کنند.

همسر و فرزندان علیرضا منصوریان

علیرضا ازدواج کرده و یک پسر به نام امیر دارد و این تنها فرزند وی می باشد. از جمله ویژگی های او این است که چه در زمان مجردی و چه بعد از ازدواج، به شدت به خانه و خانواده وابسته می باشد و به جز تمرین و محل کار، فقط در خانه می توان او را یافت.

 رستوران علیرضا منصوریان

عکس پسر علیرضا منصوریان

ماشین علیرضا منصوریان

او در روزهای ابتدایی فوتبالش ماشین باز بود و زیاد اهل ماشین عوض کردن بود، اما سال هاست که علیرضا با یک ماشین دیده می شود. یک ماکسیمای بادمجونی رنگ که تنها خودرویی است که او در این هفت- هشت- ده سال اخیر داشته و سوار آن شده. تقریباً این ماشین یه جورایی تبدیل به شناسه علیرضا هم شده. هرچند مدتی است که به فکر ماشین جدید افتاده ، اما خب هنوز وفاداری خود را به خودروی قدیمی اش حفظ کرده است.

ماشین علیرضا منصوریان

سانتافه ی علیرضا منصوریان

لباس های برند

علیرضا یک مارک باز و یک برند باز حرفه ای است. او هیچ لباسی را نمی پوشد مگر اینکه برند باشد و هیچ عطر و ادکلنی را استفاده نمی کند مگر اینکه یک مارک معروف باشد. معمولاً لباس هایش را از خارج از کشور تهیه می کند. در زمینه عطر و ادکلن هم بیشتر از هر برندی، از پولوی سبز و چنل استفاده می کند. معمولاً رایحه چنل و یا پولوی سبز، یکی از نشانه های این است که به تازگی وی از آن محل رد شده.

پسر علیرضا منصوریان

تولد امیر منصوریان پسر علیرضا منصوریان

عاشق تماشای فیلم

علیرضا یک عشق فیلم واقعی است. او علاقه بسیار زیادی به تماشای فیلم دارد. به خصوص فیلم های خارجی و زبان اصلی. بد نیست بدانید که فیلم دیدن علیرضا هم با یک عادت های خاص توأم است. از جمله اینکه صدای فیلم را آنقدر زیاد می کند که شاید تا یکی- دو تا خانه آنطرف تر هم صدای فیلم را بشنوند. معمولاً در این مواقع ساعت و زمان هم خیلی اهمیت ندارد.

از موبایل متنفرم

موبایل، موبایل و موبایل… همه دوستان، نزدیکان، آشنایان و خلاصه هر آنکسی که علیرضا را می شناسد و با او ارتباط دارد، قطعاً می داند که او از موبایل متنفر است و تنها به جهت کارهای خیلی ضروری اش از آن استفاده می کند. علیرضا هیچ اعتقادی به جواب دادن به تلفن همراه ندارد و معمولاً از این وسیله به عنوان دکور استفاده می کند. موبایل او 99 درصد مواقع سایلنت است و حتی به میس کال های زیادی نگاه هم نمی کند. کسی نمی داند، اما شاید بارها آرزو کرده باشد که قبل از اختراع موبایل زندگی می کرد.

 بیوگرافی علیرضا منصوریان

علیرضا منصوریان  قاری قرآن

شاید جالب باشد بدانید که منصوریان یک قاری زبردست قرآن است و قرآن را با قرائت و به زیبایی تلاوت می کند و در دوران نوجوانی و جوانی در مسابقات قرائت قرآن کشور نیز شرکت می کرده و عناوینی نیز در این زمینه داشته. همچنین او عاشق اهل بیت(ع) و به خصوص، امام حسین (ع) است و در دهه اول محرم هرکاری داشته باشد، حضور در هیأت های عزاداری را از قلم نمی اندازد. به خصوص او تعصب خاصی روی هیأت قدیمی محل پدری اش دارد و هرکجای دنیا باشد برای تاسوعا و عاشورای حسینی خودش را به هیأت قدیمی رسانده و در کنار بچه محل های قدیمی اش عزاداری می کند.

طرفدار استقلال و رئال مادرید

علیرضا منصوریان یک استقلالی – رئالی واقعی است. او همانقدر که روی استقلال تعصب دارد، روی رئال هم تعصب دارد. جالب اینجاست که امیر پسرش هم مثل پدرش یک استقلالی-رئالیه متعصب است، اما باز هم جالب تر این است که محمدرضا برادرش، یک پرسپولیسی- بارسائی است و در زمینه فوتبال 180 درجه با علیرضا تفاوت دارد.

یک کشتی گیر موفق

باور کنید که اگر علیرضا فوتبالیست نمی شد، حتماً کشتی گیر می شد و اگر کشتی گیر می شد هم مثل فوتبال، یک کشتی گیر موفق بود و حتی شاید موفق تر از فوتبال. خیلی ها می گویند اگر علیرضا به جای فوتبال به سمت کشتی می رفت حتماً قهرمان المپیک می شد. زمانی که در استقلال بازی می کرد، با همه هم تیمی هایش کشتی می گرفت و هیچ کدام از هم تیمی هایش نمی توانستند علی را زمین بزنند. البته هماورد علیرضا در زمینه کشتی در تیم استقلال محمود فکری بود که او هم می توانست یک کشتی گیر موفق باشد. این را هم بدانید که علیرضا و محمود فکری هیچ گاه با هم کشتی نگرفتند.

علیرضا منصوریان مربیگری تیمهای

 علیرضا منصوریان مربی تیم استقلال

تسلط به چند زبان خارجی

شاید کمتر کسی بداند که علیرضا منصوریان از جمله فوتبالیست های با سواد، دارای مطالعه فراوان و مسلط به زبان و یا بهتر بگوییم به زبان های خارجی می باشد. او علاوه بر تسلط بی نظیرش به زبان انگلیسی، در مکالمه به زبان های آلمانی، عربی، ترکی استانبولی و البته یونانی هم تبحر خاصی دارد. اینطوری بگوییم که بالاخره هیچ کجای دنیا لنگ نمی ماند و بالاخره گلیم خودش را از آب بیرون می کشد.

باشگاه بدنسازی در خانه

علیرضا هنوز هم به شدت تمرین و ورزش می کند. او علاوه بر اینکه همزمان با تمرینات تیمش با شدت تمرین و ورزش می کند، در منزلش نیز تقریباً یک باشگاه بدنسازی کامل دارد. او یک اطاق را اختصاص داده به تجهیز کردن توسط دستگاه های بدنسازی و امکان ندارد که روزی یک ساعت را به صورت حرفه ای جدی ورزش نکند.

علیرضا منصوریان و قلعه نویی

 آغاز فوتبال حرفه ای

او فوتبال را از سال 1366 به صورت رسمی در تیم بنیاد شهید تهران آغاز کرد و بعد از 2 فصل بازی در این تیم برای گذراندن خدمت سربازی در سال 1370 به تیم فجر سپاه تهران پیوست. پس از پایان خدمت سربازی و به دلیل درخشش در تیم فجر سپاه، در سال 1372 راهی تیم تازه تأسیس و متمول پارس خودرو شد.

دوران باشگاهی

پارس خودرو

علیرضا منصوریان در فصل 73 لیگ آزادگان با تیم پارس خودرو در فوتبال ایران چهره شد و با درخشش در این تیم تهرانی نظرها را به خود جلب کرد. بعد از پایان فصل که با سقوط این تیم به دسته دو همراه شد ، منصوریان به پیشنهاد استقلال پاسخ مثبت داد و در بهمن ماه 73 به استقلال پیوست. در آن زمان نصرالله عبداللهی سرمربی استقلال بود که البته در هفته سوم جای خود را به پورحیدری داد.

 عکسهای قدیمی علیرضا منصوریان

 بیوگرافی و عکسهای علیرضا منصوریان

  استقلال

منصوریان در اردیبهشت 74 و در جام نقش جهان برای اولین بار مقابل کشاورز پیراهن استقلال را برتن کرد. اما اولین بازی رسمی وی 28/2/74 و در هفته اول لیگ مقابل برق شیراز بود. دو هفته بعد مقابل کشاورز اولین گل خود را به ثمر رساند . این بازیکن در هفته هفتم و مقابل پاس یکی از گلهای به یاد ماندنی لیگ را با یک ضربه از راه دور به ثمر رساند ، گلی که باعث شهرت این بازیکن در لیگ شد. منصوریان در یک انتخاب رسمی از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از 3 بازیکن برتر فصل 74 برگزیده شد. ضمن آنکه در این فصل قهرمانی جام حذفی را نیز تجربه کرد.

اولین بازی ملی

در سال 75 منصوریان تنها بازیکن انتخابی مایلی کهن از استقلال برای تیم ملی بود و این بازیکن حداقل سهمیه را برای آبی ها در تیم ملی حفظ کرد. منصوریان در بازی دوستانه با کویت (2-2) اولین بازی ملی خود را در سن 25 سالگی تجربه کرد و جالب اینکه آخرین بازی ملی او نیز مقابل کویت در بازیهای آسیایی 1998 رقم خورد. چند روز بعد در مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا در مسقط ، منصوریان اولین گل ملی خود را مقابل سریلانکا به ثمر رساند. در جام ملتهای 1996 با تیم ملی به مقام سوم آسیا رسید و در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1998 نیز تیم ملی را همراهی کرد.

 پسر علیرضا منصوریان

علیرضا منصوریان در ترکیب تیم ملی 

بالیستر سنترال

علیرضا منصوریان در اسفندماه 75 به تیم" بالیستر سنترال "سنگاپور پیوست تا بازی در خارج از کشور را نیز به کارنامه خود اضافه کند. وی با این تیم در لیگ سنگاپور چهارم شد . یک سال بعد و در دی ماه 76 وی مجددا به استقلال بازگشت و با استقلال قهرمانی لیگ آزادگان را تجربه کرد. درجام جهانی 1998 ، منصوریان در دو بازی مقابل آمریکا و آلمان به عنوان بازیکن جانشین به بازی امد و تصویر او بعد از گل مهدوی کیا مقابل آمریکا هنوز در یادها باقی مانده است. منصوریان در مجموع 47 بازی ملی انجام داد و 8 گل نیز به ثمر رساند.

اشکودا زانتی

در فصل 77 و پس از پایان بازیهایی آسیایی که با قهرمانی ایران خاتمه یافت ، منصوریان راهی لیگ یونان شد و پیراهن تیم اشکودا زانتی را برتن کرد. وی در 17 بازی نیم فصل دوم برای این تیم بازی کرد و در جام حذفی نیز در شکست 3-1 مقابل المپیاکوس زننده تک گل تیمش بود. در فصل بعد منصوریان مدتی در تیم اشکودا توپ زد و نیم فصل دوم به تیم آپولون پیوست و تنها گل خود در لیگ یونان را برای این تیم به ثمر رساند. وی در مجموع 31 بازی در لیگ یونان انجام داد و یک گل به ثمر رساند.

علیرضا منصوریان و دایی

عکسی قدیمی از بازی علیرضا منصوریان و علی دایی  

 

بوندس لیگا

منصوریان در فصل 01/2000 به تیم دسته دومی سن پائولی آلمان پیوست و با این تیم مقام سوم بوندس لیگای دو را کسب کرد و به بوندس لیگا آمد. وی با سن پائولی در بوندس لیگا فصل بسیار ناموفق را پشت سر گذاشت و فقط در 4 بازی برای این تیم به میدان رفت و در نهایت با سقوط سن پائولی ، منصوریان نیز پس از دو فصل ناموفق از این تیم جدا شد.

 

بازگشت به استقلال

با بازگشت به ایران دوباره پیراهن استقلال را بر تن کرد ولی در تیم رولند کخ و بعد قلعه نوعی به عنوان بازیکن جانشین استفاده می شد. در فصل 84 که با قهرمانی استقلال همراه شد ، منصوریان علیرغم اینکه گلی به ثمر نرساند ولی نقش مهمی در قهرمانی آبی ها داشت. در دوره مربیگری فیروز کریمی بود که به عنوان بازیکن ثابت مورد استفاده قرار می گرفت ، اما با بازگشت قلعه نوعی فقط در بازی برگشت فینال جام حذفی مقابل پگاه گیلان برای دقایقی به بازی گرفته شد.

علیرضا منصوریان با مو

 علیرضا منصوریان در استقلال

تعداد گل ها

منصوریان در مجموع 221 بار در مسابقات رسمی برای استقلال به میدان رفت و 24 گل نیز به ثمر رساند. در فصل 74 بیشترین گل را برای استقلال به ثمر رساند ( 6 گل در لیگ و 2 گل در حذفی). در همان فصل نیز با 36 بازی بیشترین بازی را برای استقلال انجام داد . وی اولین بار در بازی دوستانه مقابل تیم ملی عمان در سال 77 بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو بست.

فوتسال

علیرضا منصوریان ازبازیکنانی است که در فوتبال سالنی تبحر خاصی دارد و در تیم ملی فوتسال نیز سابقه بازی دارد . در مسابقات مقدماتی جام جهانی که فروردین 75 در تهران برگزار شد ، وی در چهار بازی 13 گل به ثمر رساند و بهترین گلزن مسابقات انتخابی لقب گرفت. البته وی در جام جهانی فوتسال نتوانست حاضر شود ، چرا که در اردوی تیم ملی فوتبال برای جام ملتهای آسیا بود.منصوریان در جام رمضان سال 74 نیز به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد و یک موتور گازی جایزه گرفت!

عکس قدیمی علیرضا منصوریان

عکسی قدیمی از علیرضا منصوریان در تیم استقلال 

خداحافظی علیرضا منصوریان

پنجمین قهرمانی استقلال در جام حذفی با خداحافظی یکی از باسابقه ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه همراه بود و علیرضا منصوریان پس از حدود 15 سال که برای اولین بار با پیراهن استقلال به میدان آمد ، در بازی مقابل پگاه گیلان برای آخرین بار پیراهن شماره 10 آبی را بر تن کرد و به دو دهه فعالیت حرفه ای خود پایان داد.منصوریان پس از اویختن کفش هایش مدتی مدیر آکادمی فوتبال استقلال شد.

منبع : نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied