شمانیوز
شما نیوز

پرداخت وام یک میلیون تومانی تکمیلی به 4 میلیون خانواده جدید + جزئیات

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا اظهار کرد که براساس مصوبه دولت، چهار میلیون خانوار جزو اقشار خاص شناسایی شدند که علاوه بر دریافت وام یک میلیون تومانی که برای تمام یارانه‌بگیران واریز شد، می‌توانند از وام تکمیلی یک میلیون تومانی دیگر استفاده کنند.

پرداخت وام یک میلیون تومانی تکمیلی به 4 میلیون خانواده جدید + جزئیات

یکصد و سیزدهمین مرحله از یارانه نقدی 45500 تومانی مربوط به تیر ماه، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور ساعت 24 روز پنجشنبه 19 تیر به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد. اما تفاوت این یارانه با دوره‌های قبل این است که از این ماه اقساط وام یک میلیون تومانی دولت که به حساب سرپرستان خانوار واریز شد از مبلغ یارانه کسر شده است.

 

آغاز کسر اقساط از یارانه تیر

بر این اساس، با توجه به شیوع ویروس کرونا، دولت تصمیم گرفت در کنار حمایت از بنگاه‌ها و افراد بیکار شده، وام یک میلیون تومانی به حساب تمام 23 میلیون خانوار یارانه‌بگیر واریز کند که در مجموع 23 هزار میلیارد تومان وام به حساب یارانه بگیران نقدی واریز و مقرر شد اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از یارانه افراد کسر شود.

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا در مورد زمان کسر اقساط وام کرونا، گفته بود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از یارانه این ماه (تیر)، اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از حساب یارانه بگیران مشمول کسر خواهد شد.

وی افزود: مقرر شده هر ماه مبلغ 35 هزار و 100 تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز 30ماه در نظر گرفته شده است. البته برای جزئیات بیشتر در مورد کسر اقساط باید بانک‌ها پاسخگو باشند.

 

جزئیات وام یک میلیون تومانی تکمیلی

اما در اظهارات حسین میرزایی، ‌سخنگوی تسهیلات حمایتی دولت مباحث دیگری هم مطرح است. آن هم واریز وام تکمیلی یک میلیون تومانی است.

حسین میرزایی،‌سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفت: برای چهار میلیون خانوار آسیب‌پذیر پیامک واریز وام تکمیلی یک میلیون تومانی ارسال شده است که متقاضیان باید درخواست خود را به سرشماره 6369 بفرستند.

وی گفت: نخستین مرحله واریز وام یک میلیون تومانی یارانه بگیران نقدی به طور کامل انجام شد و همزمان با یارانه تیرماه اقساط این تسهیلات نیز کسر می‌شود.

وی افزود: براساس مصوبه دولت، چهار میلیون خانوار جزء اقشار خاص شناسایی شدند که علاوه بر دریافت وام یک میلیون تومانی که برای تمام یارانه‌بگیران واریز شد، در صورت تمایل می‌توانند از وام تکمیلی یک میلیون تومانی دیگر که برای آنها درنظر گرفته شده بهره‌مند شوند.تا کنون برای چهار میلیون نفر خانوار جدید که اطلاعات آنها از دستگاه‌های مختلف دریافت شده پیامک ارسال شده است.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفت: این خانوارها می‌توانند برای ثبت درخواست خود پس از دریافت پیامک با سرشماره وزارت رفاه، عدد یک را به سرشماره 6369اعلام کنند.بازپرداخت این تسهیلات نیز 30 ماهه و با اقساط 35 هزار و 100 تومان خواهد بود که از حساب سرپرستان خانوار کسر می‌شود.

وی درباره زمان واریز وام یک میلیون تومانی تکمیلی به اقشار آسیب‌پذیر اظهار بی اطلاعی کرد.

میرزایی درباره شناسایی مشمولان واجد شرایط این طرح گفت: مشمولان این طرح دستفروشان، رانندگان وانت‌بارها و کارگران ساختمانی هستند که اطلاعات آنها توسط وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی احصاء شده است. علاوه بر این خانواده‌های پنج نفره و بیشتر نیز مشمول دریافت وام تکمیلی یک میلیون تومانی هستند که اطلاعات آنها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها احصاء شده است

 

منبع : رکنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied