شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 21 تیر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 21 تیر
 
جوسازی‌ها درمورد توافق‌نامه ایران و چین بی‌مورد است

هاشمی طباء گفت: مسائلی که درمورد این توافق‌نامه مطرح کرده و می‌گویند قرار است معاملاتی انجام شود، هنوز در هیچ سندی عنوان نشده است. صرف نوشتن این توافق‌نامه، هیچ تعهدی برای طرفین نداشته و ضمانت اجرایی نیز ندارد. اطلاعات اعلام شده کلی است؛ برای هرکدام از بخش‌ها باید عقد قرارداد صورت بگیرد، زیرا بدون آن هیچ ضمانت اجرایی مطرح نیست. زمانی که وزیر بودم با آلمان شرقی از این طرح‌ها زیاد نوشتیم؛ اما چند مورد از آن‌ها اجرا نشد. /ایرنا

z1og_fefdjnd3y7qv

خبر خوش بانک رفاه کارگران برای بازنشستگان تامین اجتماعی + جزئیات

اسماعیل للـه‌گانی مدیر عامل بانک رفاه از جزئیات وام قرض الحسنه بانک رفاه کارگران برای مستمری بگیران و پرداخت تسهیلات خرید کالا به فرزندان بازنشستگان خبر داد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

خوزستان از ۵۰ درجه گذشت

مدیرکل هواشناسی خوزستان:افزایش رطوبت در شهر‌های ساحلی با شدت و ضعف تا فردا ادامه خواهد داشت و بعد از آن به تدریج کاهش می‌یابد. از فردا تا سه‌شنبه کاهش یک تا دو درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته نیز به ویژه در نیمه غربی استان خوزستان، در بعضی ساعات وزش باد متوسط مورد انتظار است. در شبانه‌روز گذشته شوش با ۵۰.۲ و ایذه با ۲۷.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۱.۷ تا ۴۹ درجه سانتیگراد در نوسان بود. /ایسنا

z1og_fefdjnd3y7qv

عصرجدید تعطیل شد

‌ضبط مسابقه استعدادیابی ایران متوقف شده و استودیوی برنامه از پنجشنبه ۱۹ تیرماه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

سوال از رئیس جمهور، اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند

علی ربیعی سخنگوی دولت در روزنامه ایران در باره طرح سوال از رئیس جمهور توسط مجلس نوشت:به نظر من حق نظارت مجلس شرایط و الزاماتی دارد که از نظر حقوقی جای تبیین و تشریح دارد که قصد ورود به آن را ندارم. دولت ۶۸ لایحه معوق در مجلس دارد که خواستار رسیدگی به آن‌ها هستیم. بخش قابل توجهی از ابهامات و سؤالات نمایندگان در این لوایح قابل پیگیری هستند. سؤال از رئیس جمهور به یکباره در ابتدای کار مجلس بر پیچیدگی شرایط خواهد افزود و به حل مسائل کمکی نخواهد کرد. قاعدتاً تذکر و استیضاح باید ابزاری برای حل مسائل مردم و پیشرفت جامعه باشد و باید مرتب این پرسش را داشته باشیم که آیا این اقدام مسأله‌ای را از جامعه حل خواهد کرد؟ سؤالات مطرح شده از وظایف دستگاه‌هاست و مسیر درست این بود که ابتدا این سؤالات در گفت‌وگویی اقناعی با وزرا مطرح می‌شد.

z1og_fefdjnd3y7qv

جزئیات طرح ارائه سهام عدالت به جامانده ها 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی، با اشاره به جزئیات ارائه سهام، به بیش از ۱۰ میلیون نفر مشمول جدید سهام عدالت اعلام کرد، فقط موالید خانوارهای تحت پوشش سازمانهای حمایتی مشمول این طرح خواهند شد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

محسن هاشمی: تهران باید ۲ هفته تعطیل شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: به نظرم در اوج‌گیری دوباره کرونا تقصیر مردم ۳۰ درصد است و سهم دولت ۷۰ درصد، چون یکدفعه تصمیماتش را به نفع کرونا شل کرد و به ویروس رانت داد. من اگر اختیار داشتم، فعالیت‌ها را تا دو هفته تعطیل می‌کردم و محدودیت‌ها را آنقدر ادامه می‌دادم تا آمار‌ها رو به افول برود. آن وقت وقتی شمار فوتی‌ها به صفر رسید فعالیت‌ها را بازگشایی می‌کردم. /تسنیم

z1og_fefdjnd3y7qv

احتمال بازگشت «قرنطینه کامل» در تمام کشورها + جزئیات

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان، ممکن است کشورها مجبور شوند بار دیگر «قرنطینه کامل» را اجرا کنند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

ذوالنور پشت صحنه استیضاح روحانی است

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:طرحی که در حال حاضر برای استیضاح رییس‌جمهوری طراحی شده، ۱۸ محور دارد، ولی قرار است روز یکشنبه جلسه‌ای برگزار شود. حال، اما شاید اصلی‌ترین سوال آن باشد که محل برگزاری نشست مدنظر نماینده خمینی‌شهر کجاست و هماهنگی‌های لازم ازسوی چه کسی صورت گرفته است. ذوالنوری طی پیامکی از نمایندگان خواسته «ساعت ۶ صبح روز یکشنبه»، در «محل کمیسیون امنیت ملی» برای «بررسی موضوع استیضاح رییس‌جمهوری» حاضر شوند. رییس مجلس هنوز موضعی در این زمینه اتخاذ نکرده است. در همین راستا شنیده شده که قالیباف برای تعیین تکلیف موضوع سوال از رییس‌جمهوری و احتمالا تهیه طرح استیضاح او درخواست دیداری با رهبری به عنوان عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی را مطرح کرده است/روزنامه اعتماد

z1og_fefdjnd3y7qv

 
احمدی‌نژادبه قدرت باز می‌گردد؟

روزنامه کیهان به اظهارا احمد مازنی نماینده مجلس دهم که گفته است "نمایندگان مجلس جدید دنبال بازگشت دوران احمدی‌نژاد هستند، اما کتمان می‌کنند" واکنش نشان داد. این روزنامه نوشت: درباره ادعای این که مجلس جدید دنبال بازگشت احمدی‌نژاد است باید گفت افراطیون مدعی اصلاحات بهتر از هر کس می‌دانند که امکان بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاست وجود ندارد، به همان دلایلی که امکان بازگشت امثال خاتمی نیست. اما عمدا اصرار دارند کشور را مجبور به انتخاب میان روحانی و احمدی‌نژاد کنند. البته دولت ائتلافی روحانی آن قدر بد عمل کرده که عملکرد دوره احمدی‌نژاد با وجود همه تخلف‌ها و انحرافات سه سال قبل وی و برخی اطرافیانش باز هم در حوزه اقتصادی بهتر از دوره روحانی در ذهن مردم ارزیابی می‌شود. اما در آینده قرار نیست کشور متوقف نوع سیاست‌ورزی روحانی یا احمدی‌نژاد متوقف بماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied