شمانیوز
شما نیوز

فواید و مضرات داروی آلوکیم قرص خوراکی ۱۰۰ mg

آلوپورینول برای پیشگیری از نقرس و سنگ‎ های کلیوی و پیشگیری از هایپراوریسمی وابسته به شیمی درمانی سرطان تجویز می ‌شود، درمان با آلوپورینول هنگامی شروع می ‌شود

فواید و مضرات داروی آلوکیم قرص خوراکی ۱۰۰ mg
 

 

آلوپورینول برای پیشگیری از نقرس و سنگ‎ های کلیوی و پیشگیری از هایپراوریسمی وابسته به شیمی درمانی سرطان تجویز می ‌شود، درمان با آلوپورینول هنگامی شروع می ‌شود که حمله حاد نقرسی خاتمه یافته است، در نارسایی کبد و کلیه باید با احتیاط فراوان مصرف شود.در مصرف همزمان این دارو با کاپتوپریل، خطر مسمومیت با کاپتوپریل به ویژه در صورت نارسایی کلیه، افزایش می ‎یابد. اثر وارفارین و نیز غلظت پلاسمایی سیکلوسپورین در صورت مصرف همزمان با دارو، ممکن است افزایش ‎ یابد. مصرف همزمان آلوپورینول با آزاتیوپرین و مرکاپتوپورین، موجب افزایش اثرات و سمیت این داروها می ‌گردد.

نکات قابل توصیه :

۱- در صورت بروز بثورات جلدی، مصرف دارو باید قطع شود. در صورت لزوم می توان مصرف دارو را دوباره شروع کرد. در صورت بروز مجدد دارو بثورات جلدی مصرف دارو باید قطع شود,۲- تا حداقل ۱ ماه پس از تصحیح زیادی اسید اوریک خون، باید کلشیسین یا NSAIDs (به غیر از اسید استیل سالیسیلیک و سالیسیلات‎‌ ها) برای پیشگیری از حملات آرتریتی تجویز شوند.۳- در طول مصرف این دارو باید مایعات به میزان کافی (۲ لیتر در روز) مصرف شود.۴- در بیماران سرطانی در صورتی که مصرف آلوپورینول مورد نیاز باشد، باید قبل از تجویز داروی ضدسرطان، مصرف آلوپورینول آغاز شود.۵- در صورت مصرف همزمان آلوپورینول با مرکاپتوپورین یا آزاتیوپرین، توصیه می ‌شود که مقدار مصرف آزاتیوپرین و مرکاپتوپورین به یک سوم تا یک چهارم مقدار مصرف معمول کاهش داده شود.

گروه بارداری :

اطلاعاتی در مورد گروه بارداری آلوکیم ثبت نشده است.

هشدارهای بارداری :

اطلاعاتی در مورد هشدارهای بارداری آلوکیم ثبت نشده است.

نکات پیش از مصرف :

اطلاعاتی در مورد نکات پیش از مصرف آلوکیم ثبت نشده است.

موارد منع مصرف :

اطلاعاتی در مورد موارد منع مصرف آلوکیم ثبت نشده است.

عوارض مصرف بیش از اندازه :

اطلاعاتی در مورد عوارض مصرف بیش از اندازه آلوکیم ثبت نشده است.

فارماکودینامیک :

اطلاعاتی در مورد فارماکودینامیک آلوکیم ثبت نشده است.

منبع:تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied