شمانیوز
شما نیوز

نکاتی در مورد اسکراب‌ ها برای پاکسازی پوست+آموزش

در ترکیب اسکراب‌ها دانه‌های ریزی وجود دارد، برای پاک‌سازی و سایش روی پوست بویژه پوست های چرب می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

نکاتی در مورد اسکراب‌ ها برای پاکسازی پوست+آموزش

 

 

محمدعلی نیلفروش‌زادهمتخصص پوست با بیان اینکه اسکراب‌ها برای پاک سازی پوست‌های جوش‌دار و حساس مناسبند، گفت: چون در ترکیب اسکراب‌ها دانه‌های ریزی وجود دارد، برای پاک‌سازی و سایش روی پوست بویژه پوست های چرب به کار می‌روند.

درباره چگونگی استفاده از شیرپاک‌کن‌ها عنوان کرد: از آنجایی که شستشوی دائمی با صابون هم سخت است و هم در موارد زیادی باعث خشکی پوست و ایجاد حساسیت می‌شود می‌توان از شیرپاک‌کن برای پاک کردن پوست صورت استفاده کرد.

وی افزود: این محصول علاوه بر اثر پاک‌کنندگی بسیار خوب، بدون آنکه به پوست آسیب برساند موجب تمیزی و شفاف شدن آن می‌شود. در واقع شیرپاک‌کن‌ها بهترین گزینه برای پوست‌هایی است که به همه پاک‌کننده‌ها حساس هستند.

رییس مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد:‌ البته ژل‌های پاک‌کننده هم مثل شیرپاک‌کن‌ها عمل می‌کنند و چون تا حدودی هم کف می‌کنند، بیشتر برای پوست‌های چرب مناسبند، اما برای کسانی که پوست‌های خشک و حساس دارند، شیر پاک‌کن بهتر است.

وی با بیان اینکه برای رطوبت‌رسانی به پوست‌های خشک، پس از شست‌وشوی پوست از پاک کننده‌هایی تحت عنوان “تونر” که دارای مواد آرام‌کننده و مرطوب‌کننده پوست هستند استفاده می‌شود، عنوان کرد: تونرها دو نوع هستند، مخصوص پوست چرب و مخصوص پوست خشک و معمولی. تونرهای پوست چرب دارای الکل هستند و در آنها ترکیبات منقبض‌ کننده به کار رفته که باعث کوچک شدن روزنه‌های پوستی می‌شوند. نوع مخصوص پوست‌های خشک و معمولی هم دارای مواد رطوبت‌رسان بیشتری است.

این متخصص پوست در پاسخ به اینکه چه پاک کننده‌ای برای پوست‌های جوش‌دار و حساس توصیه می‌کنید، گفت: اسکراب‌ها برای این دسته از افراد مناسب هستند، چون در ترکیب آنها دانه‌های ریزی وجود دارد و برای پاک‌سازی و سایش روی پوست به کار می‌رود. اسکراب‌ها بیشتر برای پوست‌های چرب کاربرد دارند و در پوست‌های خشک کمتر استفاده می‌شوند.

وی درباره پاک‌کننده‌هایی که به آب نیاز ندارند و با پنبه آغشته آرایش را پاک می‌کنند نیز عنوان کرد: این گونه شوینده‌ها به دلیل اینکه استفاده مکرر از صابون سخت است، در شرایطی که دسترسی به آب نباشد بهترین گزینه هستند و برای پوست نیز ضرری ندارند. ولی باید مناسب با نوع پوست انتخاب شوند. پاک‌کننده برای پوست‌های چرب، پوست‌های خشک و مختلط فرق می‌کند.

نیلفروش‌زاده افزود:‌ مثلا شیرپاک‌کن برای پاک کردن پوست‌های خشک مناسب است. افرادی که در سن و سال جوانی باشند استفاده از شیرپاک‌کن برای آنها مناسب نیست. برای پوست‌های چرب و مختلط هم استفاده از پاک‌کننده های آبی و یا ژل‌های پاک‌کننده مناسب‌تر است.

وی با اشاره به اینکه پاک کردن آرایش بخصوص قبل از خواب نباید فراموش شود، زیرا از پیری پوست جلوگیری می‌کند، گفت: انواع شوینده‌های غیرصابونی و یا پن‌ها بهترین شوینده در این زمینه محسوب می‌شوند. البته پاک‌کننده شیری یا شیرپاک‌کن که مصرف آن در ایران شایع است برای پاک کردن آرایش‌های چرب و روغنی مناسب‌تر هستند. اما شیرپاک‌کن برای پاک کردن صورت همه مناسب نیست.

رییس مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به اینکه آیا به علت حساسیت چشم، همه پاک‌کننده‌های پوست را می‌توان برای دور چشم و پاک کردن آرایش آن به کار برد؟ اظهار کرد: انواعی از شوینده‌ها ویژه دور چشم هستند، از آنجایی که پوست دور چشم نازک و حساس است ترجیحا از شوینده‌هایی استفاده کنید که مخصوص دور چشم هم باشند.

نیلفروش‌زاده در پاسخ به اینکه آیا این مطلب که صابون‌های معمولی با املاح آب تشکیل رسوباتی می‌دهند که این رسوبات پس از شست‌وشو در سطح پوست باقی می‌مانند، صحت دارد، اظهار کرد: بیشتر صابون‌ها قلیایی هستند به همین خاطر شوینده‌های غیر صابونی یا پن‌ها مناسب‌ترند.

وی با اشاره به اینکه پاک کردن آرایش صورت با استفاده از صابون‌های معمولی و آب اشتباه است، اظهار کرد: بویژه این مسئله در مورد کسانی که چندین بار در طول روز اقدام به پاک کردن و تمدید آرایش صورت خود بکنند صادق است. این کار باعث خشکی، کدری و تیرگی پوست صورت می‌شود.

این متخصص پوست ادامه داد: در واقع صابون‌های معمولی با املاح آب تشکیل رسوباتی می‌دهند و این رسوبات پس از شست‌وشو در سطح پوست باقی می‌مانند (بویژه در مناطقی که میزان املاح آب بالاست) و منجر به تیرگی پوست می‌شوند.

مبع:تالاب 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied