شمانیوز
شما نیوز

از خاصیت تا ضرر داروی دپاکین

دپاکین برای درمان اختلالات تشنجی، تغییرات روانی و خلق و خو (مانند حالت دیوانگی یا اختلال دو قطبی) و جلوگیری از سر درد های میگرنی استفاده میشود.

از خاصیت تا ضرر داروی دپاکین

دپاکین برای درمان اختلالات تشنجی، تغییرات روانی و خلق و خو (مانند حالت دیوانگی یا اختلال دو قطبی) و جلوگیری از سر درد های میگرنی استفاده میشود.دپاکین برای درمان تشنج و برطرف شدن برخی از علائم بیماری‌های روانی مانند اختلال دوقطبی تجویز می‌شود. داروی دپاکین در مواردی هم برای پیشگیری از سردرد‌های میگرنی نیز استفاده می‌شود.

عوارض دپاکین

اسهال، سر گیجه، خواب آلودگی، ریزش مو، دو بینی و تار بینی، تغییر زمان عادت ماهانه، شنیدن صدا زنگ در گوش ها، لرزش، بی ثباتی و تغییر وزن از عوارض دپاکین میباشد. اگر هر کدام از این عوارض برای مدت زیادی به سراغ شما آمد و یا این موارد را از قبل داشته اید و حالا بد تر شده است، حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید.

به یاد داشته باشید که دکتر شما این دارو را تجویز کرده چراکه گمان کرده سودی که به شما میرساند بیشتر از عوارض آن است. اکثر مصرف کننده گان دپاکین دچار عارضه خاصی نمیشوند. برخی از افرادی که به هر دلیلی (برای درمان بیماری های مختلف) از دپاکین استفاده کرده اند ممکن است که دچار علائمی همچون: افسردگی، افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی و یا دیگر اختلالات روانی شوند.

اگر هر کدام از این علائم را دارید و یا بطور کلی از لحاظ روحی و روانی دچار تغییراتی شده اید، به سرعت به پزشک خود اطلاع دهید چراکه این علائم و عوارض بسیار خطرناک بوده و باید به سرعت رفع شوند. اختلالات شدید و یا بعضا کشنده به ندرت در اثر استفاده از دپاکین رخ داده است که البته بیشتر در افرادی مشاهده شده است که اختلالات متابولیکی داشته اند. اگر بطور ناگهانی و بدون هیچ دلیل خاصی احساس خستگی میکنید و یا استفراغ یا تغییرات ناگهانی در حالات و خلق و خوی روانی خود مشاهده میکنید، باید به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

اگر هر کدام از عوارض زیر را دارید باید سریعا به مراکز اورژانس مراجعه کنید. درد سینه، کبودی، خونریزی بی دلیل، ضربان قلب سریع، کند و یا نا منظم، ورم دست ها، پا ها، حرکات غیر طبیعی و غیر ارادی چشم ها، احساس سرما کردن، نفس کشیدن سریع و از دست دادن هوشیاری. بوجود آمدن یک حساسیت آلرژی ناگهانی نسبت به این دارو خیلی بعید است اما اگر رخ داد، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

علائم یک واکنش آلرژیک شدید عبارت است از : خارش و جوش، خارش و ورم مخصوصا در صورت، زبان و گلو، سرگیجه شدید و مشکل در نفس کشیدن.

منبع:ساعدنیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied