شمانیوز
شما نیوز

دلیل ریزش موهایمان چیست؟

ریزش مو یک امر طبیعی هست اما بیش از حدش مقدور هست مریضی خاصی داشته باشد در ادامه می‌توانید سایت را دنبال نمایید.

دلیل ریزش موهایمان چیست؟

 ریزش موی سر  به صورت طبیعی هر روز اتفاق میوفتد و زمانی که میزان ریزش در روز بیش تر از 100 عدد باشد غیر طبیعی هست. وی با اشاره به این که ریزش مو به 2 دسته اسکاری و غیر اسکاری تقسیم می‌شود بیان داشت:  ریزش موی اسکاری  ناشی از مریضی های گوناگون پوستی ریزش مو مثل لوپوس و یا ناشی از تروما «ضربه یا جراحت» بر اثر تصادف یا سوختگی هست.

رسایی تصریح کرد:  در این نوع ریزش مو، ریشه مو تخریب شده و موها دوباره رشد نمیکنند که در این مواقع میتوان از کاشت مو بهرهگیری کرد.

این متخصص پوست و مو اذعان داشت:  در ریزش موی غیر اسکاری ریشه مو از بین نرفته و دوباره با درمان رشد میکند که به 2 دسته توزیع و موضعی تقسیم می‌شود.

وی در ادامه افزود:  ریزش موی سکه ای  از انواع موضعی قلمداد میشود که در هر قسمتی از موی سر، گاهی در ابرو و یا مژه و یا قسمت هایی ازبدن، ریزش مو به صورت نواحی گرد و محدود، اتفاق میوفتد.

رسایی اظهار کرد: این نوع ریزش مو در اثر اضطراب و مشکلات اساس ای، ارثی و یا افراد با اساس های آلرژی و اگزما رخ می‌دهد که به اصطلاح حالت خود ایمنی هست و موها سه تا 6 ماه بعد دوباره رشد میکنند.

وی گفت: اما در حالت شدیدتر ریزش موی سکه ای، تمام نواحی سر گریبانگیر ریزش شده ودر حالت شدیدتر کل مو های بدن می ریزد که درمان آن دوران بر و مشکل هست.

رسایی در خصوص  عوامل ریزش موی  توزیع بیان کرد: سوء هاضمه به علت کمبود مواد مغذی از جمله کمبود آهن، روی، ویتامین های گروه B و اسید آمینه های لازم در این نوع ریزش مو مفید هست که مصرف سبزیجات و میوه جات، حبوبات و گوشت سفید و قرمز در رفع این مشکل نقش دارد.

وی اظهار داشت: اشکالات هورمونی یا غدد مثل کم کاری یا پرکاری تیرویید نیز از جمله دیگر عوامل ریزش موی توزیع قلمداد میشود.

رسایی اذعان کرد: سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز در زنان جوان در ریزش مو، چاقی و اختلال در باروری نقش دارد.

این متخصص پوست و مو در ادامه بیان داشت:  گاهی دیابت یک مورد از ریزش موی توزیع قلمداد می‌شود که به دنبال زایمان اتفاق میوفتد و 2 تا 3 ماه بعد از زایمان آغاز می‌شود ودر 60 درصد از زنان رخ می‌دهد و اگرچه دوباره رشد میکند.

وی خاطرنشان کرد: همینطور ابتلا به مریضی های تب دار مثل حصبه، سرماخوردگی شدید، اضطراب و شوک های شدید مثل مرگ یکی از عزیزان، ساعت های پرواز طولانی، سقط جنین و جراحی های بزرگ، ریزش موی موقت رابه دنبال دارد و خود بخود دوباره رشد می‌کند.

رسایی اظهار داشت:  رژیم گرفتن و کاهش وزن نیز از جمله عوامل ریزش مو هست و همینطور ریزش موی کششی نیز در اثر سفت بستن موها در ناحیه پیشانی و شقیقه اتفاق میوفتد که کوتاه کردن مو مفید هست.

وی تصریح کرد: برای درمان ریزش مو باید علت آن کشف شود و کوتاه کردن مو در دیگر حالت های ریزش مو درمان ریزش مو تاثیر ندارد.

منبع:تالاب 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied