شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 7 مرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 7 مرداد

توکلی در نامه‌ای به میرسلیم: اسناد خود درباره شهرداری تهران را ارائه کنید
رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای از مصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم خواست اسنادش درباره پرداخت رشوه ۶۵ میلیارد تومانی شهردار سابق تهران به نمایندگان برای توقف تحقیق و تفحص مجلس دهم را ارائه کند. احمد توکلی روز سه شنبه در نامه ای به مصطفی میرسلیم نوشت: جنابعالی دو نوبت به رسانه‌ها اطلاع دادید که آقای دکتر قالیباف برای توقف تحقیق و تفحص مجلس دهم از شهرداری تهران مبلغ شصت‌وپنج میلیارد تومان به برخی نمایندگان رشوه داد تا تلاش کنند که تحقیق و تفحص رأی نیاورد. رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت افزود: درستی و نادرستی این ادعا در هر دو صورت برای مردم و نظام اهمیت بسیار دارد، دیده‌بان شفافیت و عدالت براساس تکلیف ذاتی و متکی به اساسنامه قانونی‌اش کشف حقیقت در این زمینه را آغاز کرده است. خواهشمند است تمامی اسناد و مدارک خویش را این سازمان مردم نهاد ارائه فرمایید.

z1og_fefdjnd3y7qv

ارزش روز سهام عدالت سه شنبه 7 مرداد

در معاملات بازار سهام روز سه شنبه 7مرداد ماه ۹۹، ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با ۴۷۳ هزار تومان کاهش به ۱۹ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان رسید.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

سیگارها از شهریور کد رهگیری می‌گیرند
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشورگفت: در برخی از محصولات دخانی قاچاق از فضولات حیوانی استفاده شده است. طرح شناسه رهگیری سیگار از اول شهریور ماه آغاز می‌شود. استفاده از سیگار و تنباکویی که قانونی تولید شده هم برای سلامتی مضر است./ایسنا

z1og_fefdjnd3y7qv

فوری | طرح ترافیک لغو شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور باید طرح ترافیک در تهران لغو شده و حداقل دو ماه برگزاری کنکور سراسری به تعویق بیفتد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

شعار «جانم فدای رهبر» نیروهای نظامی حذف شد
رهبر انقلاب در دیدار با خانواده نیروی دریایی سپاه به تعابیر موجود در سرودی که اول مراسم خوانده شده بود همچون «ناخدای کشتی ولایت» و «نوح ما»، اعتراض کردند: «به همه این را می‌گویم و گفته‌ام و تکرار می‌کنم: مبادا آن صفاتی، خصالی، مناقبی که متناسب با وجود ولی عصر ارواحنافداه هست، این‌ها را تنزل بدهیم در سطح انسان‌های کوچک و ناقصی مثل این حقیر و امثال این حقیر... این نوح، امام زمان است... وجود مقدس خاتم‌الانبیاء نوحِ کشتیبان این امت است.»رهبر انقلاب در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش از استفاده‌ تعبیر «جانم فدای رهبر» در مراسم رسمی نیروهای مسلح انتقاد و تصریح کرده بودند: «نه خدا راضی است، نه احکام اسلام اجازه می‌دهد که ما بگوییم ارتش ما، یا نیروهای مسلح ما، یا عناصر ما، برای خاطر فلان آدم بمیرند؛ نه. بله، برای خاطر اسلام همه بمیرند؛ فلان آدم هم برای خاطر اسلام بمیرد.» پس از این بیانات و در دیگر مراسم رسمی نظامی بعدی، این شعار حذف شد. /فارس

z1og_fefdjnd3y7qv

جدیدترین جرئیات از مبلغ جدید یارانه نقدی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مبلغ یارانه‌های نقدی ثابت مانده است، بنابراین مجلس باید بازنگری جدی در میزان یارانه‌ها، اعم از نقدی و معیشتی را در دستوکار قرار دهد که این کار مدنظر قرار گرفته است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

حاشیه‌سازان پارلمان یازدهم؛ از مهره‌چینی زاکانی تا هیاهوی توئیتری میرسلیم
بعد از ۶۰ روز که از مجلس یازدهم می‌گذرد در میان ۲۹۰ نماینده ای که بسیاری از آنها برای اولین‌بار است که ردای نمایندگی به تن دارند افرادی هستند که حواشی مجلس روی انگشت آنها می‌چرخد.در میان جدیدالورودها گروهی هستند که در صحن علنی مجلس قیل و قال زیادی ندارند اما با حساب‌های کاربری‌شان در فضای مجازی حسابی توجهات را به خود جلب کرده‌اند. برخی نمایندگان اما در صحن مجلس پرسروصدا هستند و گویی رسالتشان را در فریاد زدن دیده اند. قدیمی ترهای پارلمان هم چندان ساکت نیستند و برخی چون زاکانی علاوه بر اینکه تلاش دارد نقش لیدر را بازی کنند در ماجرای پرونده اعتبارنامه تاجگردون و حضور ظریف در صحن پرحاشیه ظاهر شد. میرسلیم هم در دو ماه اخیر حضوری بی حاشیه و آرام در صحن داشته باشد اما در فضای مجازی به شدت فعال است و توئیت هایش جنجال برانگیز شده است. سوال اما این است که آیا بزرگان و لیدرهای برون و درون پارلمانی اصولگرایان تدبیری برای مدیریت مجلس در مسیری کم حاشیه و متمرکز بر حل مشکلات خواهند داشت؟

z1og_fefdjnd3y7qv

تمدید محدودیت‌های تهران تا پایان هفته آینده

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران با اشاره به شرایط سخت و شکننده شهر تهران به لحاظ شیوع کرونا تاکید کرد: تمامی تجمعات و برپایی نمایشگاه در تهران اقدامی پرمخاطره تلقی می‌شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

باشگاه پرسپولیس رسما از مجری تلویزیون شکایت کرد
با اعلام علیرضا اشرف مدیر رسانه‌ای پرسپولیس، این باشگاه از مجری شبکه یک شکایت خواهد کرد. صبح دیروز در یک برنامه زنده تلویزیونی دو مجری آن با لحنی کنایه آمیز قهرمانی پرسپولیس را به حمایت‌های وزارت ورزش مرتبط دانستند و این صحبت‌ها بازتاب زیادی هم در فضای مجازی ایجاد کرد. صحبت های این مجری با واکنش پرسپولیسی ها همراه شد و عبدالرضا امیراحمدی صبح امروز از پرسپولیسی ها عذرخواهی کرد اما در انتها با نام بردن از گالیله به شکلی کنایه‌آمیز و دو پهلو نشان داد که بالاجبار تن به این کار داده است. در همین راستا علیرضا اشرف، مدیر روابط عمومی پرسپولیس در صفحه شخصی خود این عذرخواهی را توهین مجدد دانشته و از شکایت باشگاه از این مجری خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • Amir

    خوب است