شمانیوز
شما نیوز

منفی کاذب زدن تست PCR زیاد است

یک فوق تخصص ریه با بیان نکاتی مهم به تشریح آخرین تغییرات قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا پرداخت.

منفی کاذب زدن تست PCR زیاد است

سید مهدی فرساد فوق تخصص جراحی ریه و قفسه سینه، نکاتی را درباره آخرین تغییرات قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا بیان کرد: پیش از این گفته می‌شد که اگر بیمار بدون استفاده از داروهای تب‌بر مثل استامینوفن و دیگر مسکن‌ها، به مدت ۳ روز علائمی از تب نداشته باشد و حداقل ۱۰ روز از شروع سایر علائم دیگر او گذشته باشد، امکان خروج از قرنطینه  را دارد اما در حال حاضر این شرایط تغییر کرده است، در حالی که تا همین چند روز پیش برای تشخیص نهایی ابتلا به کرونا و اتمام قرنطینه می‌گفتیم که ۲ بار تست PCR (تست از ته حلق) در ۲ روز پشت سر هم انجام شود اما در حال حاضر به دلیل احتمال زیاد منفی بودن کاذب آن لازم نیست که بیمار تست فوق را انجام دهد.

این فوق تخصص ریه تصریح کرد: هم اکنون به گفته متخصصان و پزشکان، همین که فرد  یک روز بدون استفاده از داروهای ضد تب، تب نداشته باشد برای قرنطینه او می‌توان تغییراتی را لحاظ کرد.

فرساد در ادامه به تشریح تقسیم بیماران مبتلا به کرونا به دو گروه پرداخت و گفت: بیمارانی که سطح بیماری آن‌ها کم یا متوسط است، باید ۱۰ روز از شروع اولین علائم‌شان گذشته باشد و بیمارانی که به دلیل شدت بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند، ۲۰ روز باید از شروع روند بهبودی آن‌ها سپری شده باشد.

او تاکید کرد: تا چندی پیش به طور قطعی مشخص نشده بود که احتمال ابتلای مجدد بیمارانی که یک بار به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، وجود دارد و در حال حاضر متخصصان و پزشکان به این نتیجه‌ رسیده‌اند که وقتی فردی یک بار به بیماری کرونا مبتلا شده و بهبود یافته است، تا ۳ ماه نیاز به انجام هیچ گونه تستی درباره وضعیت ابتلا به کوید ۱۹ ندارد.

این فوق تخصص ریه تصریح کرد: امکان ابتلای افراد بهبود یافته کرونایی پس از ۳ ماه وجود دارد و در صورت داشتن هر یک از علائم بیماری پس از این مدت، باید مراقبت‌های سایر افراد مشکوک و دارای علامت بیماری را رعایت کند.

فرساد در پایان بهترین راه‌های جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و ابتلای افراد را استفاده از ماسک، ماندن در خانه و در صورت ضرورت خروج از منزل با حفظ فاصله اجتماعی استاندارد برشمرد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied