شمانیوز
شما نیوز

چه بیماری در بدنتان فریاد از عفونت می زند ؟

پیتریازیس ورسیکالر یک عفونت سطحی است که در اثر مخمرهای مالاسزیا ایجاد می شود؛ مخمر هم یک قارچ است. پس جواب این سوال بله است!

پیتریازیس ورسیکالر یک عفونت سطحی است که در اثر مخمرهای مالاسزیا ایجاد می شود؛ مخمر هم یک قارچ است. پس جواب این سوال بله است! بیماری که با عفونت به صورت لکه هایی با رنگ متفاوت ظاهر می شود که معمولا روی تنه هستند. به طور شایع پس از یک تعطیلات دیده می شود زیرا عملکرد مخمرها مانع از برنزه شدن پوست مبتلا می شود، لذا لکه های روشن تری دیده می شود که در معاینه از نزدیک پوسته های ظریفی دارند. در صورتی که پوست عفونتی در معرض آفتاب قرار نگیرد و روشن باقی بماند، لکه های درگیر تیره تر از پوست اطراف به نظر می رسند از این رو ورسیکالر نامیده می شود.

چگونه می توان پیتریازیس ورسیکالر را درمان و از عود آن جلوگیری کرد؟

چند درمان موضعی مختلف وجود دارد که به خوبی اثر می کند. این ها عبارتند از: ضد قارچ های آزول، کرم تربینافین و سلنیم سولفید. لوسیون ها ممکن است نسبت به کرم ها سریع تر اثر کند، لذا شامپوهای کتوکونازول و سلنیم سولفید انتخاب های خوبی هستند. می توان آن ها را پس از 50 درصد رقیق کردن با آب به صورت مستقیم روی پوست استعمال کرد، سپس فرصت دهیم تا خشک شود و با آب آن را بشوییم. این کار باید 3 روز در یک هفته تکرار شود. در صورتی که عفونت بسیار گسترده است، معمولا ایتراکونازول خوراکی به صورت 200 میلی گرم در روز به مدت 7 روز بسیار موثر است. اغلب نواحی درمان شده به مدت چندماه کم رنگ باقی می ماند لذا باید به بیماران توصیه کرد لزومی ندارد درمان را تکرار کنند.

عود شایع است، از این روز می توان با یک دوز واحد ایتراکونازول 400 میلی گرمی یکبار در ماه یا استعمال متناوب شامپو ایتراکونازول یا سلنیم سولفید به طور ماهانه یا همانند این ها از این عود پیشگیری کر

 
منبع: مه شو 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied