شمانیوز
شما نیوز

ترفندهای کاربردی برای جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون

درمان جوش بعد از اپیلاسیون کمی غیرقابل باور بنظر می‌آید اما بسیار مناسب می‌باشد در ادامه میتوانید با ترفند هایی برای درمان جوش بعد از اپیلاسیون صورت آشنا شوید.

ترفندهای کاربردی برای جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون
درمان جوش صورت , احتمالاً شما هم با مشکل جوش صورت بعد از موم انداختن و یا اپیلاسیون روبه‌رو شده اید، به خصوص اگر پوست نازک و حساسی داشته باشید. راهکارهایی برای جلوگیری و درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون وجوددارد، که در این جا بعضی از آن ها بیان میشوند.

راهکارهایی برای درمان جوش بعد از موم انداختن و اپیلاسیون

برای از بین رفتن قرمزی بعد از اپیلاسیون، می‌توانید از آب خنک یا یخ استفاده کنید. به این منظور، تکه ای یخ داخل یک حوله قرار دهید و آنرا بر روی  جوش ها قرار دهید. می‌توانید بجای استفاده از یخ، حوله نرمی رابا آب سرد مرطوب کنید و روی جوش ها قرار دهید.« هر چند دقیقه یک‌بار، حوله را دوباره خیس کنید». بگذارید حوله شامل یخ یا حوله مرطوب 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. با اینکار منافذ باز، بسته میشوند.

استفاده از ژل آلوئه ورا بعد از اپیلاسیون برای درمان جوش

راه حل دیگر برای درمان آثار قرمزی بعد از موم انداختن، ژل آلوئه ورا است. همانطور که میدانید، آلوئه ورا علاوه بر درمان این جوش ها، باعث آبرسانی پوست نیز میشود. برای استفاده از این ژل، بهتر است آنرا در یخچال بگذارید تا خنک شود. چند بار در روز، از ژل آلوئه ورا  را بر روی پوست بمالید. برای درمان خانگی آفتاب سوختگی و رفع لکه های قهوه ای پوست نیز میتوانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

استفاده از پماد بعد از اپیلاسیون برای درمان جوش

می‌توانید برای درمان جوش های بعد از وکس و اپیلاسیون، از پمادهای موضعی شامل پلی میکسین B  سولفات، امثال bacitracin zinc   و  Neosporin  استفاده کنید. این پمادها، علاوه بر تسریع بهبودی پوست، برای مبارزه با عفونت پوست نیز مفید است.

برای استفاده از این پمادها، به مدت 3 روزبعد از اپیلاسیون، پس از شستن دستها، یک لایه نازک از پماد، روی پوست بمالید. توجه داشته باشید که نباید پماد را روی پوست ماساژ دهید. اینکار را 3 بار در روز انجام دهید.

روغن ویتامین E برای درمان جوش

برای التیام جوش بعد از موم انداختن ، چند بار در روز، روغن ویتامین E بر روی پوست بمالید. شاید برایتان جالب باشد که میتوان از کپسول ویتامین E برای رفع خشکی مو نیز استفاده کرد.

مضمون :  اگر این جوش ها ادامه پیدا کرد، بهتر است موضوع رابا دکتر متخصص در بین بگذارید، چرا که ممکن است عفونت به داخل پوست نفوذ کرده باشد.

 

منبع: تالاب

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied