شمانیوز
شما نیوز

نحوه استفاده از اتوی مو باید چگونه باشد؟

اتوی مو کشیدن صحیح می توان موهای جذاب و شفافی برای شما به ارمغان بیاورد ، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

نحوه استفاده از اتوی مو باید چگونه باشد؟

موی انسان بسیار حساس است به طوریکه اگر هر فردی به هنگام استفاده از وسایل داغ مانند بابلیس و یا اتوی مو باید نکات ایمنی را رعایت نمایند. با رعایت نکات زیر و با استفاده از اتوی مو صحیح سلامت موهای خود را حفظ کنید و موهای زیباتری داشته باشید، اتوی مو کشیدن صحیح می توان موهای جذاب و شفافی برای شما به ارمغان بیاورد .

1- قبل از استفاده از اتوی مو ، ابتدا حتما موها را با سشوار خشک نمایید.

2- اگر موهای خیلی فر و یا موی وز دارید، برای اتو کشیدن، دسته های باریک و نازکی از مو را بردارید.

3- بعد از خشک کردن موهای خود با سشوار ، در لا به لای موهای خود از براق کننده های مناسب مو استفاده نمایید.

4-کسانی که موی صاف دارند که کمی مواج است، برای جلوگیری از سوختن موی خود، قبل از اتو کشیدن حتما موادی مانند واکس مو و یا کرم مو را به مقدار کم به نوک انگشتان خود زده و سپس به همه جای موها بمالند تا پوششی بر روی موهای خود ایجاد کنند. بدین شکل مو در ارتباط مستقیم با اتو قرار نمی گیرد و نمی سوزد.

5- افرادی که موی فر دارند می توانند قبل از اتو کشیدن فقط از براق کننده ها استفاده کنند زیرا موی آنها نسبت به موهای صاف دارای استقامت بیشتری است. افرادی با موی فر به منظور گرفتن خورده موهای روی سر و مو خوره ها، می توانند از واکس و کرم مو بعد از اتو البته به مقدار کم استفاده کنند.

6- کسانی که موی فر دارند اگر بعد از اتو از واکس و کرم زیاد استفاده کنند، موی آنها وز خواهد شد و اگر قبل از اتو زدن آنها را به موی خود بزنند، در صاف کردن موهای خود دچار مشکل خواهند شد.

7- اگر از ریشه موهای خود شروع به اتو کشیدن کنید، موهایتان آسیب جدی خواهند دید و شروع به ریزش خواهند کرد. بنابراین، همیشه با فاصله از ریشه موها، آنها را اتو بزنید.

8- استفاده مکرر و زیاد از اتوی مو موجب ریزش مو ، کم شدن موها و فاصله انداختن بین آنها خواهد شد. بهتر است فقط در مواقع خاص و در مناسبت های ویژه از اتوی مو استفاده نمایید.

9- اگر موهای رنگ کرده و هایلایت شده دارید، حتما قبل از اتو کشیدن موی خود با کمی واکس مو ، موی خود را بپوشانید تا آسیب کمتری ببیند زیرا موهای دکلره و رنگ شده دارای مقاومت کمی در برابر حرارت هستند و به راحتی در اثر گرما از وسط می شکنند و می ریزند.

10- کسانی که موی خیلی فر دارند، بعد از یکبار اتو کشیدن دسته نازکی از مو ، مقدار کمی واکس را بر روی موهای خود بزنند و بعد دوباره با جدا کردن دسته های ضخیم تر و کلفت تر مو ، آنها را اتو نمایند تا کاملا صاف شوند.

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied