شمانیوز
شما نیوز

پودر روتارین را چگونه استفاده کنیم؟

دارو روتارین با داشتن اثر خلط آوری در درمان اختلالات تنفسی، درمان تنگی نفس و سرفه مزمن، نقش دارد.

پودر روتارین را چگونه استفاده کنیم؟

پودر روتارین مفید برای تارهای صوتی، بازکننده صدا، درمان‌کننده عفونت گلو و التهابات سینه و ریه می‌باشد. فلاونوئیدهای موجود در این محصول دارای اثر ضدالتهابی بوده و تسکین‌دهنده التهابات تارهای صوتی، گلو، سرفه و سینه‌درد می‌باشد، پودر روتارین (Rutarin) از داروهای گیاهی است که به منظور بهبود تارهای صوتی، باز شدن صدا، درمان عفونت های گلو و التهابات سینه و ریه استفاده می شود، این دارو با داشتن اثر خلط آوری در درمان اختلالات تنفسی، درمان تنگی نفس و سرفه مزمن، نقش دارد. اگر قرار است از این دارو به منظور شفاف شدن صدا برای برگزاری یک کنفرانس یا سخنرانی استفاده کنید، پیشنهاد می شود حدودا ۳۰ دقیقا قبل از شروع سخنرانی از پودر روتارین مصرف کنید.

روتارین، از بذر گیاه "کیدونیا ابلانگا" گرفته شده است.

پودر روتارین (Rutarin) یک فرآورده گیاهی است که مصرف آن برای تار های صوتی مفید بوده و به باز شدن صدا و بهبود عفونت های گلو و التهابات ریه و سینه کمک می کند. این محصول همچنین به دلیل اثرات خلط آوری که دارد باعث درمان اختلالات تنفسی، سرفه مزمن و تنگی نفس نیز می گردد.

در تهیه پودر روتارین از بذر گیاه کیدونیا ابلانگا استفاده می شود که حاوی فلاونوئید هایی با اثرات ضد التهابی و تسکین دهنده می باشد. به همین دلیل است که این فرآورده به منظور رفع التهابات تار های صوتی، گلو، سرفه و سینه درد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این پودر گیاهی روتارین قائم دارو دارای ترکیبات موسیلاژی می باشد که اثرات التیام بخشی، محافظت کنندگی و نرم کنندگی داشته و تحریکات مخاط را کاهش می دهند. این ترکیبات همچنین در بهبود سرفه و رفع گرفتگی و خشونت صدا بسیار موثر می باشند.

وجود ماده دیگری به نام سینئول (Cineol) در ترکیبات تشکیل دهنده پودر روتارین باعث شده است تا این فرآورده خواص میکروب کشی و خلط آوری پیدا کرده و در بهبود لانژیت و التهاب حلق موثر باشد. برای مصرف این داروی گیاهی می بایست هر بار یک ساشه از پودر روتارین را باز کرده و محتویات داخل آن را درون یک استکان آب جوش حل نمایید و پس از گذشت 3 دقیقه آن را جرعه جرعه میل کنید.

مقدار و نحوه مصرف روتارین

بهتر است میزان دقیق مصرف این دارو توسط پزشک تعیین شود. برای استفاده از این دارو، باید یک ساشه پودر روتارین را باز کرده، محتویات آن را در یک استکان آب جوش ریخته و ۳ دقیقه بعد جرعه جرعه میل کنید. به طور معمول این دارو روزی سه مرتبه و به مدت یک هفته مصرف می گردد.

موارد مصرف روتارین

سلامت ریه

نرم کننده حنجره , گلو و سینه

درمان اختلالات تنفسی، درمان عفونت گلو و التهابات سینه و ریه

ویژگی های پودر روتارین

  • التیام بخش و نرم کننده مخاط تنفسی و رفع گرفتگی و خشونت صدا

  • درمان اختلالات تنفسی و تنگی نفس و سرفه مزمن

  • درمان کننده عفونت گلو، التهابات سینه و ریه

  • مفید برای تارهای صوتی و بازکننده صدا

  • رفع لارنژیت و التهاب حلق

  • میکروب کش

روش مصرف روتارین

یک ساشه پودر روتارین را بازکرده محتویات آن را در یک استکان آب جوش ریخته و 3 دقیقه بعد جرعه جرعه میل شود.

مصرف این فرآورده برای سخنرانان 30 دقیقه قبل از سخنرانی می باشد.

مزایای مصرف پودر روتارین برای گلودرد

پودر روتارین مفید برای تارهای صوتی، بازکننده صدا، درمان کننده عفونت گلو و التهابات سینه و ریه می باشد. این محصول از بذر گیاه کیدونیا ابلانگا گرفته شده است. فلاونوئیدهای موجود در این محصول دارای اثر ضدالتهابی بوده و تسکین دهنده التهابات تارهای صوتی، گلو، سرفه و سینه درد می باشد. همچنین ترکیبات موسیلاژی گیاهان موجود در پودر روتارین با داشتن خاصیت التیام بخشی، محافظت کنندگی و نرم کنندگی و کاهنده تحریکات مخاط اثر خود را می گذارد و در مداوای سرفه، برطرف کردن گرفتگی و خشونت صدا مؤثر خواهد بود. اثر درمانی مواد مؤثره موجود در این فرآورده در رفع لانژیت و التهاب حلق به علت وجود سینئول است که اثر میکروب کشی و خلط آوری دارد. پودر روتارین همچنین در درمان اختلالات تنفسی، درمان تنگی نفس و سرفه مزمن نقش دارد.

فواید پودر روتارین برای درمان گرفتگی صدا

برای رفع گرفتگی صدا می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. پودر روتارین یکی از داروهای ضد التهاب است که از ویژگی های آن می توان موارد زیر را شمرد:

التیام بخش و نرم کننده مخاط تنفسی و رفع گرفتگی و خشونت صدا

درمان اختلالات تنفسی و تنگی نفس و سرفه مزمن

درمان کننده عفونت گلو، التهابات سینه و ریه

مفید برای تارهای صوتی و بازکننده صدا

رفع لارنژیت و التهاب حلق

میکروب کش

بهبود تارهای صوتی، باز شدن صدا، درمان عفونت های گلو و التهابات سینه و ریه

شرایط نگهداری روتارین

در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید تگهداری شود.

 

منبع : ساعدنیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied