شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 24 مرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 24 مرداد
شکایتِ تندِ نویسنده «پایتخت» از جشن حافظ

آرش عباسی، نویسنده فصل ششم «پایتخت»، با یادآوری حواشی پیش آمده برای او در چند ماه گذشته به خاطر این سریال، اعلام کرد سکوت خود را به دلیلِ حذف نامش از فهرست نامزد‌های جشن حافظ، می‌شکند و دست به شکایت می‌زند. در فهرستِ بخش بهترین فیلمنامه تلویزیونی در جشن حافظِ امسال، نام آرش عباسی در بین نامزد‌ها به چشم نمی‌خورد و تنها نامِ محسن تنابنده در مقام سرپرست نویسندگان و طراح داستان ذکر شده است.

z1og_fefdjnd3y7qv

ارزش روز سهام عدالت جمعه 24 مرداد

ارزش روز سهام عدالت کسانی که ۶۰ درصد سهام عدالت آنها آزاد شده است، باید منتظر واریز چه میزان باشند؟

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

عدم کیفیت ۴۰ درصد ساختمان‌های نوسازی شده در پایتخت

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: متاسفانه ۴۰ درصد بافت‌های نوسازی شده در بافت فرسوده از نظر کیفیت ساخت، مطلوب نیستند. این ساختمان‌ها به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های ساخت و ساز و به کارگیری مصالح غیر استاندارد، جزو ساختمان‌های ناایمن محسوب می‌شوند. ۱۰ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم که ویژگی اصلی آن عدم استحکام است. متأسفانه بافت ناپایدار جزو بافت فرسوده محسوب نمی‌شود. تهران در معرض تهدید‌های طبیعی قرار دارد و قطعا وجود بافت ناپایدار می‌تواند مشکلات آن را دوچندان کنند. /ایسنا

z1og_fefdjnd3y7qv

افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی + جزئیات

مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین‌اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از مرداد ماه جاری با اعمال متناسب‌سازی پرداخت می‌شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

جزئیات اخذ مالیات از خریداران سکه در سال ۹۸
 
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نحوه و جزئیات اخذ مالیات از خریداران سکه در سال ۹۸ را مشخص کرد. طبق قانون مالیات‌های مستقیم، به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ دریافت کنندگان سکه تمام بهار آزادی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، آن دسته از اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۸ به دریافت حداکثر (۱۸۵) قطعه سکه اقدام کرده، مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستور العمل هستند. این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون صدرالاشاره و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌شوند و مالیات اشخاص موضوع این بند که اظهار نامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کنند، بر اساس رسیدگی به اسناد و مدارک ارائه شده تعیین خواهد شد. / ایسنا

z1og_fefdjnd3y7qv

اتفاق باورنکردنی برای دارندگان سهام عدالت

احتمالا در هفته آینده امکان دریافت کارت اعتباری و وام با ضمانت سهام عدالت از طریق بانک‌ها فراهم شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

پیام ظریف از لبنان به سید حسن نصرالله

وزیر خارجه کشورمان در پیام هایی جداگانه خطاب به همتای لبنانی و نیز دبیرکل حزب الله لبنان پیروزی غرورآفرین مقاومت در جنگ ۳۳ روزه را تبریک گفت.محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پیام هایی جداگانه خطاب به همتای لبنانی و نیز دبیرکل حزب الله لبنان چهاردهمین سالروز پیروزی غرورآفرین مقاومت در جنگ ۳۳ روزه علیه متجاوزان صهیونیست را به دولت و ملت لبنان تبریک گفت.ظریف امروز ۱۴ اوت همزمان با سالگرد این پیروزی بزرگ در لبنان حضور دارد.

z1og_fefdjnd3y7qv

اعمال مخصوص روز مباهله چیست؟

بیست و چهارم ماه ذی الحجه روز مباهله است که اعمال و دعاهای مخصوص به خود را دارد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

پیشنهاد یک نماینده: کشور در ایام برگزاری کنکور تعطیل شود

نماینده شازند در مجلس پیشنهاد داد که کشور در ایام برگزاری کنکور تعطیل باشد.محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به لغو تعویق کنکور و برگزاری کنکور در موعد مقرر از چهارشنبه هفته آینده گفت: هفته آینده رقابت سالم بین بیش از ۱.۵ میلیون شرکت کننده در کنکور برگزار می‌شود. وی با اشاره به برگزاری کنکور از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد تا شنبه اول شهریور در سراسر کشور، افزود: پیشنهاد می‌شود روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و همچنین شنبه اول شهریور که کنکور برگزار می‌شود در کشور تعطیل رسمی اعلام شود تا هم خانواده‌ها برای تردد در سطح شهرها دچار مشکل نشوند و هم بتوانند در کنار فرزندان خود در مراکز امتحان حضور یابند و یک احساس آرامشی داشته باشند.نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث پیرامون تعویق کنکور و لغو آن موجب استرس بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان شد که می‌توانیم با تعطیلی کشور و همراهی خانواده‌ها با فرزندان‌شان تا حدودی این استرس را کاهش دهیم.

z1og_fefdjnd3y7qv

قالیباف از میرسلیم شکایت کرد

رئیس مجلس به واسطه اتهامات و افترایی که نماینده تهران متوجه وی کرده است، از میرسلیم شکایت کرد.کانال تلگرامی فردا نوشت: به تازگی اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرده که بر خلاف گمانه زنی ها ارتباطی بین نماینده دستگیر شده مجلس و موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری وجود ندارد و به نوعی اتهام میرسلیم را رد کرده است. با این حال میرسلیم اتهام بزرگ خود علیه قالیباف را تکرار کرده و از رد و بدل شدن ۶۵ میلیارد تومان برای انجام نشدن تحقیق و تفحص سخن می گوید. او تا کنون جز تکرار این تهمت هیچ سند و شاهدی ارائه نکرده است. از دستگاه قضایی انتظار می رود با توجه به شکایت قالیباف به این موضوع رسیدگی کند و در صورت محکومیت میرسلیم با او برخورد شود تا اتهام زنی و تخریب بدون هزینه نماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied