شمانیوز
شما نیوز

زگیل های ویروسی ناشی از کدام مشاغل است ؟

معمولا زگیل های ویروسی در نهایت در اکثر افرادی که سیستم ایمنی طبیعی دارند، بهبود می یابد.

زگیل های ویروسی ناشی از کدام مشاغل است ؟

معمولا زگیل های ویروسی در نهایت در اکثر افرادی که سیستم ایمنی طبیعی دارند، بهبود می یابد، هیچ درمان انتخابی و بدون دردی وجود ندارد که فقط عامل آن یعنی ویروس پاپیلومای انسانی را از بین ببرد. عامل آن می تواند برای مثال در نیتروژن مایع -196/4C زنده بماند، بیشتر درمان های فعلی برای شناساندن وجود زگیل های ویروسی به سیستم ایمنی، آسیب بافتی ایجاد می کند، در استفاده از هر درمانی باید هر گونه عامل آزار دهنده، درد یا سایر عواقب نامطلوب درمانی زگیل های ویروسی ، مانند دپیگمانتاسیون متعاقب کرایوتراپی، توجیه وجود داشته باشد.

زگیل های مشکل آفرین بر روی دست ها یا پاها را می توان با استفاده موضعی از سالیسیلیک اسید همراه با تراشیدن منظم در صورتی که به طور مداوم به مدت 3 ماه استفاده شود، با احتمال زیادی به طور موفقیت آمیز درمان کرد. کرایوتراپی با نیتروژن مایع که تنها اندکی بیشتر مثمرتمر است؛ دردناک است ولی می تواند سریع تر اثر کند. برای زگیل های مقعدی تناسلی می توان از ایمی کیمد و پدوفیلوتوکسین موضعی در منزل استفاده کرد؛ می توان از کرایوتراپی و سایر روش های تخریبی در بیمارستان نیز استفاده کرد. زگیل های صورت احتمالا به بهترین وجه با الکتروسرجری یا کرایوتراپی دقیق درمان می شود.

بعضی اوقات، سایر روش های درمان زگیل ها به وسیله متخصصین در دپارتمان های بیمارستانی استفاده می شود ولی همگی یک یا چند اشکال دارند. در انگلستان، ایمی کیمد مجوز استفاده به غیر از ناحیه تناسیلی را ندارد ولی در سایر نقاط جهان به صورت گسترده تری استفاده می شود.

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied