شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی “مصطفی زمانی” بازیگر موفق سریال یوسف پیامبر + تصاویر

مصطفی زمانی با بازی در سریال یوسف پیامبر به تلویزیون ایران معرفی شد و به شهرت رسید، یوسف پیامبر، نام یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی یوسف به کارگردانی فرج الله سلحشور است.

بیوگرافی “مصطفی زمانی” بازیگر موفق سریال یوسف پیامبر + تصاویر

unnamed.jpgمم مصطفی زمانی 31 خرداد سال 1361در فریدونکنار متولد شد. مصطفی  زمانی با بازی در سریال یوسف پیامبر به تلویزیون ایران معرفی شد و به شهرت رسید، یوسف پیامبر، نام یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی یوسف به کارگردانی فرج الله سلحشور است. این سریال به داستان پر فراز و نشیب زندگی یوسف می پردازد. مصطفی زمانی در این سریال نقش حضرت یوسف را بازی کرد،‌از بچگی عاشق بازیگری بوده وقتی وارد دانشگاه شد به بازیگری در تاتر پرداخت معتقد است فضای رشد پیشرفت برای جوانان و نوجوانان علاقه مند در شهرستانها کم و محدود است میان بازیگران مرد محمدرضا فروتن را خیلی دوست دارد به نظر او هدیه تهرانی هنرپیشه تاثیرگذاری است بازی فروتن و تهرانی را در قرمز خیلی دوست دارد.

مصطفی-زمانی-و-کتایون-ریاحی-در-سریال-یوسف-پیامبر

مصطفی زمانی از طریق دوستش متوجه شد برای سریال یوسف دنبال بازیگر هستند ابتدا هیچ شانی برای خود قائل نبوده روز اول تست هول شده و دیالوگهایش را فراموش کرده پیش از تست دوم کتاب یوسف در آینه تاریخ را خواند بعد از تست دوم قراردادی 6 ماهه امضا کرد. برای ایفای بهتر نقش به کلاسهای بازیگری سوارکاری و بدنسازی رفت به خاطر فشارهای حاکم بر فضای کار 2 بار انصراف داده . بازیگر نقش نوجوانی یوسف پسرعمه زمانی است .کتایون ریاحی را بهترین انتخاب برای نقش زلیخا میداند .

 

 

بیوگرافی کامل مصطفی زمانی

        نام:مصطفی

        نام خانوادگی:زمانی

        تاریخ تولد:1361/3/30

        محل تولد:فریدونکنار

        تحصیلات :کارشناس مدیریت صنعتی

3364447

یوسف پیامبر با بازی مصطفی زمانی

در باشگاه بدنسازی با محمدرضا فروتن آشنا شد .آرزوی بازی با مرحوم خسرو شکیبایی را داشت .بسیار احساساتی است . بازیگری را دوست دارد .امیدوار است بازی در نقش یوسف ویترین خوبی برای او باشد اجازه بازی در کلاه پهلوی را نداشت .هنوز ازدواج نکرده و مجرد است .طبق قرارداد تا پایان سریال حق بازی در هیچ فیلمی را ندارد معتقد است محمدرضا گلزار حقش بوده که دارای چنین جایگاهی در سینما شده . پارسا پیروزفر را هنرپیشه ای باسواد میداند . از نظر او حامد بهداد دوست داشتنی و عجیب است . علی دایی را سمبل اراده میداند، او پس بازی در سریال یوسف پیامبر در سال 1387 در سریال در چشم باد دیده شد.

1145561-parsnaz-com

میلاد کی مرام و مصطفی زمانی

در چشم باد مجموعه تلویزیونی تاریخی حماسی است که فیلمبرداری آن از مهرماه سال 1382 در لوکیشنی واقع در شمال کشور آغاز شد، به مدت 5 سال به طول انجامید و در نهایت در اواخر سال 1387 به پایان رسید، فیلم سینمایی آل اولین تجربه سینمایی مصطفی زمانی بود. آل فیلمی به کارگردانی بهرام بهرامیان و ساخت سال 1388 است.

unnamed

آنا نعمتی و مصطفی زمانی در فیلم آل

خلاصه:مهندس جوانی از طرف هیأت مدیره شرکت محل کارش، همراه زن باردار خود عازم یک مأموریت کاری در ایروان می شود. به تدریج روزهای آفتابی این زوج، جای خود را به روزهای تیره می دهد. حوادثی در راه است.

سال 1389 یکی از پر کارترین سالهای کاری این بازیگر جوان بود که در 5 فیلم قصه پریا ، پریناز ، اینجا تاریک نیست ، سوت پایان و یک عاشقانه ساده به ایفای نقش پرداخت.

mostafa-zamani-2

هنر نمایی مصطفی زمانی و مهناز افشار  قصه پریا

بازیگری در گذشته برای مصطفی زمانی آن طور که باید جدیت نداشت تنها در حد اینکه تقلید صدا کند و در نمایش های مدرسه شرکت کند بود ولی شیفته بازیگر شدن هم نبود و این کار برایش جذابیت نداشت دقیقا زمانی که هنوز برای بازی در نقش یوسف (ع) معرفی و انتخاب نشده بود.جالب اینجاست که به قدری به دنیای هنر و بازیگری بی تفاوت بوده است که حتی وقتی بازیگران زیادی به شمال که محل زندگی اش هست می آمدند هیچوقت در تب و تاب گرفتن عکس یادگاری با آن ها و دیدنشان نبود، بازی در مدیوم های دیگر و متفاوت با توجه به ورودش به عرصه بازیگری از طریق تلویزیون تفاوت چندانی برایش ندارد چراکه همیشه به دنبال شخصیت ها و نقش هایی هست که باعث هدر رفتن عمرش نشود ولی خب این اعتقاد را نیز دارد که فضایی که در سینما حاکم است بخاطر آزاد و رها بودن نقش آفرینی هم در آن به سهولت انجام می شود.

57358870

علاقه مصطفی زمانی به صدای محسن چاووشی

مصطفی زمانی در رابطه با صدای محسن چاووشی معتقد است که در صدای او یک زخمی پیداست که دقیقا زمان خواندن سنتوری هم این زخم احساس می شد بطوری که این احساس را دارد که اگر صدای محسن علی رغم بازی خوب و بی نظیر بهرام رادان از روی فیلم حذف شود شاید باعث شود کل کار سنتوری زیر سوال برود،او همیشه می گوید محسن درد را همیشه شیرین روایت میکند.

نحوه پیوستن زمانی به "بدرود بغداد" که بعد از "آل" تجربه دوم سینمایی اش محسوب میشود بخاطر این که با عکاس فیلم یعنی جواد جلالی آشناییت داشت اتفاق افتاد و این بهانه ای شد تا با گروه آشنا شده و درباره نقش به توافق برسد از دیدگاه او بدرود بغداد از فیلمنامه خوبی برخوردار و جذابی بود البته ناگفته نماند که در ابتدا نقش دنیل را قرار بود مصطفی زمانی بازی کند همان نقشی که مزدک میرعابدینی بر عهده گرفتند.

arga-mag-5-17

فیلم شناسی مصطفی زمانی

سینما:

        1395 سارا و آیدا بازیگر مازیار میری

        لابی بازیگر محمدپرویزی

        1394 یک روز بخصوص بازیگر همایون اسعدیان

        تیک آف بازیگر احسان عبدی پور

        1393 ماهی سیاه کوچولو بازیگر مجید اسماعیلی

        جامه دران بازیگر حمیدرضا قطبی

        1392 خط ویژه بازیگر مصطفی کیایی

        1391 آینه شمعدون بازیگر بهرام بهرامیان

        برلین 7- بازیگر رامتین لوافی

        1390 جیب بر خیابان جنوبی بازیگر سیاوش اسعدی

        من همسرش هستم بازیگر مصطفی شایسته

        قصه عشق پدرم بازیگر محمدرضا ورزی

        ملکه بازیگر محمدعلی باشه آهنگر

        1389 یک عاشقانه ساده بازیگر سامان مقدم

        سوت پایان بازیگر افتخاری نیکی کریمی

        پریناز بازیگر بهرام بهرامیان

        بوی گندم بازیگر محمدرضا خاکی

        قصه پریا بازیگر فریدون جیرانی

        1388 کیفر بازیگر حسن فتحی

        بدرود بغداد بازیگر مهدی نادری

        آل بازیگر بهرام بهرامیان

مصطفی-زمانی-و-هانیه-توسلی-در-فیلم-کیفر

سریال ها

        1397موسی(ع)بازیگرجمال شورجه

        1396شهرزاد (فصل سوم)بازیگرحسن فتحی

        1396–1395شهرزاد (فصل دوم)بازیگرحسن فتحی

        1394شهرزاد (فصل اول)بازیگرحسن فتحی

        1387در چشم بادبازیگر افتخاریمسعود جعفری جوزانی

        1387یوسف پیامبربازیگرفرج الله سلحشور

مصطفی-زمانی

فیلم های کوتاه

        بیست هفته به کارگردانی مسعود قراگزلو 1394 (بازیگر)

برنامه ها

        گاراژ 888 به کارگردانی سام کلانتری 1394 (مهمان برنامه)

مستندها

        نام و نشان به کارگردانی مهدی جعفری 1394 (گوینده متن)

جوایز و افتخارات مصطفی زمانی

        جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم جیب بر خیابان جنوبی به کارگردانی سیاوش اسعدی، در جشن سینمای ایران

        جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم قصه عشق پدرم به کارگردانی محمدرضا ورزی، در جشن سینمای ایران

        کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم یک عاشقانه ساده به کارگردانی سامان مقدم، در سی امین جشنواره فیلم فجر

        کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم قصه پریا به کارگردانی فریدون جیرانی، در پانزدهمین جشن سینمای ایران

        کاندیدای بهترین بازیگر مرد سال برای بازی در فیلم کیفر به کارگردانی حسن فتحی، از دیدگاه منتقدان

        کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم بدرود بغداد به کارگردانی مهدی نادری، در یازدهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس

        کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در سریال یوسف پیامبر به کارگردانی فرج الله سلحشور، در دوازدهمین جشنواره فیلم حافظ

 

منبع : نمناک

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied