شمانیوز
شما نیوز

دشمن خونین موهایتان آهنتان است

ریزش مو (آلوپسی) را می توان به دو زیر گروه منتشر یا محدود و با تمایز بیشتر به گروه علل دارای اسکار و بدون اسکار تقسیم کرد.

دشمن خونین موهایتان آهنتان است

ریزش مو (آلوپسی) را می توان به دو زیر گروه منتشر یا محدود و با تمایز بیشتر به گروه علل دارای اسکار و بدون اسکار تقسیم کرد. ریزش مو اغلب بدون توجیه است ولی می تواند در اثر بیماری سیستمیک مزمن، خصوصا بیماری های تیروئید، عوارض جانبی داروها از جمله ضدبارداری های خوراکی، کمبود آهن و علل طاسی آندروژنتیک ایجاد شود. در ریزش مو محدود، تمایز بین علل دارای اسکار و بدون اسکار، اهمیت می یابد چرا که بیمار خواستار اطلاع از احتمال رشد مجدد مو است. چگونه باید آلوپسی آراآتا را درمان کرد،‌ علی رغم وجود موارد محدودی که رشد مجدد اتفاق نمی افتد و مواردی که عود می کنند، بیماران می توانند مطمئن باشند که رشد مجدد به طور معمول وجود دارد. وقتی مو شروع به رشد مجدد می کند، ممکن است سفید یا بور باشد ولی به رنگ معمول خود برمی گردد. بهترین درمان می تواند استفاده از کلاه گیس باشد ولی خیلی از بیماران تمایلی به انجام این کار ندارند.

تضمینی برای تاثیر گذاری روش درمانی موجود وجود ندارد ولی بیمار ممکن است با توجه به میزان رشد مو، تمایل داشته باشد آن را امتحان کند. تجویز استروئید داخل ضایعه ای مانند تریامسینولون داخل جلدی، می تواند باعث رشد مجدد موقت شود ولی برای جلوگیری از آتروفی باید بسیار دقت شود. بعضی از متخصصین پوست از یک حساس کننده قوی پوست دیفن سییرون استفاده می کنند تا یک اگزما ایجاد کنند، سپس از کمترین غلظت آن استفاده می کنند تا آریتم خفیف ایجاد کند و منجر به رشد مجدد شود. این نیز می تواند یک راه حل موقتی باشد تا وقتی که مو رشد طبیعی خود را از سر گیرد. علل شایع اریترودرمی چیست، اریترودرمی (درماتیت اکسفولیاتیو) به این معناست که 90 درصد یا بیشتر از پوست قرمز باشد و پوسته ریزی متغییری وجود داشته باشد. علل شایع آن اگزما (تمام انواع آن)، پسوریازیس، واکنش دارویی و لوسمی و لنفوم و علل نادرتر آن پمفیگوس فولیاسه و پیتریازیس روبراپیلاریس است.

 

منبع : تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied