شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 18 شهریور

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 18 شهریور
حواشی یک اظهارنظر درباره دیدار اصلاح طلبان با کروبی

اسماعیل دوستی به حرف و حدیث‌های فراوان در شبکه‌های اجتماعی نسبت به حواشی دیدارش با مهدی کروبی واکنش نشان داد.به دنبال انتشار گفت‌وگوی اسماعیل دوستی درباره جزییات دو دیدار اخیرش یا شیخ مهدی کروبی و اظهارتش درباره تاکید مهدی کروبی بر اهمیت و شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، وی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «چند روزی است که خیلی در فضای مجازی ناسزا شنیده‌ام. قصد جوابگویی داشتم، خیلی فکر کردم، جوانب امر را در نظر گرفتم و جواب را به زمان سپردم. به کوه رفتم، همه را به خدای مهربان و خالق صفای کوه بخشیدم.»
 
گفتنی است، هفته گذشته این عضو حزب اعتماد ملی گفته بود که در دیدارهای اخیر آقای کروبی به حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تاکید داشتند. 

z1og_fefdjnd3y7qv

جوانان وام یک میلیاردی می گیرند + جزئیات 

مراسم انعقاد تفاهمنامه ۳۰۰ میلیارد تومانی مسکن کارگری و تفاهمنامه ۲۰۰ میلیارد تومانی توسعه بازار و ۲۰۰ میلیارد تومانی جوانان با صندوق کارآفرینی امید و تفاهمنامه ۲۰ درصد تخفیف بیمه کارفرما با معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی و مراسم تفاهمنامه تعاونی توسعه روستایی با حضور آقایان کبیری معاون محترم امور تعاون، منصوری معاون معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدیان مدیرعامل بانک توسعه‌ تعاون و نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید برگزار شد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

مهم‌ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ از دیدِ معاون احمدی‌نژاد

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید برای بهبود شرایط اقتصادی و برون‌رفت از وضعیت فعلی، برنامه عملیاتی ارائه کنند.حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با ایسنا، مهم‌ترین چالش کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را مشکلات اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید برای مقابله با این چالش‌ها و تحریم‌ها برنامه داشته باشند. مثلا در شرایط فعلی و با مشکلات اقتصادی که کشور با آن مواجه است، صادرات با مشکل مواجه شده و در داخل هم موانع خودتحریمی وجود دارد.وی افزود: کاندیداهای ۱۴۰۰ باید برای تبدیل تهدید تحریم‌ها به فرصت و عبور از این موانع برنامه داشته باشند.نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی یادآور شد: رئیس جمهور آینده باید راهکار عملی و عینی برای حفظ ارزش پول ملی و تقویت قدرت خرید مردم پیدا کند، چون قشرهای متوسط و پایین امروز با مشکل و زحمت برای تأمین معیشت مواجه هستند.نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: کاندیداهای ۱۴۰۰ باید اصلاح ساختارهای مالی و بودجه‌ای را مد نظر داشته باشند و در مورد حامل‌های انرژی، کالاهای وابسته به ارز و رانت و فسادی که بعضا در این حوزه‌ها از نهاده‌های کشاورزی تا فولاد و سایر موارد وجود دارد، برنامه داشته باشند.

z1og_fefdjnd3y7qv

امکان تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت از امروز

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: فروشندگان سهام عدالت که قصد فروش مابقی سهام از طریق کارگزاری دیگری دارند از امروز می‌توانند کارگزار ناظر را تغییر دهند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

سُفره دل ضرغامی از دست اصولگرایان باز شد

رئیس سابق صدا و سیما، با ابراز نگرانی از «ریزش‌ها و رویش‌ها»، خود شاقول پنداری را عادت بدی دانست که برخی نیرو‌های انقلابی به آن دچار شده‌اند.ضرغامی با ابراز تاسف از برخی کج سلیقگی‌ها اظهار داشت: تنگ کردن دایره خودی‌ها، پایان ندارد. امروز انقلابی‌ترین نیرو‌های ارزشی به دنبال مرزبندی با هم هستند؛ آن هم بر سر عناوینی که با گفت‌وگو و همدلی به راحتی حل می‌شود. گفت‌وگو و مدارا با جدی‌ترین منتقدان درون نظام می‌تواند به رفع سوء تفاهم با کاهش کینه و نفرت و هماهنگی حداقلی برای پیشبرد اهداف نظام منجر شود. این فعال اصولگرا، خود شاقول پنداری را عادت بدی دانست که برخی نیرو‌های انقلابی به آن دچار شده‌اند و در ادامه گفت: همیشه نگران «ریزش‌های رویش‌ها» بوده ام و در جلسات درونی جبهه انقلاب نسبت به آن هشدار داده ام.

z1og_fefdjnd3y7qv

ارزش روز سهام عدالت سه شنبه 18 شهریور 

ارزش سبد سهام عدالت 532 هزار تومانی با رشد بیش از 1.5 درصدی به 16 میلیون و 179 هزار تومان رسید، با این حساب ارزش 60 درصد قابل فروش سهام عدالت به حدود 9 میلیون و 700 هزار تومان رسید...

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

توضیح محسن هاشمی درباره ضرب‌المثل خبرساز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره منظورش در استفاده از یک ضرب المثل در صحن شورا توضیح داد.محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره منظورش در استفاده از ضرب‌المثل «خداوند خر را می‌شناخت که به آن شاخ نداد» که امروز در صحن شورا استفاده کرد، گفت: منظوری نداشتم. وی درباره تماس آقای توکلی و نتیجه‌ای که حاصل شد، گفت: از خودشان بپرسید. قرار است نماینده بفرستند.

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین وضعیت بررسی پرونده بورسیه‌ها در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از روند بررسی پرونده بورسیه‌های وزارت علوم در کمیته فرهنگی و اجتماعی این کمیسیون خبر داد. علی خضریان با اشاره به نشست امروز صبح (سه شنبه ۱۸ شهریور ماه) کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پنجمین جلسه رسیدگی به وضعیت بورسیه‌های وزارت علوم در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن بررسی لیست اسمی ارائه شده از وضعیت کلیه دانشجویان بورسیه از سوی وزارت علوم، بررسی برخی مصادیق و موضوع راهکار اجرایی برای حل مشکل ایشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، با توجه به اعلام مسئولین وزارت علوم و بحث‌های مرتبط در وزارت مبنی بر تعامل و اراده بر حل مساله این امید را داریم شاهد نتایج عملی خوبی باشیم. وی بیان کرد: جلسات به صورت پیوسته تا رسیدن به حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت و گزارشی از طرز کار وزارت علوم در این خصوص در حال تدوین است، در ادامه جلسات تکمیل می‌شود و در صورت لزوم به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: محمدرضا رضوان طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، اعلام آمادگی کرد در صورت صدور مجوز از سوی مجموعه‌های مرتبط و با پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص برخی نقایص قانونی یا خلاء‌های قانونی زمینه همکاری بیشتر این مجموعه فراهم شود، قرار شد کمیسیون مکاتبات خود را در این زمینه صورت دهد تا مشکلی که در زمینه طرز کار وجود دارد رفع شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied