شمانیوز
شما نیوز

سیاهی آرنج و زانوهایتان را اینگونه برطرف کنید

تیرگی زانوها و آرنج هم از مشکلات شایعی است که برخی ها با آن مواجه هستند و گاهی راهی جز پوشاندن آنها با لباس های بلند ندارند،‌تیرگی زانوها و آرنج هم از مشکلات شایعی است که برخی ها با آن مواجه هستند و گاهی راهی جز پوشاندن آنها با لباس های بلند ندارند.

سیاهی آرنج و زانوهایتان را اینگونه برطرف کنید

سیاهی زانوها و آرنج هم از مشکلات شایعی است که برخی ها با آن مواجه هستند و گاهی راهی جز پوشاندن آنها با لباس های بلند ندارند،سیاهی زانوها و آرنج هم از مشکلات شایعی است که برخی ها با آن مواجه هستند و گاهی راهی جز پوشاندن آنها با لباس های بلند ندارند. سیاهی زانوها و آرنج بسیار جلب توجه می کند و آزار دهنده است، ممکن است به علت اصطکاک مداوم یا تماس با نور خورشید یا حتی خشکی پوست ایجاد شده باشد،‌ گاهی هم پای بیماری وسط است و نیاز به درمان دارد. در این مطلب ابتدا به بررسی علت این مشکل پرداخته ایم و در ادامه راه حل های پزشکی و خانگی این مشکل را برای شما آورده ایم. اگر تا کنون با این مشکل روبه رو بوده اید و سراغ درمان آن نرفته اید، با خواندن این مطلب متوجه می شوید که تنها با استفاده از کرم های اسیدی، کراتولیتیک، ژل های روشن کننده و انواع اسکراب ها و کرم های مرطوب کننده می توانید دوباره سفیدی را به زانوها و آرنج خود بازگردانید.

سیاهی ها از کجا آمده اند؟

رعایت نکردن بهداشت: عدم رعایت بهداشت و تجمع سلول های مرده در نواحی آرنج و زانو می تواند یکی از علل تیرگی پوست این ناحیه مخصوصا در کودکان باشد،‌ اصطکاک مداوم: آرنج و زانو نواحی ای هستند که بیشتر درمعرض تماس با محیط و اصطکاک با البسه، مبل، فرش، میز و… قرار می گیرند و این آسیب های مکرر ومداوم سبب افزایش ضخامت پوست در این نواحی و تیره شدن آنها می شود، سر زانو نشستن و لم دادن روی آرنج: فشار و اصطکاک ناشی از این حرکات باعث افزایش ضخامت و تیرگی زانو و آرنج می شود،‌ تماس زیاد با نور آفتاب: کسانی که تماس زیادی با نور آفتاب دارند و این نواحی در معرض آفتاب قرار گیرد به دلیل تولید ملانین بیشتر پوست ظاهری تیره به خود می گیرد.

 

منبع : ایران ناز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied