شمانیوز
شما نیوز

از خاصیت و مضرات روغن سیاه دانه

همه ما ریزش مو را تا حدی تجربه کرده ایم. این مشکلی است که معمولا جلوگیری از آن غیر ممکن است چون عوامل بی شماری در ریزش مو موثر است.

از خاصیت و مضرات روغن سیاه دانه

همه ما ریزش مو را تا حدی تجربه کرده ایم. این مشکلی است که معمولا جلوگیری از آن غیر ممکن است چون عوامل بی شماری در ریزش مو موثر است. متاسفانه، در برخی از ما این مشکل به طور کامل رفع نمی شود، و با دیدن اولین علائم ریزش مو، شروع مراقبت از مو توصیه می شود. ریزش بین 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است اما بیشتر از این تعداد دلیلی برای نگرانی خواهد بود. شروع به موقع مبارزه با ریزش مو، نه تنها مشکل را از بین می برد، بلکه باعث رشد مجدد موهای ریخته شده می شود. در این مطلب به بررسی خواص روغن سیاه دانه در مبارزه با ریزش مو می پپردازیم

خواص درمانی روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه از سیاه دانه گرفته می شود. این دانه هزاران سال است که در درمان آلرژی، آسم، دیابت، سردرد، کاهش وزن، آرتریت و کرم ها و انگل هار روده به کار می رود. امروزه سیاه دانه در زیبایی و مراقبت از مو استفاده می شود. روغنی که از این دانه استخراج می شود، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که التهابات پوستی را از بین می برد. ترکیبات موجود در این روغن ضد باکتری و ضد قارچ بوده و مشکلات پوستی را که به دلیل وجود باکتری و قارچ ایجاد می شود، می تواند درمان کند. همچنین ترکیبات مفید موجود در آن باعث افزایش رشد مو شده و سرعت پیری سلول ها را کاهش می دهد. معمولا، روغن سیاه دانه به شامپو ها و روغن ها و محصولات مراقبت از موی خانگی اضافه می شود. زیرا باعث حجم و بافت مو را بهبود بخشیده و در صورت استفاده مداوم، ریزش مو را نیز کاهش می دهد.

خواص روغن سیاه دانه

1-حفظ سلامت پوست سر

روغن سیاه دانه حاوی ترکیبات ضد التهاب، ضد قارچ و ضد باکتری است که به حفظ سلامت پوست سر کمک می کند. این روغن می تواند با مشکلاتی همچون شوره، پزوریاسیس و اگزما مبارزه کند. همچنین پوست سر را رطوبت رسانی کرده و تولید روغن را نیز متعادل می کند.

2-تحریک رشد مجدد موها

ترکیبات موجود در روغن سیاه دانه، آنتی هیستامین های قوی هستند. قرص آنتی هیستامین معمولا برای افرادی که دچار کچلی شده اند تجویز می شود. اما با استفاده موضعی از روغن سیاه دانه می توان خواص آنتی هیستامین برای ریزش مو را بدون خوردن قرص شیمیایی آن تامین کرد و رشد مجدد موها را ایجاد کرد.

3-کاهش ریزش مو

این یکی از شناخته شده ترین خواص روغن سیاه دانه است و یکی از بهترین موادی است که می توانید در درمان ریزش مو استفاده کنید. این روغن حاوی 100 ماده مغذی متفاوت است که منبع غنی تغذیه فولیکول های مو است. مواد مغذی فراوان آن باعث بازسازی فولیول های مو شده و با ریزش مو مبارزه می کند.

4-جلوگیری از سفید شدن موها

روغن سیاه دانه همچنین به دلیل تاثیر در جلوگیری از سفید شدن مو و از بین رفتن موهای سفید شناخته شده است. این روغن شامل موادی اسید لینولئیک است که از آسیب سلول های رنگ دانه مو جلوگیری می کند. همچنین می تواند در کنترل بیماری لک و پیس که باعث سفید شدن قسمت هایی از پوست می شود نیز، موثر باشد.

5-نرم کننده مو

روغنی که به طور طبیعی توسط پوست سر تولید می شود، باعث آبرسانی و تغذیه مو ها می شود. پوست سر همه افراد چربی یکسانی تولید نمی کند و باعث می شود موها دامنه ای بین خشک و چرب داشته باشد. روغن سیاه دانه تولید چربی را متعادل کرده موها را در حالت طبیعی نگه می دارد.

6-جلوگیری از آسیب

رادیکال های آزاد می توانند تاثیرات مخربی روی پوست سر و موها بگذارد. روغن سیاه دانه حاوی موادی است که تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی کرده و سلامت پوست سر و موها را حفظ می کند.

7-بهبود گردش خون

روغن سیاه دانه حاوی امگا3 است که گردش خون را به خصوص در قسمت پوست سر فزایش داده و این کار باعث افزایش سرعت رشد مو نیز می شود.

 

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied