شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 22 شهریور

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 22 شهریور
کاهش شوکه‌کننده آمار ازدواج در دوران کرونا /احتمال افزایش آمار سقط جنین

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان: شیب کاهشی ازدواج به نسبت سال‌های قبل می‌تواند یک شوک باشد و این شوک روی موضوع فرزندآوری حتما تاثیر خود را خواهد گذاشت. حواشی مربوط به کرونا علاوه بر اینکه موجب کاهش ازدواج شده، پس از این می‌تواند بر امر فرزندآوری هم تاثیر بگذارد. طبیعتا مادر برای فرزندآوری نیاز به حضور در بیمارستان یا آزمایشگاه دارد که با وجود کرونا مراجعه به بیمارستان کاهش یافته و در ادامه اقدام به فرزندآوری نیز کاهش می‌یابد، این موضوع اکنون حتی حادتر از مباحث اقتصادی است. بسیاری از زوجینی که با دفاتر مشاوره ما ارتباط دارند، به صراحت این را به مشاورین‌شان اعلام کرده‌اند. /ایلنا

z1og_fefdjnd3y7qv

نوید افکاری اعدام شد + سوابق و جزئیات

حکم اعدام نوید افکاری بامداد امروز اجرا شد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

مهدی چمران از تشکیل «نظام پارلمانی» در کشور دفاع کرد

نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب: سیستم نظام پارلمانی و ریاستی در کل دنیا وجود دارد و در ابتدای انقلاب سیستم نخست وزیری داشته‌ایم، حال اگر سیستم پارلمانی خوب انجام بشود، نتایج خوبی دارد. /آنا

z1og_fefdjnd3y7qv

خبر مهم | متقاضیان وام بازنشستگی بخوانند

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از ثبت نام مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان خبر داد و گفت: جلسه‌ای برای بررسی و رفع مشکلات پرداخت وام تشکیل می‌شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

۴۰۰ میلیون تومان بپردازید، داروی تقلبی کرونا بگیرید!

پور سعید، بازپرس شعبه ششم دادسرای شهریار: افرادی سودجو با این عنوان که داوری کرونا کشف شده از مردم پول می‌گرفتند، مبالغی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دریافت کرده اند. با گرفتن استعلام از وزارت بهداشت مشخص شد این دارو‌ها تقلبی هستند و هیچ گونه ارزش درمانی ندارند. این افراد با تشکیل باندی در فضای مجازی تبلیغات می‌کردند. در این رابطه ۶ نفر دستگیر شدند.

z1og_fefdjnd3y7qv

مشمولان سهام عدالت چقدر سود گرفتند؟ + عکس

آمارها نشان می دهد مرداد ماه سال جاری بیش از 4700 میلیارد تومان سود سهام عدالت دریافت کردند و 19 میلیون نفر مستقیم سهام خود را اداره خواهند کرد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

فرمانداری تهران با نامگذاری خیابانی به نام بازرگان مخالفت کرد

فرمانداری تهران به ۳ نامگذاری شورای شهر تهران اعتراض کرد.نامگذاری معابری به نام بازرگان، اعظم طالقانی و سهیل گوهری براساس بند ۱ آیین نامه نامگذاری معابر مورد اعتراض فرمانداری تهران قرار گرفته است. شورای شهر تهران چندی پیش تغییر نام خیابان محل سکونت اعظم طالقانی به نام این فعال سیاسی تاریخ معاصر ایران را به تصویب رسانده بود و خیابان "سازمان آب" نیز به دلیل ۱۳ بار تکرار نام، در محدوده صادقیه و در مناطق ۲ و ۵ شهرداری تهران به نام پیشنهادی مهندس مهدی بازرگان تغییر یافته بود. همچنین در کنار سایر نام‌های جدید معابر تهران، با تصویب شورای شهر یک کوچه نیز به نام سهیل گوهری نامگذاری شده و مصوبه شورای شهر در خصوص نامگذاری‌ها برای تأیید نهایی به فرمانداری تهران فرستاده شدند که فرمانداری به این سه نامگذاری شورای شهر تهران براساس بند یک آئین‌نامه نامگذاری معابر اعتراض کرد. براساس ماده یک ضوابط و معیار‌های نامگذاری، نام شخصیت‌های مهم تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر آن و حوادث مهم تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران در درجه اول نام گذاری‌ها قرار دارند و نام شخصیت‌های فرهنگی، ادبی، علمی، سیاسی و تاریخی ایران و اسامی راجع به اندیشه، فکر و هنر و نیز مظاهر طبیعت زیبای ایران در مرتبه‌های بعدی می‌توانند برای نام معابر انتخاب شوند که فرمانداری این سه نام را مصادیق این بند ندانسته است.

z1og_fefdjnd3y7qv

جرم نوید افکاری چه بود؟ + فیلم

حکم اعدام نوید افکاری بامداد امروز اجرا شد. افکاری ساعت ۲۳ روز ۱۱ مردادماه سال ۹۷ بود که فردی از کارمندان سازمان آب منطقه‌ای شیراز در محله شاه داعی الله و مقابل درب منزل خود، با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفت قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

بازپرس جنجالی به ۱۰ سال زندان محکوم شد

سخنگوی قوه قضا حکم دیگر متهمان پرونده طبری را اعلام کرد ه بر این اساس، بیژن قاسم‌زاده سنگرودی، بازپرسی که دستور فیلتر کردن تلگرام را داد، به ۱۰سال حبس تعزیری محکوم شد. بر این اساس، بیژن قاسم زاده سنگرودی فرزند محمد اسماعیل (بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه) متهم به
۱- تأثیر دادن نفوذ اشخاص دولتی در اقدامات و تصمیمات قضایی منجر به تقویت حق از وریا مولانایی
۲- دریافت رشوه از حسین حاجی رضا و نادر شریف نجار به مبلغ ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۲۸ ریال
به دو حکم زیر محکوم شده است:
۱- انفصال ابد از خدمات دولتی
۲- ۱۰ سال حبس تعزیری و ضبط مال ناشی از ارتشاء و پرداخت جزای نقدی معادل وجه مأخوذه به نلع دولت و انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت سه سال و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری.

z1og_fefdjnd3y7qv

آموزش و پرورش: تصویر جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی اصلاح می‌شود

علی محبی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفتگو باباشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیم این سازمان برای پیگیری ماجرای جنجالی حذف دختران از جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی بیان کرد: این حذف براساس نظر کارشناسی صورت گرفته، مسیری را طی کرده است و به این ترتیب که جنجال به پا شده است، ماجرا پیچیده نیست. او ادامه داد: اگر همه کتاب‌ها را ملاحظه کنیم مشاهده می‌شود که به هیچ عنوان در سازمان به دنبال حذف دختران نبودند همانطور که در کتاب علوم و هدیه‌های آسمانی عکس دختران و نه نقاشی آن‌ها روی جلد کتاب درسی مشاهده می‌شود. سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: به دلیل آنکه زمان اصلاح کوتاه بود عکس دختران از کتاب درسی حذف شد هرچند که بهتر بود تصویر جدیدی طراحی می‌کردند تا آنکه بخواهند تصویر دختران را از کتاب درسی حذف کنند. محبی تصریح کرد: با توجه به دستور وزیر آموزش و پرورش طراحی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان اصلاح خواهد شد تا افراط و تفریطی در دیدگاه جنسیتی نسبت به دانش‌آموزان وجود نداشته باشد. او بیان کرد: در اسلام هم دیدگاه اعتدالی نسبت به مسائل وجود دارد علاوه بر آن آرمان‌های رهبر معظم انقلاب هم بر همین موضوع استوار است بنابراین هیچگونه تبعیضی بین دختران و پسران وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied