شمانیوز
شما نیوز

خستگی چشمانمان را هنگام کار با رایانه چگونه برطرف کنیم؟

استفاده طولانی مدت از رایانه باعث بروز مشکلات جدی برای چشم ها می شود و قرمزی و خارش چشم ها، سردرد، خشکی چشم و تاری دید را به همراه می آورد.

خستگی چشمانمان را  هنگام کار با رایانه چگونه برطرف کنیم؟

استفاده طولانی مدت از رایانه باعث بروز مشکلات جدی برای چشم ها می شود و قرمزی و خارش چشم ها، سردرد، خشکی چشم و تاری دید را به همراه می آورد. اگر شغل شما به گونه ای است که مجبور به سپری کردن بیشتر وقت خود را در مقابل رایانه هستید، بهتر است مقاله زیر را مطالعه کرده و از بروز بیماری های چشمی توسط رایانه پیشگیری به عمل آورید.

محل قرار گیری صفحه نمایش را درست انتخاب کنید

خیره شدن به صفحه نمایش به مدت طولانی سبب می شود که کمتر از زمان های نرمال پلک بزنید و باعث از بین رفتن خیسی و مایع چشمی شما شود و به همین دلیل است که هر بار چشم پزشک شما را معاینه می کند تشخیص خشکی چشم برای شما می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق توجه داشته باشید که صفحه نمایش در فاصله ای به اندازه طول یک بازو و در زاویه 10 تا 15 درجه پایین تر از چشم شما قرار گرفته باشد.

از فیلتر های ضد تابش روی صفحه نمایش استفاده کنید

از فیلتر های ضد تابش روی صفحه نمایش خود استفاده کرده و روشنایی آن را کنترل کنید. سازگاری نور صفحه نمایش با نور محیط کار بسیار مهم است و از آسیب به چشم هایتان پیشگیری می کند. همچنین عینک های ضد تابش وجود دارد که می توانید برای مراقبت از چشم ها هنگام کار با رایانه از آنها استفاده کنید.

استراحت کنید

مرتب استراحت کنید و به چشمانتان اجازه دهید سالم باقی بمانند. بلند شده و حرکات کششی انجام دهید و مطمئن شوید که چشمانتان از صفح نمایش دور است. در این مدت از ورزش های چشمی برای استراحت چشمانتان استفاه کنید به این گونه که پشت سر هم و تند پلک بزنید و چشمانتان را در جهت عقربه های ساعت و خلاف آن چند بار بچرخانید.

مطالب را با سایز درشت بخوانید

چشم ها هنگام خواندن مطالب در سایز کوچک استرس و فشار زیادی را متحمل می شود. بنابراین اگر در حال مطالعه یا تایپ مطلب هستید، سعی کنید از فونت های درشت استفاده کنید. هنگام تایپ کردن توجه داشته باشید که حتما باید به پشتی صندلی تکیه بدهید.

 

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied