شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی مهدی شیری بازیکن پرسپولیس و قسمتی از مصاحبه او+تصاویر

مهدی شیری( زادهٔ ۱۱ بهمن ۱۳۶۹- تهران) بازیکن فوتبال ایرانی است که بعنوان مدافع راست برای پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس بازی میکند .

بیوگرافی مهدی شیری بازیکن پرسپولیس و قسمتی از مصاحبه او+تصاویر

مهدی شیری( زادهٔ ۱۱ بهمن ۱۳۶۹- تهران) بازیکن فوتبال ایرانی است که بعنوان مدافع راست برای پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس بازی میکند . مهدی شیری در تیمهای نیروی زمینی، ملوان، نفت تهران و پیکان بازی نموده است، مهدی شیری در ۱ خردادماه ۱۳۹۷ با قراردادی دو ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست. وی بعد از یک فصل فوق العاده ای که با پرسپولیس داشت توسط مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت شد.

biography-mehdi-shiri-2

زندگینامه مهدی شیری

نام: مهدی

نام خانوادگی: شیری

تاریخ تولد: پنج شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۶۹— ۲۸ سال

ملیت: ایرانی

محل تولد: Tehran

پست: دفاع راست، وینگر راست

قد: 176 سانتیمتر

پای تخصصی: راست

باشگاه کنونی: پرسپولیس

شمارهٔ پیراهن: ۱۷

biography-mehdi-shiri-8

بچه دوم خانواده است و یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچک تر از خود دارد، برادرش حسین شیری بازیکن قبلی فجرسپاسی در پست هافبک بود و اکنون بهترین مشاوره مهدی است ، مهدی به صورت حرفه ای فوتبال را از سال 1381 در 12 سالگی آغاز کرد و تا سال 88 در جوانان تیمهای هما، سایپا و داماش در پست هافبک راست بازی کرد.شیری در لیگ سیزدهم، در لیگ و جام حذفی برای ملوان و انزلی چی ها به میدان رفت. وی بعد از پشت سر گذاشتن زمان سربازی، راهی تیم فوتبال نفت تهران شد و فصل هایی نسبتاً موفق را در این تیم گذراند. شیری در فصل اول حضورش در تیم فوتبال پیکان، 24 بازی و در دومین فصل هم در همهٔ بازی ها غیراز یکی در ترکیب این تیم قرار گرفت. مجید جلالی علاوه بر دفاع راست، از وی در پست های هافبک دفاعی، هافبک راست و وینگر راست هم استفاده کرد. با این حال وی بیش تر در پست دفاع راست به میدان رفت. شیری در 1 خردادماه 1397 با قراردادی دوساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست.

biography-mehdi-shiri-6

باشگاه حرفه ای مهدی شیری

ملوان

شیری در لیگ سیزدهم، در لیگ و جام حذفی برای انزلی چی ها به میدان رفت.

نفت تهران

وی بعد از پشت سر گذاردن زمان سربازی، راهی تیم فوتبال نفت تهران شد و فصل هایی نسبتاً موفق را در این تیم گذراند.

پیکان

شیری در فصل اول حضورش در تیم فوتبال پیکان، ۲۴ بازی و در دومین فصل هم در همهٔ بازی ها به غیر یکی در ترکیب این تیم قرار گرفت. مجید جلالی علاوه بر دفاع راست، از وی در پست های هافبک دفاعی، هافبک راست و وینگر راست هم استفاده کرد. با این حال وی بیش تر در پست دفاع راست به میدان رفت.

biography-mehdi-shiri-5

پرسپولیس

شیری در ۱ خردادماه ۱۳۹۷ با قراردادی دوساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست. اولین بازی شیری در لیگ برتر برای پرسپولیس، در برابر پدیده خراسان بود و وی در همان حضورهای اول خود در ترکیب تیم جدیدش، توانست پاس گل ثبت کند.

افتخارات مهدی شیری

قهرمانی با تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر جام خلیج فارس فصل ۹۸–۱۳۹۷

قهرمانی با تیم فوتبال پرسپولیس در جام حذفی کشور فصل ۹۸–۱۳۹۷

ازدواج مهدی شیری

مهدی شیری هنوز ازدواج نکرده و مجرد میباشد .

biography-mehdi-shiri-4

قسمتی از گفتگو با مهدی شیری

چه طور شد به پرسپولیس آمدی و برای حضور در این تیم از چه کسی مشاوره گرفتی؟

اول باید بگویم خیلی خوشحالم که به پرسپولیس پیوستم و مسلما تلاش میکنم بهترین اوضاع را برای خودم ترسیم کنم. برای حضور در پرسپولیس از سیدجلال مشاوره گرفتم.

بعضیها میگویند تو تصمیم پیوستن به باشگاه استقلال با مربیگری قلعه نویی را داشتی و...

در اول باید بگویم به اشتباه بعضیها فکر می کنند من در تیم های پایه استقلال بودم که همین جا باید اشاره کنم اصلاً زمانی در هیچ رده پایهای در باشگاه استقلال بازی نکردم ولی در سال ۹۰ رفتم تا صرفا امادگی خودم را حفظ کنم. در روزنامه خبرورزشی می گویم آن سال هم صرفا برای تمرین چند روز پیش آقای قلعه نویی رفتم و تمام!

biography-mehdi-shiri-7

به چه دلیل با وجود شناخت منصوریان به سبک بازی ات به استقلالی که وی مربی اش بود نرفتی؟

به هر حال وضعیت باشگاه استقلال با وضعیت من سازش نداشت و ترجیح دادم صبر کنم تا حالت بهتری نصیبم شود که خدا را شکر پرسپولیسی شدم تا اکنون به همین علت برای گفتگو در خدمت شما باشم.

چه طور برانکو تو را خواست؟ اندکی در این روابط حرف بزن.

اواخر فصل قبل هنگامی که بازیها در حال پایان بود آنالیزور پرسپولیس با من صحبت کرد و گفت برانکو بازیهای مرا دیده و آن ها را پسندیده و من هم پس از مشاوره جواب مثبت به درخواست آقای برانکو دادم.

در بین مدافعان راست خارجی چه مدافعی الگوی تو است؟

من طرف دار سرسخت رئالم ولی بازی دنی آلوس مدافع برزیلی قبلی بارسا را خیلی دوست دارم.

متولد تهران هستی، از خانواده ات بگو که چند برادر و خواهر هستید.

در بیمارستان شماره ۲ تهران در منطقه خلیج چشم به جهان گشودم. در همان منطقه هم زندگی کردم و بزرگ شدم و تا چند سال پیش هم آن جا ساکن بودیم. در محله مان بازیکن های خوبی مانند ابراهیم فارسی حضور داشتند و همچنین علی اکبری که کشتی گیر بسیار مطرحی به حساب می آید . من بچه دوم خانواده هستم و یک برادر بزرگ و یک خواهر دارم. برادر بزرگترم حسین شیری هم بازیکن فجرسپاسی و چند تیم دیگر بود که در پست هافبک چپ بازی می کرد. وی بهترین مشاور من به حساب می آید و مدام از نظرات و راهنماییهایش بهترین بهره را گرفته و میگیرم.

biography-mehdi-shiri-1

از علی منصوریان خبری داری؟

من بعنوان یک شاگرد ناراحت شدم که علی آقا به آن شکل از باشگاه استقلال جدا شد. پس از آن هم تنها شب عید  با علی آقا حرف زدم و عید نوروز را به ایشان تبریک گفتم.

ولی گفته می شود وی خیلی با تو شوخی دارد.

( میخندد) آری، علی آقا در نفت که بودم به من میگفت مورچه اتمی! در واقع بخاطر آن که صریح و تیز و برنده بودم و سرسخت و محکم بازی میکردم این لقب را به من داده بود.

به چند درصد از آرزوهای فوتبالی ات رسیده ای؟

۷۰ درصد از آرزوهای فوتبالی ام منوط به حضور در پرسپولیس بوده به همین علت خیلی دوست دارم در این تیم ماندگار شوم. اصلا دوست ندارم تنها یک سال در پرسپولیس باشم و فصل بعد از این تیم جدا شوم. میخواهم فوتبالم را با پرسپولیس تمام کنم.

 

منبع: نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied