شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 4 مهر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 4 مهر
ظهارات سردار نقدی درمورد هواپیمای اوکراینی

سردار نقدی در پاسخ به این سؤال که «سطح دسترسی خبرنگاران و افکار عمومی به اطلاعات در خصوص مسائلی از جمله هواپیمای اوکراینی خیلی پائین بود و اغنای مناسبی صورت نگرفت و سپاه کارکشته عمل نکرد» یادآور شد: کارکشته‌ای که می‌گویند معنی‌اش این است که قرائن بسیاری وجود داشته که ما می‌توانستیم خودمان را به آن آویزان کنیم و بگوئیم اشتباهی انجام نشده و دشمن جنگ الکترونیک کرده، رسانه‌هایی که روش دشمن را در لاپوشانی‌ها و در کلاهبرداری و عوام فریبی‌ها می‌بینند انتظار دارند که ما هم همان‌طور عمل کنیم در حالیکه ما با مردم‌مان صادقیم اشتباه کردیم می‌گوئیم اشتباه کردیم، انتقاد می‌کنند که چرا شما از آن روش‌ها استفاده نکردید؟ فلان قرائن می‌توانست مستمسک قرار بگیرد که این قضیه را منکر شوید، در حالیکه ما با مردم‌مان صادقیم و قرار نیست که از روش‌های دشمن استفاده کنیم، مردم هم قدر این صداقت را می‌دانند و به هین دلیل اعتماد دارند، ما هم دنبال عوام‌فریبی نیستیم که یک شگرد رسانه‌ای پیدا کنیم و مسئله را بپوشانیم، مردم برای ما غریبه نیستند.

z1og_fefdjnd3y7qv

علیرضا رزم‌حسینی را بیشتر بشناسید

دولت امروز «علیرضا رزم‌حسینی» را به عنوان پیشنهاد جدید خود برای تصدی گری وزارت صمت به مجلس، معرفی کرد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

هلال احمر: در توزیع واکسن آنفلوانزا در مجلس نقشی نداشتیم

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر تاکنون اقدام به توزیع و پخش واکسن آنفلوانزا نکرده است، گفت: هلال احمر در توزیع این واکسن در مجلس نقشی نداشته است. محمد نصیری در گفتگو با تسنیم با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر تاکنون اقدام به توزیع و پخش واکسن آنفلوانزا نکرده است، اظهار کرد: در این زمینه این مجموعه تابع تصمیمات سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است. وی تصریح کرد: نحوه توزیع واکسن آنفلوانزا نیز از طریق سازمان غذا و دارو به جمعیت هلال احمر اعلام شده است و به زودی نیز فرایند توزیع آن آغاز خواهد شد. نصیری در پاسخ به این پرسش که آیا جمعیت هلال احمر در ارتباط با در اختیار گذاشتن واکسن آنفلوانزا در مجلس شورای اسلامی نقش داشته است یا خیر، گفت: به هیچ عنوان در این زمینه ورودی نداشته و هنوز واکسن آنفلوانزا از سوی جمعیت هلال احمر توزیع نشده است.

z1og_fefdjnd3y7qv

تغییرات یارانه مهر ماه 99 + زمان واریز و مبلغ جدید

زمان واریز یارانه مهرماه ۹۹ اعلام شد اما آیا افزایش سه برابری یارانه از مهرماه آغاز می شود؟ 

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

خط فقر برای یک خانواده ۴ نفره ۱۰ میلیون تومان است

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اشاره به اینکه خط فقر در جامعه برای خانوار ۴نفره ۱۰میلیون تومان است گفت: بسیاری از کارگران توان خرید گوشی موبایل برای ادامه تحصیل فرزاندانشان را ندارند. حمیدرضا امام قلی تبار، بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در گفتگو با تسنیم، درباره مشکلات کارگران در تأمین امرار معاش و هزینه‌های تحصیل فرزندان خود در شرایط دشوار قدرت خرید گفت: در چندسال اخیرآحاد جامعه و علی الخصوص کارگران کشورمان تحت تاثیر شدید‌ترین فشار‌های اقتصادی همچون افزایش افسارگسیخته تورم، کاهش درآمد و کاهش قدرت خرید، افزایش فقر روبه رو بوده اند که در این اواخر مهمان ناخوانده‌ای بنام کرونا به آن اضافه شده است. این معضلات، مدیریت و روال عادی زندگی کارگران را تحت الشعاع قرارداده وآن‌ها را در تأمین هزینه‌های روزانه به بن بست رسانده است از طرفی در یکی دوماه اخیر تحمیل هزینه‌های تحصیل فرزندان کارگران چالش دیگریست که آن‌ها را بطور فزآینده‌ای با چالش مواجه نموده است. زیرا درآمد ناچیزشان حتی کفاف تأمین هزینه‌های مسکن شان را نخواهد داد. وی ادامه داد:در این شرایط توانایی تأمین مخارج دیگری، چون تحصیل فرزندان خود را ندارند، زیرا عوامل فوق منجر به سقوط این قشر به پایین‌تر از خط فقر و فقر مطلق شده است. این موضوع از این حیث مورد تاکید میباشدکه براساس تعریف سازمان‌های جهانی خط فقر را حداقل درآمدی میداند که یک نفر بتواند در یک کشور زندگی نماید باتوجه به برآورد حدود ۱۰ میلیون تومانی خط فقر کشورمان برای یک خانواده ۴ نفره و دریافت خوشبینانه حقوق ماهیانه سه میلیون تومان به راحتی میتوان اثبات نمود که کارگران (بیش از نیمی از جمعیت کشورمان) در فقر مطلق بسر میبرند.

z1og_fefdjnd3y7qv

کارگران و بازنشستگان صاحب خانه می شوند + جزئیات

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به زودی فاز اول ساخت مسکن کارگران و بازنشستگان کلنگ‌زنی خواهد شد و خبرهای خوبی برای این قشر در راه است و حمایت‌های ویژه‌ای خواهند شد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

تهران بیشترین تعداد مستاجران را در میان شهر‌های مختلف کشور دارد

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار بیشترین درصد خانوار‌های اجاره نشین به ترتیب در استان‌های تهران با ۴۳.۵ درصد، البرز با ۴۱ درصد، قم ۳۹.۳ درصد، کرمانشاه ۳۵.۲ درصد و خراسان رضوی با ۳۴.۲ درصد تعلق داشته است. کم‌ترین تعداد اجاره‌نشین‌ها نیز در استان‌های اردبیل با ۱۹.۴ درصد، گلستان ۲۱.۱ درصد، خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی هر کدام ۲۱.۴ درصد و چهارمحال و بختیاری با ۲۱.۸ درصد ساکن بوده‌اند. در آبان ۱۳۹۰ از تعداد ۲۱ میلیون و ۴۹ هزار و ۹۳۴ خانوار ۲۶.۶ درصد خانوار‌ها اجاره نشین بوده‌اند. مقایسه بین دو سرشماری سال‌های ۹۰ با ۹۵ نشان می‌دهد که خانوار‌های اجاره نشین از ۲۶.۷ درصد در کل کشور در سال ۱۳۹۰ به ۳۰.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است.

z1og_fefdjnd3y7qv

میزان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

جدول حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با احتساب رقم متناسب سازی از مهرماه اعلام شد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

جزئیات تجارت ایران با اروپا در هفت ماهه سال ۲۰۲۰
 
اتاق بازرگانی تهران: در هفت ماهه سال جاری میلادی، میزان تجارت انجام‌شده میان ایران و ۲۷ کشور اروپایی به مرز دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون یورو رسیده است. این عدد در مقایسه با هفت ماهه نخست سال قبل، کاهشی ۹ درصدی را نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از این کاهش، تحت تاثیر شیوع کرونا بوده است در ماه نخست، بیش از ۴۵ و در ماه دوم بیش از ۴۲ درصد صادرات ایران به اروپا افزایش یافته است، اما این عدد در ماه‌های بعدی منفی شده و در آوریل رکورد منفی ۶۴ درصد را به ثبت رسانده است. در دو ماه اخیر، صادرات ایران به اروپا رشد داشته است. میزان واردات ایران از اروپا بیش از ۱۱ درصد کاهش یافته و تراز تجاری ایران در معامله با اروپا با فاصله‌ای زیاد، منفی است. مانند سال‌های گذشته، آلمان اصلی‌ترین شریک اروپایی ایران به شمار می‌رود و پس از آن ایتالیا، هلند، اسپانیا و فرانسه قرار دارند. /ایسنا

z1og_fefdjnd3y7qv

هدف گذاری جمهوری اسلامی گرفتن بغداد نبود

سردار علایی اولین فرمانده نیروی دریای سپاه گفت:امام انتظار آن را داشتند که مردم عراق از فرصت درگیر شدن صدام با ایران استفاده کنند و حکومتشان را عوض کنند. ولی برای اینکه ایران حکومت بعثی عراق را عوض کند، هیچ جایی ندیده‌ایم که امام چنین چیزی را از نیرو‌های مسلح یا دولت ایران خواسته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied