شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه ژله بستنی شیشه ای توت فرنگی+ آموزش گام به گام

یکی از دسر های بسیار پر طرفدار این روزها در سر هر سفره ژله بستنی است، در ادامه آموزش این ژله را خواهید خواند.

طرز تهیه ژله بستنی شیشه ای توت فرنگی+ آموزش گام به گام

یکی از دسر های بسیار پر طرفدار این روزها در سر هر سفره ژله بستنی است .ژله بستنی انواع مختلفی دارد و به تازگی یکی از انواع آن که ژله بستنی شیشه ای است در خانواده های ایرانی جا خوش کرده است به طورکلی ژله بستنی شیشه ای یک دسر خوشمزه و ساده و در عین حال شیک و مجلسیست که میتواند زینت بخش مجالس شما باشد .

مواد لازم برای 10 نفر

ژله توت فرنگی 2 بسته

ژله آلوئه ورا 1 بسته

بستنی توت فرنگی 1 لیوان

توت فرنگی مقداری

طرز تهیه ژله بستنی شیشه ای :

ژله آلوئه ورا و 1 لیوان آب جوش را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید، کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و مخلوط کنید تا ژله شفاف شود. قالب ژله را چرب کنید و 1/3 ژله آلوئه ورا را داخل قالب بریزید و به صورت کج 10 دقیقه داخل فریزر بگذارید تا نیم بند شود، قالب را از فریزر خارج کنید و توت فرنگی ها را روی ژله قرار دهید و باقی ژله را روی توت فرنگی ها بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود (دقت کنید در هر 2 مرحله قالب کج باشد).

روش تهیه ژله بستنی مجلسی شیشه ای

1 بسته ژله توت فرنگی را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا شفاف شود، پس از اینکه ژله کمی خنک شد بستنی نرم شده را به آن اضافه کنید و با همزن بزنید تا یکدست شود (دقت کنید که بستنی را نیم ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود سپس اضافه کنید).

قالب را از فریزر خارج کنید و ژله بستنی را روی توت فرنگی های بسته شده بریزید سپس قالب را داخل یخچال بگذارید تا ژله بستنی خوب سرد و سفت شود، بسته دوم ژله را با 3/4 لیوان آب جوش حل کنید و پس از اینکه خنک شد روی ژله بستنی بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود، پس از آماده شدن قالب را چند ثانیه داخل ظرف آب جوش قرار دهید تا از قالب جدا شود سپس برش بزنید و سرو کنید.

 

منبع : ایران ناز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied