شمانیوز
شما نیوز

روشن شدن پوست صورتان را به دست این آجیل بسپارید

بادام، سرشار از ویتامین E، سلنیوم و چربی های غیر اشباع مونو است. بافت ساینده ی بادام موجب اسکراب ملایم سلول های مرده،نرم شدن پوست و درنتیجه لایه برداری می شود.

روشن شدن پوست صورتان را به دست این آجیل بسپارید

بادام، سرشار از ویتامین E، سلنیوم و چربی های غیر اشباع مونو است. بافت ساینده ی بادام موجب اسکراب ملایم سلول های مرده،نرم شدن پوست و درنتیجه لایه برداری می شود. برای تهیه ی این ماسک تنها به پودر بادام و شیر نیاز دارید. آن را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید، پودر بادام خواص فراوانی دارد که از جمله می توان به نقش آن در تغذیه و لایه برداری از پوست اشاره کرد. این ماده برای کاهش حلقه های دور چشم نیز مفید است. این مقاله، یک ماسک خانگی بادام را به شما معرفی می کند که از می توانید به عنوان اسکراب صورت و چشم استفاده کنید. هم چنین این پودر یک جایگزین مناسب برای افرادیست که به آرد گندم حساسیت دارند.

۱- ماسک بادام برای روشن تر کردن پوست

دو عدد بادام در داخل شیر بریزید و هنکام خواب به صورت خود بمالید.

 ۲- ماسک روغن بادام و موم برای تقویت پوست

مواد لازم:

۱۴ گرم موم سفید

۸۴گرم روغن بادام

۲۸ گرم لانولین

۲۸ گرم گلاب

طرز تهیه و استفاده:

موم سفید و لانولین را روی بخار آب گذاشته تا با هم آمیخته شوند بعد روغن بادام و گلاب را به آرامی در آن ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود. این کرم را در ظرف در بسته ای بریزید و هر روز از آن برای نرمی و تقویت پوستتان استفاده کنید.

 ۳- ماسک روغن بادام و خامه:

مواد لازم:

– خامه

– روغن بادام

– گلاب

طرز تهیه و استفاده:

برای نرم تر شدن پوست خشک و زبر دو قاشق چای خوری خامه (سرشیر) را با یک قاشق چای خوری روغن بادام وچند قطره گلاب مخلوط کنید. ماسک حاصل را به صورت خود بزنید و بگذارید به مدت نیم ساعت بماند سپس صورت خود را با آب بشویید.

 ۴- ماسک روغن بادام و پرتقال:

مواد لازم:

– تخم مرغ

– آب پرتقال

– بادام

– شیره نارگیل

طرز تهیه و استفاده:

یک زرده تخم مرغ، یک قاشق مربا خوری آب پرتقال و یک قاشق مربا خوری روغن بادام با شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از بیست دقیقه بشویید. این ماسک برای زیبایی صورت مفید است.

منبع: تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied