شمانیوز
شما نیوز

چه قرص هایی عقب افتادگی قاعدگی تان را رفع می کند ؟

عقب افتادن یا نامنظم بودن سیکل قاعدگی می تواند به دلیل بارداری، عفونت یا کیست تخمدان باشد. با توجه به دلایل آن پزشک برای باز شدن پریود قرص های مناسب برای شما تجویز می کند.

چه قرص هایی عقب افتادگی قاعدگی تان را رفع می کند ؟

عقب افتادن یا نامنظم بودن سیکل قاعدگی می تواند به دلیل بارداری، عفونت یا کیست تخمدان باشد. با توجه به دلایل آن پزشک برای باز شدن پریود قرص های مناسب برای شما تجویز می کند، عقب افتادن پریود و یا تاخیر در خونریزی قاعدگی علت های گوناگونی دارد و پیامدهای نامطلوبی مانند ریزش مو، ناباروری، آکنه و... می تواند به دنبال داشته باشد. بسیاری از خانم ها در زندگی خود سابقه عقب افتادن پریود را دارند که نتیجه تعامل های هورمونی بسیار پیچیده ای در بدن آنهاست که با همکاری غدد هیپوفیز، هیپوتالاموس، تخمدان، تیروئید و ... تنظیم می شود.ساده ترین راهکار بعد از عقب افتادن قاعدگی استفاده از قرص برای پریود شدن سریع می باشد اما پیش از آنکه از قرص های باز شدن پریود استفاده شود باید علت به هم ریختگی چرخه قاعدگی مورد بررسی قرار گیرد زیرا استفاده خودسرانه این قرص ها بدون شناخت علت پریود نشدن و تجویز پزشک اثرات مخرب بسیار زیادی را بر عملکرد سیستم غدد درون ریز و نیز بر توان باروری دارد. در این بخش از نمناک به معرفی قرص های باز شدن پریود می پردازیم.

پریود چیست؟

قاعدگی یا عادت ماهانه، خونریزی در اثر ریزش لایه داخلی رحم یا همان آندومتر است که خون و بافت آندومتر از طریق دهانه رحم و واژن دفع می شود.در هر چرخه قاعدگی، ابتدا یک یا چند تخمک از تخمدان آزاد می شوند و به سمت رحم حرکت می کنند. اگر در این زمان اسپرم به تخمک برسد لقاح صورت می گیرد و رویان یا نطفه تشکیل می شود.رویان پس از رسیدن به رحم، به دیواره داخلی آن متصل می شود تا دیواره رحم آن را محافظت و تغذیه کند. برای لانه گزینی موفق هم زمان با تولید و آزادسازی تخمک از تخمدان، رحم هم دچار تغییراتی می شود تا در صورت وقوع لقاح آماده حمایت و تغذیه رویان شود.

در صورت رخ ندادن لقاح رویان نمی تواند به طور صحیح در بافت داخلی رحم لانه بگزیند و بافت لایه داخلی رحم از رشد می ایستد و ریزش می کند تا برای شروع دوره دیگری از باروری آماده شود. چرخه قاعدگی نرمال یا عادی بین 24 تا 38 روز طول می کشد و پریود یاخونریزی قاعدگی طبیعی بین 4 تا 7 روز طول می کشد.

دلایل منظم نبودن چرخه قاعدگی عبارتند از :

    بارداری

    کیست تخمدان

    استرس های روحی و روانی

    کاهش یا افزایش وزن

    ورزش های سنگین

    شیردهی

    مصرف برخی داروهای ضد افسردگی و ضد فشار خون

    اختلال در غده تیروئید

    یائسگی

    زخم و عفونت ها رحمی

دلایل پریود نشدن

داروی باز شدن قاعدگی

خونریزی ماهیانه نشان دهنده سلامت جسمی و روانی است. اگرفرد به مدت سه ماه یا بیشتر پریود نشود بهتر است به پزشک مراجعه کند تا با انجام معاینه و بررسی های بیشتر با کمک سونوگرافی، آزمایشات هورمونی و ... علت اصلی عارضه مشخص شده و شیوه درمانی مناسب تجویز گردد.

درمان های دارویی کمک می کند تا سطح هورمون ها تنظیم شود و چرخه کلی قاعدگی، بهبود یابد. در ادامه داروهای باز شدن پریود را معرفی می کنیم اما مصرف این داروها را بدون تجویز پزشک توصیه نمی کنیم پس حتما بعد از تاخیر در خونریزی ماهانه ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

انواع مختلفی قرص های باز شدن پریود وجود دارند که عبارتند از :

قرص Meprate

مپرات نوعی دیگر از داروهای حاوی مدروکسی پروژسترون است که برای درمان مشکل پریودهای نامنظم و یا پریود نشدن استفاده می شود. این دارو حاوی نوعی هورمون پروژسترون است که باعث تنظیم شدن چرخه قاعدگی، درمان سرطان سینه و جلوگیری از بارداری می شود.از عوارض احتمالی این دارو می توان به افزایش وزن، افسردگی، درد و حساسیت پستان، از بین رفتن دید یا تاری دید،تورم صورت، دست ها و پاها، تنگی نفس، خارش،ریزش مو، سردرد، تهوع و استفراغ اشاره نمود.

قرص Kai Menstrual

این دارو در خانم های که باردار نشده اند یا دچار بی نظمی قاعدگی هستند، برای از بین بردن مشکلات قاعدگی استفاده می شود.

جنوسیا آشوکا

جنوسیا آشوکا یکی دیگر از قرص های گیاهی برای رفع مشکلات پریود است که سرشار از عصاره های انواع گیاهان است و مصرف آن به تنظیم سیکل قاعدگی بانوان کمک می کند.

قرص Well Woman

قرص Well Woman یکی از داروهای گیاهی برای باز شدن قاعدگی است که موادی مانند مس، آهن، منگنز، ید دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی و برطرف شدن مشکلات و بی نظمی های قاعدگی می شود. این قرص را یک تا سه ماه مصرف کنید تا اثرات آن آشکار گردد و در صورت مصرف درست و عدم مصرف خودسرانه عوارض جانبی ندارد.

قرص M2 Tone Syrup از انواع قرص های باز شدن پریود

از فواید قرص M2 Tone Syrupمی توان به تنظیم کردن هورمون های زنانه در بدن و تنظیم شدن پریود، اختلالات رحمی، آمنوره و ناباروری زنان و جلوگیری از پریودهای شدید اشاره کرد. عوارض این قرص اندک است اما گاهی ممکن است عوارضی مانند ناراحتی معده، افزایش وزن، واکنش های پوستی، استفراغ، بی خوابی، واکنش پوستی، اسهال داشته باشد.

قرص Black Kohosh

قرص Black Kohosh قرصی گیاهی است که در درمان مشکل بی نظمی قاعدگی تاثیر گذار است و می تواند هورمون های بدن زنان را تنظیم کند. این دارو به صورت پودر، قرص و کپسول وجود دارد و شما تنها با تجویز پزشک می توانید هر شکلی از این دارو که برایتان مناسب تر است را تهیه کنید و برای همیشه مشکل پریودهای نامنظم تان را حل کنید.

این دارو برای خانم هایی که سابقه ابتلا به سرطان سینه دارند، مضر است و دارای عوارض احتمالی مانند آسیب کبد، ناراحتی معده، سردرد، احساس سنگینی، لکه بینی و افزایش وزن می باشد.

قرص Gynaeven

قرص جیناون دارای مکمل های گیاهی ست که گردش خون بدنتان را تسهیل، بی نظمی قاعدگی را درمان و هورمون هایتان را تنظیم می کند.

قرص Duphston

این قرص برای درمان اختلالات قاعدگی، سندروم پیش از قاعدگی، رشد سینه ها، کاهش تولید تسترون، کاهش علائم بروز یائسگی خونریزی رحمی غیر طبیعی و در زمانی که بدنتان قادر به تولید پروژسترون نباشد، تجویز می شود.

3 تا 10 روز بعد از قطع مصرف قرص، خونریزی قاعدگی شروع می شود. عوارض احتمالی آن استفراغ، حالت تهوع، خونریزی نامنظم یا لکه بینی، کم شدن وزن، جوش زدن، خارش پوست، آمبولی ریوی، تاری دید است.

کپسول hashmi herbal lady

استفاده از کپسول های hashmi herbal lady کمک می کند که هرچه زودتر پریود شوید و پریودهایتان به حالت عادی بازگردد.

قرص Medroxyprogesterone

قرص مدروکسی پروژسترون کاربردهایی مانند تنظیم سیکل قاعدگی، درمان سرطان سینه ، پیشگیری از بارداری دارد و مصرف این دارو به مدت 10 روز، سبب می شود 2 تا 10 روز بعد، خونریزی روی دهد. از مصرف این قرص اگر سابقه بیماری های قلبی _ عروقی، ناهنجاری کبدی، خونریزی واژن و سقط جنین دارید، اجتناب نمایید.

ازعوارض احتمالی این دارو کاهش وزن، استفراغ، حساس شدن سینه ها، ریزش مو، افسردگی، ورم پا، افزایش قند خون، تغییر در میل جنسی، آکنه، کهیر، پیدایش اختلالاتی در دستگاه گوارش، خونریزی نامنظم می باشد.

داروی هندی ارگانیک شاتواری ول بیینیگ

داروی ول بیینیگ برای باز شدن پریود و تنظیم هورمون های بهم ریخته می شوند که در چرخه قاعدگی بی نظمی ایجاد کرده اند.

قرص provera از انواع قرص های باز شدن پریود

از جمله انواع قرص باز شدن پریود می توان به پرو ورا اشاره کرد که در اصل برای تنظیم هومورن های زنانه استفاده مصرف می شود و ترکیب اصلی آن مدروکسی پروژسترون نوعی هورمون زنانه می باشد.

این دارو در زنانی که باردار نیستند و چرخه قاعدگی منظم دارند استفاده می شود وبه درمان مشکل پریودهای نامنظم با نرمال کردن خونریزی کمک می کند و باعث فعال شدن قاعدگی می شود.

از عوارض احتمالی این دارومی توان به تهوع، التهاب، حساسیت پستان، سردرد، تغییر در ترشحات واژن، نوسانات خلقی، تاری دید، سرگیجه، خواب آلودگی، افزایش یا کاهش وزن اشاره نمود.

قرص provera

آنچه باید درباره قرص های باز شدن پریود بدانید:

    این قرص ها جایگزین استروژن مصرف می شود و اغلب برای خانم هایی تجویز می گردد که دچار قطع قاعدگی، سندروم پیش از قاعدگی، نارسایی اولیه تخمدان، اندومتریوز و کنترل بارداری هستند و بدن آن ها به دلیل شیمی درمانی یا تشعشعات یا اختلال هایی مانند سندرم ترنر و... استروژن کافی تولید نمی کنند.

    قرص های باز شدن پریود بر رشد دختران نوجوان پیش از اولین قاعدگی تاثیر منفی می گذارد اما مصرف این قرص ها پس از اولین دوره پریود تاثیر چندانی در رشد ندارد.

    این قرص ها فوایدی مانند تنظیم چرخه قاعدگی، کاهش گرفتگی قاعدگی، درمان جوش، درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک و کاهش احتمال ابتلا به برخی از انواع سرطان ها دارد و بر کیفیت رابطه جنسی اثر می گذارد.

    اثرات مصرف این قرص ها، بسته به شرایط جسمی و موقعیت هر فرد متفاوت است.

هشدار:اسامی این داروها با هدف افزایش اطلاعات عمومی شما کاربران و بعد از تایید متخصص زنان و زایمان در این سایت درج شده است و شما هرگز نباید هیچ یک از این داروها را بدون تجویز و اجازه ی پزشک مصرف کنید.1

توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منبع : نمناک

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied