شمانیوز
شما نیوز

آخرین سلفی محمدرضا شجریان و همسر دومش در بیمارستان + بیوگرافی

در این تصویر محمدرضا شجریان و همسر دومش را در بیمارستان مشاهده می کنید.

آخرین سلفی محمدرضا شجریان و همسر دومش در بیمارستان + بیوگرافی

محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران روز ۵شنبه در سن ۸۰سالگی در گذشت. او در سال ۷۱ از همسر اول خود جدا شد و سال بعد با همسر دومش کتایون خوانساری ازدواج کرد.آخرین سلفی محمدرضا شجریان قبل از مرگ با زن جوانش کتایون خوانساری منتشر شد.

 

 

1+(1)

 

 

محمدرضا شجریان نخستین بار با فرخنده گل افشان ازدواج کرد و صاحب ۴ فرزند با نام‌های راحله، افسانه، مژگان و همایون شد. شجریان در سال ۱۳۷۱ از این بانو جدا شد و یک سال بعد با خانم کتایون خوانساری ازدواج کرد.

کتایون خوانساری متولد 1344 در تهران ، طراح و نقاش ایرانی است. فارغ التحصیل لیسانس زبان فرانسه در دانشگاه سوربن پاریس می باشد که در دومین تجربه زناشویی خود با استاد شجریان ازدواج کرد و حالا یک فرزند پسر نیز دارد و نام فعلی اش کتایون شجریان است.

 

 

وضعیت ازدواج و همسر کتایون خوانساری

خانم خوانساری اولین بار در سال 1363 وقتی 19 ساله بود با یک آقای ایتالیایی ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک دختر بنام استفانی می باشد.

 

این زندگی اما بعد از به دنیا آمدن دخترشان به طلاق انجامید و سرپرستی استفانی به پدرش واگذار شد که حالا نیز در فرانسه زندگی می کند.

 

ازدواج با شجریان

کتایون خوانساری سال 1370 وقتی 26 ساله بود با استاد محمدرضا شجریان که او نیز از همسر اول خود طلاق گرفته بود ازدواج کرد. ثمره این زندگی نیز یک پسر بنام رایان متولد 19 مهر 1376 می باشد.

 

کتایون خوانساری همسر دوم استاد شجریان

 

نحوه آشنایی با همسر

ما در میهمانی با شکوه بزرگداشت آقای نصرت الله کریمی که 24 ساعت پس از ورود او به تهران بعد از سال ها دوری از ایران ترتیب داده شده بود با استاد شجریان آشنا شدم. از همان لحظات آشنایی رابطه خاصی بین ما بوجود آمد و به ازدواج ختم شد.

 

خانواده و شغل پدر

کتایون خوانساری در خانواده ای که قدر هنر و هنرمند را میدانند بزرگ شده است. پدر او بنیانگذار هنر گرافیک در ایران بود؛ از دوران جوانی در حزب پان ایرانیست فعالیت داشت ، از طرفداران دکتر مصدق بود ، او از روزنامه نگاران قدیم ایران و مدیر هنری نشریه ی زن روز و کلا مرد بسیار روشنفکری بود.

مادربزرگش اشرف کاشانی جزو اولین بازیگر زن تئاتر در قبل از انقلاب می باشد. ایشان تنها یک خواهر بنام گیتا خوانساری دارد که با همایون شجریان ازدواج کرده است.

 

کتایون خوانساری کیست

 

از ایران تا مهاجرت به فرانسه

در ایران به مدرسه سهیل رفت تا اینکه در روزهای نوجوانی به همراه پدر و مادر و خواهرش به فرانسه و شهر پاریس نقل مکان کردند و از آنجا وارد دانشگاه سوربن شد.

 

موفقیت فرزند

پسر ما فرزند عشق است. عشق پدری در سن 56 سالگی که در کمال شعور و درک و فهم از مسایل مختلف است. علم امروز ثابت کرده است که از نظر ژنتیکی بی تاثیر در فرزند نمی باشد. او از نظر خصوصیات اخلاقی به پدرش شبیه است و مطمئنا از هنر او بی نصیب نمی ماند. من شخصا معتقدم که هر هنرمند و متفکری بی مثال است.

 

کتایون خوانساری کیست

 

صدای استاد

من اولین نوارهای موسیقی اصیل را بعد از آشنایی با ایشان گوش کردم چون در پاریس این نوارها را در اختیار نداشتم و اصولا با نام ایشان آشنا نبودم. حالا موسیقی سنتی با صدای ایشان برایم جایگاه خاصی دارد و سعی می کنم لااقل شنونده خوبی باشم و از آن لذت ببرم." او با سازهای ایرانی آشنایی ندارد.

 

طراحی جواهرات

کتایون در پاریس به کار طراحی جواهر مشغول بوده و یک مزون جواهرات فانتزی را اداره می کند. طلا و جواهر همیشه در دنیای رویا و خیال آدمیان بوده است. داستان جویندگان طلا را می دانید که چه بسیار کسان در راه این خیال زندگی خود را باختند. داستان زکریای رازی در فرهنگ خودمان هم معروف است. جواهر همیشه ترکیبی از زیبایی ، شکوه و طراحی است. نیرویی مرا کشید که کار هنری را در این مسیر ادامه دهم.

 

همسر شجریان کیست

 

نقاشی و طراحی

خانم خوانساری در نقاشی کشیدن هم بسیار ماهر است. نقاشی کردن خیلی جذابیت دارد؛ وقتی شروع می کنید و رنگ را می ریزید دیگر بلند شدن از پای کار سخت است ، وقتی شروع می کنم قادر نیستم یک لحظه از تابلو دور شوم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    روح استاد در آرامش ابدی باشد