شمانیوز
شما نیوز

با این ۴۰ روش درمانی صورتتان را از صورت یک نوزاد لطیف تر کنید

اگر از جوش صورت و آکنه رنج میبرید و باعث شده صورتی زشت پیدا کنید با ما خیلی سریع جوش صورت را درمان کنید.

با این ۴۰ روش درمانی صورتتان را از صورت یک نوزاد لطیف تر کنید

اگر از جوش صورت و آکنه رنج میبرید و باعث شده صورتی زشت پیدا کنید با ما خیلی سریع جوش صورت را درمان کنید، درمان سریع جوش صورت و اکنه با روشهای خانگی سریع  , درمان آکنه یا جوش جوانی یکی از کاربردهای طب سوزنی است و طول درمان این بیماری پوستی با توجه به شدت آن متفاوت است.

درمان آکنه و جوش جوانی با طب سوزنی

محمد اسعدی متخصص طب سوزنی در خصوص درمان جوش‌های صورت با استفاده از طب سوزنی اظهار داشت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت می توان از طب سوزنی در درمان بیماری‌های پوستی استفاده کرد.یکی از کاربردهای طب سوزنی درمان بیماری آکنه یا جوش جوانی است. تعداد زیادی از افراد که در صورت خود جوش صورت داشته‌اند با طب سوزنی درمان شده‌اند.

جوش صورت معمولاً با شدت‌های مختلف بروز میکند که طول درمان این بیماری با توجه به شدت آن متفاوت است. همچنین باید توجه داشت در زمان درمان جوش‌های صورت بیماران باید نکات و اصول تغذیه صحیح را رعایت کنند.

درمان همیشگی جوش صورت با طب سوزنی

معمولاً جوش‌های صورت به‌صورت چرکی، غیرچرکی و التهابی بروز میکنند و یا این‌که در خانم‌ها با افزایش استرس و ناپرهیزی این وضعیت تشدید میشود که در این زمان نیاز است با بررسی‌های هورمونی و انجام برخی آزمایش‌ها علت دقیق بروز این عارضه‌ها بررسی شود، معمولاً برای درمان جوش‌های صورت دوره درمانی حدود 20 جلسه لازم بوده که اگر در اوایل بروز جوش بر روی صورت و قبل از فراگیر شدن انها در سطح صورت درمان انجام شود، نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

۱. زهر زدایی

بدن ما بهشتی برای سموم است ودر نتیجه برای حفظ تازگی و سلامت پوست‌مان باید انها را دفع کنیم. سموم باعث عدم تعادل هورمونی در بدن می شوند که به جوش کیستی منجر میشود. برای دفع سموم، باید با تغییر رژیم غذایی‌ بدن تان را آماده کنید. مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید. برای شستن سموم ازبدن آب فراوان بنوشید و مکمل‌هایی مثل امگا۳ مصرف کنید که برای بازرسی هورمون‌های‌تان خوب هستند.

۲. سرکه‌ی سیب

سرکه‌ی سیب یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به متعادل نگه داشتن سطح pH پوست کمک میکند. یک قاشق غذاخوری سرکه رابا دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و آنرا در یخچال بگذارید. این مخلوط را پس از هر بار شستشو، روی صورت‌تان بمالید.

۳. ماسک عسل

عسل به کشتن و کاهش باکتری‌های پوستی که باعث جوش میشوند کمک میکند. صورت خودرا پاک کنید و عسل خام رابا انگشت روی آن بمالید و به مدت چند دقیقه ماساژ بدهید. بگذارید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و بعد آنرا بشویید.

۴. آب لیمو

آب لیمو یک آنتی اکسیدان طبیعی است که به حفظ پاکیزگی پوست و رفع باکتری‌های آن کمک میکند. ماهیت اسیدی آن به زدودن سلول‌های پوستی مرده و باز کردن منافذ پوست کمک میکند. با استفاده از پنبه آب لیمو را روی صورت‌تان بمالید، بگذارید یک شب باقی بماند و صبح روزبعد آنرا بشویید. میتوانید آب لیمو رابه برنامه‌ی روتین شست و شوی روزانه‌تان اضافه کنید، اما اگر موجب خشکی پوست‌تان می شود، باید فقط یک یا دو بار در هفته ازآن استفاده کنید.

5. درمان خانگی جوش صورت با روغن کاسنی آبی :

این روغن برای درمان جوش صورت یا کیستی بسیار موثر است. یک قطره از روغن کاسنی آبی رابا هر روغن خوشبو دیگری مخلوط کنید و آنرا فقط روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید. بگذارید چند دقیقه روی پوست‌تان بماند و بعد آنرا بشویید.

۶. درمان جوش صورت زردچوبه

در ایران زردچوبه تقریباً در هر آشپزخانه‌ای یافت میشود، درست کردن یک غذای ایرانی بدون این ادویه تقریباً غیرممکن است. این ماده همچنین به خاطر خواص ضد باکتری‌اش در سراسر جهان مشهور است. یک دوم قاشق چایخوری زردچوبه رابه یک لیوان آب گرم اضافه کنید و هرروز به صورت ناشتا بنوشید تا جوش صورت یا  کیستی را از بین ببرید.

7. درمان جوش صورت با سفیده‌ی تخم‌مرغ

سفیده‌ی تخم‌مرغ بعنوان یک عامل شفابخش جوش صورت یا کیستی مشهور است. با استفاده از انگشت‌تان، به آرامی سفیده‌ی تخم‌مرغ را روی صورت‌تان بمالید و بگذارید به مدت چند دقیقه باقی بماند. آنرا پاک کنید و صورت‌تان رابا یک محلول شستشو دهنده‌ی صورت بشویید.

۸. درمان جوش صورت با بخار

دو بار در هفته یا یک روز در بین حمام بخار بگیرید. اینکار به پاک کردن منافذ پوستی و عاری نگه داشتن صورت‌تان از چربی‌ها کمک خواهد کرد.

۹. درمان جوش صورت با خمیر دندان

فلوراید درون خمیر دندان به خشک کردن منافذ و کشتن باکتری‌هایی که باعث جوش زدن می شوند کمک می کند. بهتر است از خمیردندان‌های ژله‌ای مثل کلوز-آپ استفاده کنید. خمیردندان را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. بعد با آب سرد آنرا بشویید و پوست‌تان را آهسته خشک کنید.

10. درمان جوش صورت با ماسک آسپرین

چند شماره قرص آسپرین را پودر کنید، و برای درست کردن خمیر به آن آب اضافه کنید و روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت‌تان رابا آب گرم بشویید و آنرا خشک کنید. در حالی‌که از آسپرین استفاده میکنید، باید به خاطر داشته باشید که آسپرین به هر شکلی که باشد خطرناک است، چون بدن آنرا خیلی آسان جذب می کند. بنابر این، از این روش بعنوان آخرین راه چاره برای پیشگیری از جوش زدن استفاده کنید.

۱۱. درمان جوش صورت با کمپرس نمک

نمک باعث تسکین درد حاصل از التهاب میشود. یک فنجان آب رابا یک دوم قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. یک تکه پارچه را در این محلول خیس کنید و روی ناحیه‌ی آسیب دیده بگذارید. این کمپرس رابه مدت ۱۵ دقیقه اعمال کنید و بعد با آب سرد آنرا بشویید.

۱۲. درمان جوش صورت با نشاسته‌ی ذرت

از ترکیب کردن نشاسته‌ی ذرت با آب، خمیر درست کنید. مخلوط حاصل رابا استفاده از انگشت روی صورت‌تان بمالید. بگذارید تا یک ونیم ساعت باقی بماند و بعد آن رابا آب سرد بشویید. به مدت یک هفته و حداقل سه بار در روز از این ماسک استفاده کنید، و آن وقت متوجه تغییرات به وجود آمده در پوست‌تان خواهید شد.

۱۳. درمان جوش صورت با انبه

انبه به باز کردن منافذ پوست کمک می کند و با انجام اینکار، باعث درخشش و نرمی پوست‌تان میشود. برای درست کردن ماسک انبه، یک انبه رسیده را بردارید و آب آنرا بگیرید. کمی آب به آن اضافه کنید و ماسکی راکه درست کرده اید روی صورت‌تان بگذارید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، با آب گرم آنرا بشویید و تفاوت را احساس کنید. در صورت امکان هرروز یا یک روز درمیان این عمل را تکرار کنید.

14. درمان جوش صورت با ماسک سیب زمینی

سیب زمینی غنی از ویتامین‌ها است که التهاب و قرمزی را کاهش می دهد. همچنین تمام چربی‌های اضافی را از منافذ پوست بیرون میکشد. برای درست کردن ماسک سیب زمینی، چند شماره سیب زمینی را پوست بکنید ودر یک مخلوط کن آن ها رابا هم مخلوط کنید. آب آنرا صاف کنید و با استفاده از پنبه روی صورت‌تان بمالید. بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند و بعد آن رابا آب گرم بشویید. این ماده هیچ عارضه‌ی جانبی ندارد، در نتیجه میتوان هر روزه ازآن برای جوش صورت یا کیستی استفاده کرد.

15. درمان جوش صورت با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های K، A، و C است و همچنین به داشتن آنتی اکسیدان‌ها مشهور است. یک گوجه فرنگی را ببرید و قطعات آنرا روی ناحیه‌ی آسیب دیده بگذارید. میتوانید با رنده کردن چند گوجه فرنگی خمیر درست کنید و بعد آن خمیر را روی صورت‌تان و روی جوش صورت یا کیستی بمالید.

۱۶. درمان جوش صورت با دارچین

یک قاشق چایخوری پودر دارچین رابا عسل مخلوط کنید و خمیر به‌دست آمده را شب‌ها قبل از خواب روی صورت‌تان بمالید. و صبح آنرا بشویید.

17. درمان جوش صورت با پوست پرتقال و نارنگی

پرتقال و نارنگی سرشار از ویتامین c هستند. پوست این میوه‌ها رابه مدت چند روز خشک کنید، تا زمانی که رطوبت درون آن ها تبخیر شود، و بعد آنرا پودر کنید. یک قاشق غذاخوری از این پودر رابا مقدار یکسانی از عسل یا آب مخلوط کنید و روی صورت‌تان بمالید. بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند، و بعد صورت‌تان رابا آب گرم بشویید.

۱۸. درمان جوش صورت با روغن زیتون

مخلوط روغن زیتون و آب لیمو می تواند جوش صورت یا کیستی را ریشه کن کند. یک هشتم قاشق چایخوری آب لیمو رابه یک چهارم قاشق چایخوری روغن زیتون اضافه کنید. کمی نمک به آن اضافه کنید و آنرا روی صورت‌تان بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند و بعد آن رابا آب گرم بشویید.

۱۹. درمان جوش صورت با پوست موز

پوست موز یک آنتی اکسیدان خوب است که به تقویت رشد سلول‌ها کمک میکند. بعد از خوردن موز«که برای شما خوب است، بخصوص اگر از یبوست رنج میبرید»، پوست آنرا در حرکتی دایره‌ای روی صورت‌تان بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند و بعد صورت‌تان را بشویید.

۲۰. درمان جوش صورت با آب سرد

صورت‌تان رابا آب گرم نشویید. آب گرم مشکلی ندارد اما آب سرد برای پوست‌ مستعد جوش زدن از همه ی چیز بهتر است.

۲۱. درمان جوش صورت با فلفل تند

کمی فلفل تند را در آفتاب خشک کنید و بعد آن رابه صورت پودر در آورید. یک قاشق چایخوری فلفل تند رابا یک قاشق چایخوری آب مخلوط کنید و آنرا روی صورت‌تان بمالید.

۲۲. درمان جوش صورت با پاپایا

در تعداد زیادی از محصولات زیبایی از عصاره‌ی پاپایا استفاده می کنند، چون درمانی طبیعی برای پوست‌های مستعد جوش است. پاپایا به زدودن تمام سلول‌های پوستی مرده کمک میکند و مانع تشکیل چرک می شود. برای درست کردن ماسک پاپایا، نصف پاپایا را برداشته و آن رابه شکل مکعب‌های کوچک ببرید. آنرا بکوبید و خمیر به‌دست آمده را مستقیما روی صورت‌تان بگذارید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، آنرا بشویید.

23. درمان جوش صورت با اسکراب شکر

شکر بعنوان یک کرم لایه بردار عمل می کند و به باز کردن منافذ پوست کمک میکند. با مخلوط کردن یک و نیم فنجان شکر سفید و قهوه‌ای، افزودن یک دوم فنجان روغن زیتون، ۳ قاشق غذاخوری نمک دریا و یک شماره لوبیا وانیلی یا ۱۰ قاشق غذاخوری عصاره‌ی وانیل در منزل اسکراب درست کنید. ازآن خمیر به میزان لازم روی صورت‌تان بمالید. میتوانید مقدار باقیمانده ازآن را برای مصرف بار بعد کنار بگذارید. توصیه می شود که هرروز به مقدار یک قاشق از این اسکراب استفاده کنید.

24. درمان جوش صورت باپودر بادام

پودربادام برای برداشتن جوش‌های سرسیاه فوق‌العاده خوب است. پودربادام و گلاب رابا هم مخلوط و ازآن خمیر درست کنید و آنرا روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید. بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند، و بعد صورت‌تان را بشویید.

۲۵. درمان جوش صورت با توت فرنگی

از آنجا که توت فرنگی بافت زبری دارد و مملو از اسید سالیسیلیک است، برای تمیز کردن پوست بسیار خوب است. این میوه به باز کردن منافذ کمک می کند. دریک کاسه، سه شماره توت فرنگی را بکوبید و ۲ قطره عسل به آن اضافه کنید. آنرا خوب مخلوط کنید و روی صورت‌تان بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت‌تان رابا آب سرد بشویید.

۲۶.درمان جوش صورت با آواکادو

مغز یک نصفه آواکادو را بکوبید و چند قطره عسل به آن اضافه کنید. آنرا خوب مخلوط کنید و روی صورت‌تان بمالید. بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و بعد آن رابا آب گرم بشویید.

۲۷. درمان جوش صورت با ماست

ماست حاوی اسید لاکتیک است که به زدودن سلول‌های پوستی مرده و احیای پوست به شکل طبیعی‌اش کمک می کند. این ماده به کاهش خارش حاصل از جوش صورت یا کیستی کمک می کند. ۲ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری شیر و چند قطره عسل رابا هم مخلوط کنید. آنرا خوب هم بزنید و روی صورت‌تان بمالید؛ بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند. صورت‌تان را بشویید و با دستمال آنرا آهسته خشک کنید.

۲۸. درمان جوش صورت با زاج

زاج بعنوان یک گندزدا عمل میکند و از به وجود آمدن جوش صورت کیستی و جوش‌های سر سیاه پیشگیری می کند. به آرامی یک تکه زاج را روی ناحیه‌ی مبتلا به جوش صورت کیستی بمالید. بعد از چند دقیقه صورت‌تان رابا آب سرد بشویید و آنرا خشک کنید.

۲۹. درمان جوش صورت با یخ

باور کنید یا نه، یخ واقعا جوش‌ها را درمان میکند. چند تکه یخ را بردارید و داخل یک پارچه بپیچید. به آرامی آنرا روی صورت‌تان بمالید تا صورت‌تان سرد و بی‌حس شود. برای قسمت هایی که بیشتر مبتلا به جوش شده اند، یخ رابه مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه نگه دارید. اینکار قرمزی و التهاب را کاهش خواهد داد.

۳۰. درمان جوش صورت با ماسک صندل

دو قاشق غذاخوری پودر صندل رابا کمی گلاب یا آب و چند قطره گلیسیرین مخلوط کنید. آنقدر آنرا هم بزنید تا صاف و یکدست شود. این ماسک را هرروز روی صورت‌تان بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که خشک میشود به آن دست نزنید. صورت‌تان رابا آب سرد بشویید و قبل از خواب اینکار را تکرار کنید.

31. درمان جوش صورت با ماسک گل سرشور

گل سرشور یا رس رنگ زدا حاوی مقدار زیادی کلرید منیزیم است که در کاهش لکه و جوش بسیار موثر است. این ماده سلول‌های پوستی مرده را بر می‌دارد و پوست تان را نرم میکند. افرادی که پوستی چرب دارند می توانند از گل سرشور استفاده‌های فراوانی ببرند، چون این ماده برای گرفتن چربی پوست بسیار خوب است. برای درست کردن ماسک، کمی گل سرشور را داخل یک کاسه بریزید، و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید. آنرا خوب مخلوط کنید و روی صورت‌تان بمالید. بگذارید این ماسک کاملا خشک شود، و بعد آن رابا آب سرد بشویید. اگر گلاب نداشتید، میتوانید از آب معمولی استفاده کنید. کسانی که پوستی خشک دارند، بهتر است چند قطره شیر به این مخلوط اضافه کنند. شما میتوانید هرروز از این ماسک استفاده کنید چون هیچ عوارض جانبی ندارد.

۳۲. درمان جوش صورت با گل همیشه بهار

همیشه بهار یک گیاه گندزدا است که علائم مربوط به جوش صورت کیستی را درمان میکند. این گل را خشک کنید و بعنوان چای استفاده کنید، اما آنرا ننوشید. بلکه، صورت‌تان رابا آن بشویید.

۳۳. درمان جوش صورت با برگ‌های رزماری

چند برگ رزماری را بکوبید. روی آن آب بریزید و بگذارید چند دقیقه دم بکشد. چای را صاف کنید و بگذارید سرد شود و ازآن بعنوان یک محلول شسشوی صورت استفاده کنید.

۳۴. درمان جوش صورت با یاس بنفش

خواص ضد باکتری یاس بنفش هندی به کشتن باکتری‌های موجود در پوست کمک می کند و قرمزی اطراف جوش را کاهش میدهد. تعداد زیادی از محصولات گیاهی ضد جوش موجود در بازار حاوی یاس بنفش هندی – بعنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده‌ی خود – هستند.

35. درمان جوش صورت با ماسک روغن درخت چای

روغن درخت چای برای پوست‌های مستعد جوش بسیار موثر است و هیچ عارضه‌ی جانبی ندارد. برای درست کردن ماسک آن، چند قطره روغن درخت چای رابه ماست اضافه کنید و آنرا روی صورت‌تان بمالید. بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه باقی بماند و بعد آن رابا آب گرم بشویید.

۳۶. درمان جوش صورت با آلوئه ورا

یک برگ آلوئه ورا را نصف کنید. خواهید دید که یک ژل غلیظ ار درون آن برگ به بیرون ترشح خواهد کرد. این ژل را روی صورت تان بمالید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه باقی بماند. صورت‌تان را بشویید و آنرا خشک کنید. همچنین میتوانید ژل آلوئه ورا رابا ۲ یا ۳ قطره روغن درخت چای مخلوط و ازآن بعنوان ماسک صورت استفاده کنید.

37. درمان جوش صورت با محلول شست و شوی چای سبز

چای سبز تولید سبوم را کاهش می دهد. میتوانید محلول شست و شوی چای سبز را از داروساز محله ی خود بخرید یا با استفاده از برگ‌های چای سبز خودتان در منزل یک محلول شستشو درست کنید. خیلی آسان چند برگ از چای سبز رابه کمی آب جوش اضافه کنید و بگذارید مدتی خیس بخورد. وقتی آب سرد شد، می توانید ازآن بعنوان شستشو دهنده‌ی صورت استفاده کنید. نوشیدن چای سبز هم برای بدن و هم برای پوست خوب است.

38. درمان جوش صورت با روغن نارگیل تصفیه نشده

روغن نارگیل برای مرطوب کردن پوست خوب است. کمی روغن نارگیل را صبح و قبل از دوش گرفتن روی پوست صورت‌تان بمالید. اجازه بدهید قبل از شستشو پوست روغن رابه خود جذب کند.

۳۹.درمان جوش صورت با گشنیز

کمی برگ گشنیز را دریک هاون بکوبید ؛ مقداری زردچوبه و کمی آب به آن اضافه کنید. با استفاده از انگشت آنرا روی صورت‌تان بمالید.

۴۰. درمان جوش صورت با جوز هندی

از ترکیب پودر جوز هندی و شیر خمیر درست کنید«مطمئن شوید که شیر جوشیده نباشد». آن خمیر را روی قسمت آسیب دیده بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه، آنرا بشویید. از این خمیر استفاده و تفاوت را احساس کنید.

منبع : تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied