شمانیوز
شما نیوز

زنان خانه دار چگونه ناخن هایشان را سالم نگه دارند +تکنیک های استحکام بخشی ناخن

داشتن ناخن های زیبا برای بانوان از آنجایی ظاهر زیبای ناخن ها برای بسیاری از مردم جهان اهمیت ویژه ای دارد، با در نظر گرفتن برخی تکنیک های ساده می توان از این شرایط پیشگیری کرد.

زنان خانه دار چگونه ناخن هایشان را سالم نگه دارند +تکنیک های استحکام بخشی ناخن

داشتن ناخن های زیبا برای بانوان از آنجایی ظاهر زیبای ناخن ها برای بسیاری از مردم جهان اهمیت ویژه ای دارد، با در نظر گرفتن برخی تکنیک های ساده می توان از این شرایط پیشگیری کرد، ناخن هایی مرتب و سالم می توانند نقشی کلیدی در زیبایی دست های انسان ایفا کنند. با این وجود برخی عوامل و شرایط می توانند به ضعف و شکننده شدن ناخن ها منجر شوند. از آنجایی ظاهر زیبای ناخن ها برای بسیاری از مردم جهان اهمیت ویژه ای دارد، با در نظر گرفتن برخی تکنیک های ساده می توان از این شرایط پیشگیری کرد.

دور نگه داشتن ناخن ها از آب

هنگامی که موضوع تقویت ناخن ها مطرح می شود، اجتناب از مواجهه بیش از اندازه با آب می تواند بسیار مفید باشد زیرا آب ناخن ها را نرم می کند. در مواجهه بیش از اندازه با آب، بستر ناخن ها به واسطه جذب آب گسترش می یابند، سپس تبخیر رطوبت موجب جمع شدن آنها می شود

و از این رو، ناخن ها به طور چشمگیری شل شده و مستعد پوست انداختن می شوند. برای پیشگیری از نرم شدن ناخن ها، هنگام شستشوی ظروف همواره از دستکش ظرفشویی استفاده کنید و مدت زمان تعامل با آب را به حداقل برسانید.

سوهان زدن ناخن ها

چگونگی سوهان زدن ناخن ها می تواند موجب شکستن آنها شود. ابتدا با استفاده از یک ناخن گیر ناخن های خود را کوتاه کرده و سپس با استفاده از یک سوهان مناسب به آنها شکل دهید.

زبری سوهان نباید به گونه ای باشد که به پوست اطراف ناخن ها آسیب وارد کند. همچنین، سوهان زدن همواره در یک جهت عامل کلیدی در حفظ ناخن هایی سالم است. حرکت عقب و جلو سوهان می تواند لبه های ناخن را تضعیف کند.

مصرف مکمل های بیوتین

بیوتین، یک ویتامین محلول در آب، تنها مکملی است که از نظر علمی نقش آن در تقویت ناخن ها ثابت شده است. گاهی اوقات بهترین مکمل های ناخن آنهایی هستند که برای مو نیز کارایی دارند.

مو و ناخن ها وجوه اشتراک بسیاری دارند و مکمل هایی که برای درمان یکی شکل گرفته اند، اغلب به بهبودی شرایط دیگری نیز کمک می کنند. بیوتین غیر سمی است و هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای ندارد، اما پیش از آغاز مصرف بهتر است با پزشک مشورت کنید.

دور نگه داشتن ناخن ها از مواد شیمیایی

بسیاری از لاک های ناخن و لاک پاک کن ها پر از مواد شیمیایی هستند که موجب شکنندگی، خشکی، و نازک شدن ناخن ها می شوند.

اگر قصد دارید ناخن های خود را تقویت کنید، دوری از محصولات حاوی مواد شیمیایی مانند لاک های ناخن و لاک پاک کن های حاوی استون به هر قیمتی اقدامی عاقلانه است. مواد شیمیایی می توانند به ناخن ها آسیب وارد کنند. اگر همچنان علاقه دارید از لاک های ناخن استفاده کنید، نمونه های فاقد مواد سمی و لاک پاک کن های فاقد استون را انتخاب کنید.

رسیدگی به کوتیکول ها

کوتیکول ها بخشی از پوست هستند و نقش مهمی در سلامت ناخن ها ایفا می کنند. کوتاه کردن کوتیکول ها ممکن است به شکل گیری عفونت، خطوط سفید، و دیگر مشکلات ناخن منجر شود. اگر ظاهر کوتیکول های خود را دوست ندارید با کمک یک مانکورزن حرفه ای آنها را پیرایش کنید. برای حفظ سلامت کوتیکول ها، آنها را با روغن های مغذی مرطوب نگه دارید.

استراحت به لاک ها

بسیاری از بانوان تلاش می کنند تا لاک ناخن را در بیشترین زمان ممکن روی ناخن های خود حفظ کنند. در همین راستا، به طور مداوم روی لاک پیشین لایه ای جدید از لاک زده می شود. اما باقی ماندن لاک ناخن برای مدت بسیار طولانی روی ناخن ها به قدرت و سلامت کلی آنها آسیب وارد می کند.

حتی امن‌ترین لاک های ناخن در صورت استفاده طولانی مدت می توانند موجب شکنندگی، نازک شدن و خشکی ناخن ها شوند. به عنوان مثال، اگر پنج روز به طور مداوم از لاک ناخن استفاده کرده اید، لاک را به طور کامل پاک کنید و به همان اندازه یعنی پنج روز فرصت احیا به ناخن ها بدهید.

دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم

یکی از عوامل کلیدی در داشتن ناخن هایی قوی حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. مواد غذایی مانند بلوبری که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند به محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند، در شرایطی که سبزیجات برگ‌دار آهن مورد نیاز برای قدرت ناخن ها را فراهم می کنند.

بادام سرشار از منیزیم است و گزینه ای فوق العاده برای صاف کردن خطوط عمودی ناخن ها است. کلسیم موجود در لبنیات یک ماده معدنی مهم برای کمک به رشد ناخن ها است. برای حفظ سلامت ناخن ها استفاده از روغن ماهی، ویتامین D، و روغن نارگیل را فراموش نکنید.

انجام درمان های خانگی

اگر ناخن های شما به یک رسیدگی جدی نیاز دارند می توانید از روش های خانگی استفاده کنید. همان گونه که پوست صورت گاهی اوقات به ماسک برای آبرسانی نیاز دارد، ناخن ها نیز همین گونه هستند. برای ناخن ها زرد می توانید از یک روش ساده شامل لایه برداری با آب لیمو و جوش شیرین استفاده کنید. اگر ناخن ها فوق العاده خشک شده اند، آنها را در روغن زیتون قرار دهید.

کوتاه نگه داشتن ناخن ها

هر اندازه که ناخن هایی بلند می توانند زیبا باشند، اما بهترین گزینه برای تقویت آنها اجتناب از بلند کردن بیش از اندازه است. هرچه ناخن ها بلندتر شوند، احتمال آسیب دیدن آنها نیز بیشتر می شود. احتمال شکستن ناخن های کوتاه در زندگی روزانه بسیار کمتر از ناخن های بلند است. همچنین، حفظ ظاهر زیبای ناخن ها هنگامی که کوتاه‌تر هستند، راحت‌تر است.

مراجعه به پزشک

اگر ناخن های شما همچنان شکننده باقی مانده اند، بدون در نظر گرفتن این که چه میزان تلاش برای ترمیم و تقویت آنها کرده اید، شاید زمان مراجعه به یک پزشک متخصص فرا رسیده باشید.

منبع‌:تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied