شمانیوز
شما نیوز

با این گیاه پوست و موهایتان را تقویت کنید

ماسک اکسیژن برای پوست صورت مزایای بسیار زیادی از جمله تقویت کلاژن پوست و رفع چین و چروک دارد که علاوه بر مراجعه به مراکز زیبایی پوست، می توانید بایک میوه به پوست خود اکسیژن برسانید.

با این گیاه پوست و موهایتان را تقویت کنید

خواص قهوه برای مو و پوست

آیا تا به حال به میوه ای غنی تر و سرشار از مواد مغذی بهتر از انار برخورد کرده اید؟ این میوه به عنوان یک میوه بهشتی شناخته می شود زیرا نام اش به دفعات در کتاب های آسمانی آورده شده است.

دارای خواص ضد اکسیدانی، ضد ویروسی و ضد توموری است و گفته می شود منبع خوبی از ویتامین ها به ویژه ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E و همچنین اسید فولیک محسوب می شود. این ماده حاوی دو ترکیب پونیکالاژین و اسید پونیکیک است که تمام فواید سلامتی را به انار اعطا می کند. در واقع، شگفت زده خواهید شد اگر بدانید آنتی اکسیدان های موجود در انار تقریبا سه برابر بیشتر از چای سبز است. مصرف روزانه انار یا نوشیدن آب انار می تواند کمک خوبی برای سیستم ایمنی بدن باشد، همچنین با دیابت نوع 2 مقابله می کند، فشار خون را کنترل می کند و باعث درخشش پوست نیز می شود.

بنابراین، دفعه بعدی که می خواهید یک میان وعده انتخاب کنید حتما انار بخورید، برخی از مزایای سلامتی این میوه برای شما در زیر توضیح داده شده است.

در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند

انار سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین بدن ما را در برابر رادیکال های آزاد که مسئول پیری زودرس هستند محافظت می کند. رادیکال های آزاد در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و به دلیل سموم مضر در محیط تشکیل می شوند.

خون را رقیق می کند

آنتی اکسیدان های موجود در انار به عنوان “رقیق کننده خون شما” عمل می کنند. دانه های انار از تشکیل لخته و انعقاد پلاکت های خون جلوگیری می کند. دو نوع لخته خون وجود دارد نخستین مورد خوب که سرعت بهبودی را هنگام بریدگی یا آسیب دیدگی سرعت می بخشد و دوم وقتی لخته داخلی مانند قلب، عروق یا هر جای دیگر در داخل بدن وجود داشته باشد در از بین بردن آن موثر است، این نوع لخته ها خوب نیستند و می توانند حتی کشنده باشند.

پیشگیری از تصلب شرایین

با افزایش سن و تغییر نوع سبک زندگی ما دیواره رگ ها به دلیل کلسترول سخت می شود و در نتیجه گاهی انسداد ایجاد می شود. خاصیت آنتی اکسیدانی انار از اکسید شدن کلسترول بد جلوگیری می کند، بنابراین خوردن انار چربی های اضافی را از بین می برد و از سخت شدن دیواره شریان ها جلوگیری می کند.

مانند ماسک اکسیژن پوست عمل می کند

انار به پمپاژ سطح اکسیژن خون بدن کمک می کند. به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در انار با رادیکال های آزاد مقابله می کند، کلسترول را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. همه اینها در نهایت با کمک به جریان آزاد خون سطح اکسیژن بدن شما را بهبود می بخشد.

از آرتروز جلوگیری می کند

انار می تواند با مبارزه با آنزیمی که این کار را انجام می دهد، آسیب غضروفی را کاهش دهد. این میوه همچنین توانایی کاهش التهاب را نیز دارد.

با اختلال نعوظ مبارزه می کند

اگرچه این یک داروی شگفت انگیز محسوب نمی شود، اما باید گفت آب انار می تواند اختلال نعوظ را کمی بهبود بخشد و بسیاری از نظریه ها درستی این موضوع را اثبات می کنند.

با بیماری های قلبی و سرطان پروستات مبارزه می کند

دو مطالعه ادعا می کنند آب انار توانایی مبارزه با سرطان پروستات را دارد. یک آزمایش نشان می دهد آب انار رشد را کند کرده و حتی سلول های سرطانی کشت شده را از بین می برد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم آب انار خون را رقیق می کند و در نتیجه وضعیت آن را بهبود می بخشد که به نوبه خود از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

انار سرشار از مواد مغذی مفید است

یک فنجان حاوی دانه های قرمز انار 24 گرم قند و 144 کالری دارد. یک فنجان دانه انار حاوی این مواد مغذی است:

فیبر: 7 گرم

پروتئین: 3 گرم

فولات: 16 درصد

پتاسیم: 12 درصد

ویتامین C: 30 درصد

ویتامین K: 36درصد

حافظه را بهبود می بخشد

مطالعه ای انجام شده که در آن هر روز 237 میلی لیتر آب انار به افرادی که مشکل حافظه داشتند داده می شده است. پس از یک دوره زمانی خاص بهبود زیادی در حافظه کلامی و بصری شرکت کنندگان آن مشاهده شده است. آزمایش دیگری که روی موش ها انجام شده نشان می دهد مصرف انار می تواند از آلزایمر نیز جلوگیری کند، اما هنوز روی انسان این آزمایش انجام نشده است.

فشار خون را کاهش می دهد

پونیک اسید یکی از اصلی ترین ترکیبات انار است که به کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و کاهش فشار خون کمک می کند.

به هضم غذا کمک می کند

همه ما می دانیم که فیبر برای هضم غذا مفید است، اما به دلیل سبک زندگی ما که تمایل به خوردن غذاهای ناسالم و هله و هوله داریم حس خوب نسبت به فیبر موجود در سبزیجات و میوه ها را از دست می دهیم. بنابراین افزودن انار به رژیم غذایی روزمره می تواند یکی از بهترین راه ها برای قرار دادن فیبر در برنامه روزانه باشد، یک انار حاوی 45 درصد از مقدار توصیه شده فیبر در روز است.

ایمنی بدن را افزایش می دهد

انارها که غنی از ترکیبات ضد التهابی هستند برای کسانی که از اختلالات مربوط به سیستم ایمنی بدن مانند آرتریت روماتوئید و آرتریت رنج می برند بسیار سالم است. آنها همچنین غنی از ویتامین C هستند که با افزایش تولید آنتی بادی به ایجاد ایمنی در بدن کمک می کند. بنابراین انار می تواند به شما در حفظ سیستم ایمنی سالم کمک کرده و بیماری ها و عفونت های شایع را از بین ببرد.

سطح استرس را کاهش می دهد

انار علاوه بر کاهش استرس اکسیداتیو داخلی بدن، به کاهش استرس روانشناختی که در زندگی شخصی و شغلی خود تجربه می کنید نیز کمک می کند. طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه کوئین مارگارت انجام شده، افرادی که آب انار می نوشیدند سطح کورتیزول، هورمون استرس که در شرایط استرس زا افزایش می یابد را کمتر تجربه می کردند.

از تشکیل پلاک دندانی جلوگیری کنید

شما برای بهبود سلامت دهان خود از دهان شویه استفاده می کنید، اما باید گفت آب انار می تواند گزینه بهتری نسبت به الکل حاوی دهانشویه ها باشد. برخی از ترکیبات موجود در انار اثرات ضد پلاک شدیدی از خود نشان می دهند. یک مطالعه نشان می دهد عصاره هیدروالکلی انار به دلیل ایجاد میکروارگانیسم ها تقریبا 84 درصد به طور موثری تشکیل پلاک دندانی را کاهش می دهد.

تقویت استخوان ها و عملکرد ورزشی

چندین مطالعه انجام شده در طول سال ها گواه بر این است که مصرف منظم انار می تواند برای سلامت استخوان ها عالی باشد. مطالعات حیوانی همچنین نشان می دهد این میوه می تواند روی از دست دادن استخوان اثر پیشگیرانه داشته باشد. فلاونول های زیاد موجود در این میوه به طور فعال به مبارزه با هر التهابی کمک می کند که می تواند مشکلاتی مانند آسیب غضروف و آرتروز ایجاد کند. تحقیقات فزاینده ای برای بررسی تاثیر آن در کاهش مشکلاتی مانند آرتریت روماتوئید، پوکی استخوان و سایر مشکلات مفصلی در حال انجام است. در واقع، محتوای آنتی اکسیدان موجود در آب انار همچنین از عملکرد ورزشی سود می برد. دوندگان به مصرف این میوه تشویق می شوند زیرا می تواند به طور بالقوه عملکرد، فعالیت هوازی و ایجاد استقامت را افزایش دهد.

تقویت کننده باروری طبیعی

یک مزیت مخفی دیگر برای این میوه قرمز وجود دارد و آن اینکه انار با داشتن آنتی اکسیدان غنی، سطح استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهد. استرس اکسیداتیو با اختلال عملکرد اسپرم و همچنین کاهش باروری در زنان ارتباط دارد. مطالعات برای درک سایر مزایای قوی که ممکن است برای سیستم تولیدمثل داشته باشد در حال انجام است.

جدا از این، انار می تواند قوای جنسی شما را نیز تقویت کنند. ثابت شده است این میوه باعث افزایش سطح تستوسترون، هورمون جنسی در مردان و زنان می شود. همچنین باعث افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی می شود، به همین دلیل این میوه لقب “ویاگرای طبیعی” را به خود اختصاص داده است.

در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که آب انار برای سلامت قلب و عروق مفید است، اما در موارد نادر ممکن است با داروی بیمار تداخل ایجاد کند بنابراین در مورد مصرف انار با پزشک خود مشورت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied