شمانیوز
شما نیوز

با این گیاه ها دردهای دندانتان را آرام کنید

هنگام دندان درد اگر به دارو دسترسی ندارید می توانید از دارو های گیاهی و طبیعی موجود در خانه به عنوان مسکن استفاده کنید.

با این گیاه ها دردهای دندانتان را آرام کنید

هنگام دندان درد اگر به دارو دسترسی ندارید می توانید از داروهای گیاهی و طبیعی موجود در خانه به عنوان مسکن استفاده کنید، دندان درد گاهی غیر قابل تحمل می شود. استفاده مداوم از داروهای شیمیایی برای دندان درد عوارض خاص خود را به همراه دارد. اگر برای دندان درد به پزشک و دارو دسترسی ندارید. در اینجا 12 مسکن طبیعی برای دندان درد به شما معرفی کرده ایم.

12 مسکن طبیعی درد دندان

گل میخک

اوژنول، ترکیب اصلی روغن گرفته شده از گل میخک، ماده ای رایج در تولید محصولات دندانی است که می تواند در درمان دندان درد، حرفی برای زدن نداشته باشد. گل میخک له شده علاوه بر اینکه از درد دندان می کاهد، به دلیل خواص ضدباکتریایی اش، محیط دهان را از باکتری ها پاک می سازد. گل میخک ویژگی های کرخ و بی حس کننده ای دارد.

زنجبیل

استفاده از ریشه زنجبیل یکی از رایج ترین درمان های گیاهی برای دندان درد است که از دیرباز از آنها استفاده می شود. ابتدا پوست آن را جدا کنید سپس روی دندان دردناک قرار داده و آن را به آرامی گاز بگیرید. به تدریجی از درد دندان کاسته می شود.

سیر

یکی از رایج ترین چاشنی های موجود در آشپزخانه سیر است. سیر علاوه بر اینکه غذا را خوش طعم می کند، گیاهی موثر در تسکین درد دندان است. درواقع سیر یکی از بهترین آنتی بیوتیک های دنیا است. وقتی آن کاملا له و کوبیده شود، تولید دو ماده شیمیایی می کند که درد را از بین می برند. در واقع یکی از این ماده های شیمیایی، آلیسین است که به این گیاه خاصیت آنتی بیوتیکی می دهد. اما برخی از محققان بر این باورند که سیر ممکن است موجب تحریک لثه ها شود. بنابراین سیر له شده را باید فقط روی دندانی که درد می کند قرار داد.

لیموترش

بنابر تحقیقات، لیموترش به دلیل اینکه حاوی ویتامین ث و اسید سیتریک قوی است می تواند در تسکین دندان درد موثر باشد. یک لایه لیموترش را روی محل دردناک قرار دهید و با آب آن را گرفته و با نمک مخلوط کرده و در دهان بچرخانید.

 لیموترش به دلیل اینکه حاوی ویتامین ث و اسید سیتریک قوی است می تواند در تسکین دندان درد موثر باشد

پیاز

با قرار دادن یک تکه پیاز خام روی دندانی که درد می کند، می توانید از درد آن تا حدی بکاهید. پیاز ویژگی ضدمیکروبی دارد که می تواند در کنترل دندان در موثر باشد. برخی از مردم معتقدند پیاز حتی از مسکن های قوی هم موثرتر است. پیاز آبسه دندان را نیز درمان می کند. آن را روی دندان دردناک گذاشته و با ملایمت گاز بگیرید تا آبش خارج شود.

اسطوخودوس و بابونه

با مخلوط کردن گیاه اسطوخودس و بابونه، می توان به ترکیبی عالی دست یافت که در کاهش دندان درد موثر است. این ترکیب حتی ویژگی های آرام بخشی دارد.

زردچوبه

آیا کاری هست که زردچوبه نتواند انجام دهد؟ اخیرا محققان متوجه شده اند که زردچوبه برای مشکلات لثه و دندان بسیار مفید است. این گیاه می تواند از عفونت های لثه بکاهد و درد دندان را تخفیف دهد. علاوه بر آن توانایی مبارزه با آلزایمر و انواع بیماری های سرطان نیز دارد.

کلم

مسلما انتظار این یکی را نداشتید! آیا می دانستید کلم می تواند برای تخفیف دندان درد عالی باشد؟ وقتی کلم به طور موضعی استفاده شود سم زدا و درمان کننده فوق العاده ای است.

آویشن

استفاده از آویشن در درمان دردهای دندانی توصیه شده است. این گیاه خواص ضدعفونی کننده، ضدقارچ و دارویی دارد و می تواند جلوی بیماری لثه و فساد دندان را بگیرد. این گیاه کنار شنبلیله در درمان عفونت های باکتریایی بسیار موثر است. از طرفی وقت آویشن با نعناع استفاده شود، در کشتن باکتری هایی که ایجاد تورم می کند موثرتر است.

 اسپیلانتس

 کمتر از این گیاه صحبت شده است، اسپیلانتس به گیاه دندان درد معروف شده است و در کاستن درد دندان تاثیر غیرقابل انکاری دارد. گل های این گیاه را مستقبما روی دندانی که دردناک است قرار دهید تا ویژگی بی حس کننده اش، از درد دندان تان بکاهد.

بومادران

هر وقت دندان درد داشتید، برگ های بومادران را بجوید و آن را روی محل دردناک قرار دهید. خیلی سریع اثرش را می بینید و موقتا از شر درد رها می شوید.

  برگ نعناع

بنابر تحقیقات، برگ نعناع یا روغن آن شبیه برخی از ویژگی های روغن گل میخک بوده و از درد دندان می کاهد. بسیاری از مردم نیز بر این باورند که جویدن نعناع به راستی درد دندان را خیلی زود آرام می کند. این گیاه همچنین حاوی منتول است که خواص ضدالتهابی دارد. دو برگ نعناع را در دهان گذاشته و تا زمانی که کاملا مرطوب شوند، بجوید. بعد از چند دقیقه، دهان تان را با کمی آب و نمک بشویید.

منبع:مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied