شمانیوز
شما نیوز

نحوه تهیه شیرینی قرابیه شکلاتی + آموزش دقیق

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه تبریزی قرابیه است که خیلی هم طرفدار دارد.در این مطلب از شمانیوز شما را با دستور پخت این شیرینی بسیار خوشمزه آشنا میکنیم.

نحوه تهیه شیرینی قرابیه شکلاتی + آموزش دقیق

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه تبریزی قرابیه است که خیلی هم طرفدار دارد.در این مطلب از شمانیوز شما را با دستور پخت این شیرینی بسیار خوشمزه آشنا میکنیم. اگر عاشق شیرینی‌های شکلاتی هستید میتوانید این شیرینی را با کاکائو هم تهیه کنید که در این مطلب طرز تهیه آن را آموزش داده ایم.

مواد لازم:

تخم مرغ ۱ عدد

آرد ۲ لیوان

شکر ۱/۲ پیمانه

کره ۶۰ گرم

پودر کاکائو ۲ قاشق چای خوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری سرخالی

وانیل‌ کمی

مواد لازم برای شربت :

آب ۱/۲ لیوان

شکر ۱/۲ لیوان

پودر پسته و شکلات به مقدار لازم

روش تهیه شیرینی قرابیه شکلاتی خیس:

ابتدا برای تهیه شربت شکر و آب را روی حرارت قرار میدهیم ، تا فقط شڪر در آب حل شود .نیازی به جوشیدن و غلیظ شدن نیست، سپس زیر آن را خاموش میکنیم و اجازه میدهیم تا سرد شود.تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن دستی هم میزنیم و بعد کره را که به دمای محیط رسیده اضافه کرده و دوباره مواد را مخلوط میڪنیم. سپس بکینگ پودر و پودر کاکائو را روی مواد الک میکنیم.

آرد را نیز کم کم می افزاییم و با نوک انگشت مواد را مخلوط میکنیم، فقط در حد جمع شدن و نچسبیدن به دست آرد می افزاییم(ممڪن است مقدار کمتری آرد نیاز باشد.)مواد را به صورت گلوله گلوله در سینی فر که ڪاغذ روغنی انداخته و چرب کرده ایم میچینیم و در فری که از قبل با دمای ۱۸۰درجه سنتیگراد گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار میدهیم.بعد از پخت صبر میکنیم تا قرابیه ها کاملا سرد شوند و بعد به مدت چند ثانیه در شربت قرار میدهیم و با شکلات و پودر پسته تزیین میکنیم.

سایر نکات:

درجه فر ها با هم متفاوت است ، پس در حین پخت ، مراقب باشید.

 

منبع : ایران ناز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied