شمانیوز
شما نیوز

نحوه تهیه و آموزش دسر یلدایی پاناکوتای انار

شب یلدا نزدیک است و انار یکی از میوه های پر طرفدار مصرفی این شب است . در این مطلب از شمانیوز طرز تهیه یک دسر شیک مجلسی و خوش طعم با انار را به شما آموزش میدهیم.

نحوه تهیه و آموزش دسر یلدایی پاناکوتای انار

شب یلدا نزدیک است و انار یکی از میوه های پر طرفدار مصرفی این شب است . در این مطلب از شمانیوز طرز تهیه یک دسر شیک مجلسی و خوش طعم با انار را به شما آموزش میدهیم. با ما همراه باشید با طرز تهیه پاناکوتای انار  . دسر پاناکوتای انار یکی از دسر‌های خوشمزه مخصوص شب یلداست. با طرز تهیه دسر پاناکوتای انار که ترکیبی از ژله انار و پاناکوتای وانیلی است، آشنا شوید.

مواد لازم:

چوب دارچین کوچک ۱ تکه

دانه انار۱ لیوان

آب جوش۲ لیوان

ژله انار۲ بسته

عسل۲ قاشق غذا خوری

پودر ژلاتین۲ قاشق غذا خوری

شیر۱ لیوان

خامه‌ صبحانه۴۰۰ گرم

طرز تهیه دسر یلدایی پاناکوتای انار:

پودر ژلاتین را داخل شیر بریزید و کناری قرار دهید تا زلاتین داخل شیر حل شود (مخلوط نکنید).

خامه و عسل را داخل کاسه‌ای بریزید و روی بخار آب قرار دهید، خامه را هم بزنید تا بپزد.

چوب دارچین را نیز اضافه کنید، وقتی خامه داغ شد و احساس کردید ممکن است به جوش بیاید باید مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه کنید، سریع مواد را مخلوط نمایید و از روی حرارت بخار بردارید (دقت کنید خامه نجوشد، در اخر کار چوب دارچین را خارج کنید).

لیوان‌های دسر را بصورت کج داخل قالب‌های کاپ کیک قرار دهید (میتوانید از هر وسیله دیگری برای کج قرار دادن لیوان‌ها استفاده کنید)؛ پاناکوتا را تا نیمه داخل لیوان‌ها بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.

برای تهیه ژله ابتدا ۲ بسته پودر ژله انار را در ۲ لیوان آب جوش حل کنید، هم بزنید تا مایع شفاف شود سپس ۲ لیوان آب سرد به ان اضافه نمایید، لیوان‌های پاناکوتا که بسته شده اند را از یخچال خارج کنید و به آرامی ژله انار را روی آن‌ها بریزید، چند دانه انار داخل هر لیوان بریزید سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا بسته و سرد شوند.پس از اینکه دسر آماده شد از یخچال خارج کنید، روی هر لیوان چند دانه انار برای تزئین قرار دهید و سرو کنید.

سایر نکات:

در صورتی که میخواهید ژله انار سفت تری داشته باشید میتوانید برای حل کردن ۲ بسته ژله فقط از ۲ لیوان آب جوش استفاده کنید، همچنین میتوانید بجای عسل از همان مقدار شکر استفاده کنید.

 

منبع: ایران ناز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied