شمانیوز
شما نیوز

ادعای شرکت IBM در ساخت تراشه های 2 نانومتری

شرکت IBM ادعا می‌کند پردازنده‌های ۲ نانومتری می‌توانند ۷۵ درصد انرژی کمتری نسبت به پردازنده‌های مبتنی بر ۷ نانومتر برای عملکرد مشابه استفاده کنند.

ادعای شرکت IBM در ساخت تراشه های 2 نانومتری

شرکت IBM یک شرکت فناوری آمریکایی است که در سال ۱۹۹۱ شکل گرفت. شرکت IBM از مجموعه پنج شرکت تشکیل شده است و در زمینه تولید و فروش سخت افزار نرم افزار زیرساخت های کلان مشاوره در حوزه‌های کامپیوترهای مین فریم و فناوری نانو فعالیت می‌کند. شرکت IBM در پایان سپتامبر سال ۲۰۱۱ جزء دوم این شرکت فناوری بزرگ دنیا از نظر ارزش در بازارهای جهانی بوده است

 

 شرکتIBM ادا می‌کند با ساخت اولین تراشه دو نانومتری گام بزرگی در پیشرفت تراشه برداشته است این شرکت می‌گوید ۵۰ میلیارد ترانزیستور را بر روی تراشه ای به اندازه ناخن فرد فشرده کرده است بنا به گفته شرکت IBM این طراحی می تواند به سازندگان پردازنده کمک کند تا ۴۵ درصد عملکرد را با همان میزان قدرت تراشه های مبتنی بر ۷nm یا همان سطح عملکرد با استفاده از ۷۵ درصد انرژی کمتری افزایش دهد بسیاری از پردازنده های مبتنی بر دو نانومتر احتمالاً چیزی بین این دو تعادل عملکرد بهتر و بهبود بهره‌وری انرژی ارائه می‌دهند.

 

 تراشه‌های دوم نانومتری چه ویژگی دارد؟

عمر باتری دستگاه های موبایل با پردازنده‌های دو نوع متری می تواند ۴ برابر بیشتر از پردازنده‌های ۷ نانومتری باشد هم ادعا می‌کنند ممکن است بغل لازم باشد این گوشی‌ها را هر روز ۴ روز شارژ کنید به گفته  IBM لپ‌تاپ‌ها از این نوع پردازنده ها افزایش سرعت می‌یابند در حالی که وسایل نقلیه خودمختار اجسام را سریعتر شناسایی و نسبت به آنها واکنش نشان می‌دهند این شرکت ادعا می‌کند این فناوری از جمله بهره‌وری انرژی مرکز داده اکتشافات فضایی هوش مصنوعی ‌icc و محاسبات کوانتومی سود خواهد برد. مشخص است که پردازنده های دو نانومتری چه زمانی به دستگاه‌های مصرف‌کننده راه پیدا می‌کنند اما اعلام تراشه‌های دو نانومتری و ساخت آنها در مقیاس بزرگ چالش‌های مختلفی است IBM  قصد دارد امسال اولین پردازنده های تجاری هفت نانومتری خود را در سرویس‌های Power Systems خود عرضه کند اگرچه پردازنده‌های دو نانومتری احتمال حداقل چند سال از ورود به لپ تاپ و تلفن ها فاصله دارند اما حداقل خوب است که بدانید پردازنده های قدرتمند و کارآمدتری در دست تولید هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied