شمانیوز
شما نیوز

ماجرای قطعی برق بیمارستان و مرگ بیماران کرونایی

امروز (یکم خرداد ماه ) برق اکثر نقاط تهران ناگهان قطع شد. بدون ارائه جدول قطعی برق و بدون اینکه حتی به بیمارستان ها خبری داده شود. وزارت نیرو علت قطعی برق را کمبود آب اعلام کرده است ، حال سوال این است با اطلاع از این کمبود و با توجه به اهمیت وجود برق در درمان بیمارستان ها و بیمارانی که در خانه ها تحت درمان هستند ، امکان ارائه جدول برق نبود!

ماجرای قطعی برق بیمارستان و مرگ بیماران کرونایی

به گزارش شمانیوز:قطعی برق می تواند صدماتی به مسیر درمان بیماران در بیمارستان ها و بیمارانی که در خانه‌ها تحت درمان هستند و برای بهبود به دستگاه‌های پزشکی از جمله دستگاه های تنفسی متصل هستند وارد کند.

دکتر حسین کرمانپور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا در گفت و گویی گفت در خصوص قطعی ناگهانی برق در بیمارستان ها و خانه ها و صدماتی که به چرخه درمان و خسارتی که به دستگاه های پزشکی وارد می کند چنین توضیح داد بزرگترین مشکلی که قطعی برق در مسیر درمان بیمارانی که در خانه مشغول به درمان هستند کاهش تهویه هوا است کولرهای آبی و پنجه ها قطع شده و تهویه هوا متوقف می شود اگر از دستگاه اکسیژن ساز نیز استفاده می‌کنند که بایست بر آن هم متوقف شده و اکسیژن سازی از حرکت می ایستد زیر اکسیژن ساز ها برقی هستند وقتی اکسیژن ساز متوقف شود به سرعت اکسیژن خون بیمار کاهش می‌یابد و بیماران دچار مشکل جدی در وضعیت حیات خود می شوند.

 

قطعی برق بیماران کرونایی را به کام مرگ برد!

دکتر کرمانپور با بیان اینکه بیماری که نیاز مبرم به استفاده از دستگاه اکسیژن ساز دارد در خطر جدی قرار می گیرد افزود: پیدا کردن کپسول و جایگزینی کپسول نیز کار آسانی نیست.تنها راه جایگزین دستگاه اکسیژن ساز ، کپسول است، کپسول هم در خیابان قابل خرید و فروش نیست و قیمت های بسیار کلانی دارد، بعضی سایت ها کپسول کرایه می دهند که کرایه کپسول هم قیمت بالایی دارد. بسیار مهمتراز قیمت کپسول و پیدا کردن آن و اتصال به بیمار ، جایگزینی لحظه ای مهم است . قطع ناگهانی برق ، تلاش برای یافتن کپسول و وقفه اغلب 4 یا 5 ساعته می تواند جان بیمار را در خطر جدی مرگ قرار دهد.قطع برق تامین اکسیژن و تهویه هوا از همه بیشتر دچار مشکل می کند. بیمارانی که در خانه تحت درمان هستند وقتی برق قطع می شود و از قبل هم اطلاعی داده نشده است می تواند بیمار و خانواده او را دچار مشکل و ترس زیادی کند. پیشنهاد پزشکی این است که در این شرایط ، از هوای آزاد استفاده بگیرند تا برق متصل شود یا کپسول تامین شود.

دکتر کرمانپور در مورد مشکلاتی که قطعی های ناگهانی برق می تواند در سیستم درمان بیماران در بیمارستان ایجاد کند نیز گفت: بیمارستان ها اکثرا به برق اضطراری متصل هستند. بزرگترین آسیبی که قطعی برق به بیمارستان ها وارد می کند ، آسیب به دستگاه های درمانی است. هر مرتبه برق قطع و وصل می شود ، امکان دارد یکسری از دستگاه های بیمارستان ها دچار اختلال یا خرابی شوند.

دکتر کرمانپوردر خصوص حساسیت قطعی  برق  در مسیر درمان بیماران کرونایی و در این دوره کرونایی به رکنا گفت : حساسیت بیشتر در این دوره به همان دستگاه های تنفسی و اکسیژن ساز بر می گردد. به طور کل، قطعی برق برای بیمارستان خطرناک است زیرا آسیب زننده به سلامت بیماران است.بزرگترین آسیب نیز درست در زمان انتقال برق شهری به برق اضطراری ایجاد می شود. افت فشار در اکسیژن ایجاد می شود که اغلب بیمارانی که به فشار اکسیژن بالا نیاز دارند حدی تا مرز مرگ پیش می روند.

دکتر کرمانپوردر مورد اینکه با آغاز قطعی های  برق  که ساعت ها هم طول می کشد آیا جدول قطعی ها به بیمارستان ها و مراکز درمانی ارائه شده است که از قبل از قطعی آماده باشند و انتقال انرژِی صورت بگیرد گفت: خیر تا الان انجام نشده است و فقط گفته اند که قطعی برق خواهی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied