شمانیوز
شما نیوز

رازهای بزرگی که باید از همسرتان پنهان کنید

در زندگی زناشویی برخی حرف ها و رازها هستند که باید پنهان بمانند تا موجب سلب آرامش نشوند. در ادامه به این اسرار می پردازیم.

رازهای بزرگی که باید از همسرتان پنهان کنید

55 آنلاین به نقل از وقت صبح، در زندگی زناشویی گاهی اسراری وجود دارد که هرگز نباید گفته شود چرا که ممکن است گفتن آن به ضرر زندگیتان باشد و موجب سلب آرامش در زندگیتان شود و حتی زندگیتان را به مخاطره اندازد. رازهایی وجود دارد که گاهاً نباید همه ی آنها به شوهر گفته شود گاهی لازم است آنها را برای همیشه در قلب خود نگه دارید.

انسان با توجه به اینکه موجود اجتماعی است همیشه از تنهایی گریزان است بنابراین همیشه وجود یک همدم برای انسان در همه حال لازم است. بزرگان ما چه خوب به این نکته اشاره کرده اند “تنهایی اصلا خوب نیست، باید شریک و همدمی داشت تا بتوانیم با او درد و دل کنیم” گذشتگان زندگی را آنقدر ساده و بی آلایش تعریف کرده اند که فکر می کردیم واقعا ساده است البته ذکر این نکته ضروری است که زندگی ها همان زندگی گذشته است فقط دیدگاها عوض شده است.

دیدگاه هایی که گاهی موجب سردی و بی مهری زوجین می گردد لذا این موقع است که در می یابیم چه حرف ها و رازهایی باید به همسر گفته می شد و چه رازهایی باید پنهان می ماند تا آرامش از زندگیمان نرود.

آیا تا به حال یک راز بزرگ داشته اید که آن را از همسرتان پنهان کنید؟

رازی که نمی دانید حتی آن را بگویید یا برای همیشه به فراموشی بسپارید؟ یک درگیری ذهنی سخت و عذاب آور که بگویم یا نه !؟ اگر برایتان پیش آمده پس به راه حل هایی که ما پیشنهاد می دهیم توجه کنید تا یک زندگی آرام و بی دغدغه داشته باشید.

یک روانپزشک با توجه به این نکته که “ناگفته ها و رازهایی که نباید به همسرمان بگوییم ” می گوید: از زندگی گذشته و اتفاق هایی که برایمان در گذشته رخ داده یا در طول روز می افتد اگر ضرورتی ندارد برای ادامه زندگیمان چیزی به همسرمان نگوییم. این روانپزشک ادامه می دهد زن و شوهر همیشه در شادی ها و غم های زندگی شریک هستند و باید همیشه خودشان با همدیگر بتوانند مشکلات و درگیری های خود را حل کنند و از زندگی زناشویی لذت ببرند. وی می گوید مرد و زن باید از مشکلات و مواردی که در خانواده وجود دارد آشنایی کافی و لازم را داشته باشند تا بتوانند در یک جهت و یک سمت با کمک همدیگر همه ی مشکلات را به سامان برسانند و به امور نظم دهند و در واقع به اصل زندگی زنانشویی دست یابند.

 

– هرگز اشتباهاتی را که در گذشته انجام شده اند را نبش قبر نکنید

از یاد آوری آنها خودداری کنید اگر در بیرون از منزل مثلا محیط کار دچار مشکلی شده اید آن را در همان محیط بیرون حل کنید و از آوردن مشکلاتتان به خانه جداً بپرهیزید. یا اگر یکی از زوجین یک ازدواج ناموفق در زندگی قبلی خود داشته هیچ ضرورتی ندارد دیگر آن را در زندگی فعلی خود مطرح کند و مشکلات قبلی را بازنگری کند. چرا که این کار چیزی جز به وجود آوردن استرس و ناراحتی تاثیر دیگری ندارد و ممکن است دوباره فضای متشنج قبلی تکرار شود و چه بسا حتی به جدایی دوباره نیز منجر گردد.

باتوجه به دو فرمولی که در بالا اشاره شد بهتر است که زوجین همدیگر را در جریان مسایل و مشکلات خود قرار دهند مانند حوزه های بیماری و حوزه های روابط خانوادگی اگر هردو طرف از مسائل هم آگاهی نیابند موجب بی تفاوتی و دلسردی خواهد شد.

– هرگز پای خانوده ها را به مشکلات خانوادگی زناشویی خود باز نکنید

او با توجه به اینکه گاهی حرف و حدیثی در بین خانواده شوهرتان ایجاد می شود که به او نگویید اشاره کرد ،زمانی هست که خانواده زن از دست خانواده ی مرد ناراحت می شوند و این سبب می گردد که آنها با هم زیاد در ارتباط و رفت و آمد نباشند و تنفر و خشم به وجود آید.

لذا در اینجا زیاد لازم نیست که زن این مسایل پیش آمده را با خانواده ی شوهر درمیان بگذارد و آن را به رخ شوهرش بکشد چرا که باعث متشنج شدن هرچه بیشتر اوضاع میگردد در این موقع است که باید گذشت را به عنوان یک هدف اصلی و مهم در زندگی خود قرار دهیم.

وی بیان کرد زمانی هم وجود دارد که ممکن است یک بیماری برای یکی از زوجین رخ دهد و همسر بخواهد بعد از روشن شدن آزمایش ها و نتایج آن همسرش را مطلع کند و همسر هم بعد از شنیدن دلخور شود که از قبل موضوع بیماری را باید اطلاع می دادی که در اینجا هم باید از اول طرفین همدیگر را در جریان بگذارند و به حل مشکلات پیش آمده بپردازند تا به نتایج بهتری برسند.

– از بازگو کردن روابط دوستی که در گذشته قبل از ازدواج داشتید اجتناب کنید

زن و شوهر باید تا حدودی از گذشته هم اطلاع و آگاهی داشته باشند تا با توجه به شناختی که از هم پیدا می کنند بتوانند یک زندگی آرام و عاشقانه ای را تجربه کنند ولی دیگر لازم نیست هر کاری که در گذشته انجام داده اند را مو به مو به همدیگر بگویند شاید شما فکر کنید که اگر با اعتراف به همه آنچه در گذشته کرده اید همسر شما ، شما را فردی صادق و راستگو فرض خواهد کرد کاملا در اشتباهید چرا که همسر شما با آگاهی از کارهایتان به شما مشکوک خواهد شد و اینکار باعث دلخوری و ناراحتی و حتی به طلاق نیز می انجامد.

– سالها قبل عشق را تجربه کردم

اگر در گذشته یکبار عشق را تجربه کرده اید و در رسیدن به آن ناکام مانده اید هیج دلیلی ندارد که همسرتان را از آن آگاه کنید .آیا عشق پیشین شما در زندگی فعلیتان نقشی دارد؟ آیا گفتن این راز به همسرتان موجب تغییر خوشایندی در زندگیتان خواهد شد؟ اگر جوابتان به این سوالات “نه” است و تنها از روی درد دل با همسرتان می خواهید به او بگویید .

کارشناسان ها فینگتون پست به شما تو صیه می کنند برای درد دل و نزدیک شدن به همسرتان گزینه ی دیگری را امتحان کنید گفتن این موضوع جز آزار و اذیت شما و همسرتان و به هم زدن آرامش در زندگیتان پیامد دیگری ندارد با گفتن آن با حسادت و بی توجهی همسرتان روبه رو خواهید شد مواظب باشد این روش جلب توجه به زندانی شدنتان در قفس بی اعتمادی و بی مهری او ختم می شود.

– از خانواده اش متنفرم

آیا نسبت به خانواده همسرتان احساس خوشایندی ندارید ؟ از بودن در کنار آنها ناراحتید و لذت نمی برید ؟فکر می کنید با غر لند کردن و گفتن اینکه از وقت گذرانی با خانواده ی شوهرتان ناراضی هستید به شوهرتان نزدیک خواهید شد؟کلا اشتباه می کنید خانواده ی شما و همسرتان باید از خط قرمزی باشند که در زندگی مشترک نباید روی آن پا بگذارید.

اگر علاقه ای به آنها ندارید عیبی ندارد .لزومی ندارد که شما عاشق خانواده ی همسرتان باشید اما باید همیشه به آنها احترام بگذارید و به همسرتان یادآوری کنید که چنین خط قرمزی برای شما هم مهم است و قطعا به آن احترام قائلید.

نتیجه گیری:

مواردی که موجب دلسردی و فروپاشی زندگی عاشقانه بین زن و شوهر میشود را نباید به همدیگر بگویید تا زندگیتان دچار اختلال و تنش نشود در یک خانواده امکان دارد فرد با صداقت، مواردی را مطرح کند و بگوید می خواهم در زندگی مشترکم صداقت داشته باشم و از این طریق رازهای خود را به هم دیگر بگویند و ظرفیت همدیگر را در پذیرش برخی مسایل بسنجند.

این روانپزشک با اشاره به حساسیت و نکته سنجی های مردانه در ارتباط با رازها و اسرار زندگی تاکید کرد:یکسری حساسیت ها و ظرافتهایی در زندگی هستندکه اگر یکی از زوجین آن را مطرح کند ممکن است ریشه ی خانواده به فنا برود بنابراین زوجین باید خودشان از قبل تشخیص بدهند که چه چیزی گفتنش به صلاح است و چه چیزی صلاح نیست بنابراین برای داشتن یک زندگی سالم باید از لو دادن بعضی چیزای غیر ضروری خودداری و اجتناب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied