شمانیوز
شما نیوز

پرسپولیس

مدیرعامل پرسپولیس برکنار شد | بیوگرافی جعفر سمیعی

پس از تعیین وزیر ورزش از سوی دولت جدید، باشگاه پرسپولیس هم با تحولاتی مدیریتی روبه‌رو شد.

مدیرعامل پرسپولیس برکنار شد | بیوگرافی جعفر سمیعی

 

به گزارش شمانیوز: با تغییر در رأس وزارت ورزش و حضور سجادی به عنوان رئیس وزارت ورزش و جوانان به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس نیز تحولاتی را در روزهای آینده خواهد داشت. در آبان ۱۳۹۹ بود که وزارت ورزش و جوانان تصمیم به برکناری مهدی رسول پناه و انتخاب جعفر سمیعی به عنوان جانشین وی در پست مدیرعاملی گرفت و حالا باتوجه به حضور وزیر جدید، به نظر می‌رسد تغییرات در باشگاه پرسپولیس به حالت اجتناب ناپذیر رسیده است.

جعفر سمیعی که از تمایل حمید سجادی برای انتخاب مدیرعاملی جدید اطلاع دارد، استعفای خود را به وزیر ورزش تحویل داد که این موضوع مورد شب گذشته در برنامه ویژه خبری از سوی وزیر ورزش تایید شد و او مخالفتی را با این استعفا نشان نداد.

با این تفاسیر باید کار جعفر سمیعی و تیم مدیریتی او در پرسپولیس را تمام شده دانست و شمارش معکوس را برای حضور فردی جدید در پست مدیرعاملی به راه انداخت؛ شمارشی که احتمالا نتیجه آن بازگشت یکی از مدیران سابق به ساختمان باشگاه خواهد بود.

اگرچه شایعاتی پیرامون مذاکره با مهدی محمدنبی و حبیب کاشانی وجود داشت اما به نظر می‌رسد انتخاب وزارت ورزش، علی اکبر طاهری است. مدیرعاملی که پس از ورود برانکو ایوانکوویچ به ایران به مدت دو سال هدایت باشگاه را برعهده داشت و قرمزها به جز یک محرومیت نقل و انتقالاتی، روزهای خوبی را در دوره او تجربه کردند.

طاهری که با وزیر ورزش قبلی رابطه چندان خوبی نداشت، پس از لیگ شانزدهم جای خود را به معاونش حمیدرضا گرشاسبی داد و پس از آن به عنوان یک آلترناتیو همیشگی برای مدیریت باشگاه باقی ماند و حتی سال گذشته شنیده‌هایی مبنی بر بازگشت او به صندلی مدیرعاملی باشگاه وجود داشت که هرگز محقق نشد.

به هرصورت با توجه به اینکه روابط نزدیک و برخی توصیه‌ها در انتخاب مدیران استقلال و پرسپولیس تاثیرگذار است تا انتخاب نهایی هیچکس نمی‌تواند از حضور خود در این پست مطمئن باشد،ضمن اینکه چه بسا انتخابهای عجیبی که در دوره قبلی رقم خورده و شاید بازهم در به همان پاشنه بچرخد.

جعفر سمیعی زفرقندی یک مدیر ورزشی ایرانی است. او درحال حاضر مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است.

او که جایگزین مهدی رسول‌پناه در پرسپولیس شده مانند ایرج عرب پیش از حضور در باشگاه پرسپولیس مدیرکل حراست ورزش و جوانان بوده‌است.

سمیعی، زمانی به عنوان مشاور شهردار و رئیس کل حراست شهرداری تهران منصوب شده‌بود و سابقه فعالیت در شهرداری پایتخت را نیز دارد.

سمیعی در حالی مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان بود که جایگزین محمدجواد عباباف شده بود و این فرد نیز پس از خروج ایرج عرب و حضور در پرسپولیس به این سمت رسیده بود.

سمیعی از مدیران جوان ورزش کشور است که پیش از این مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان بود و در کارنامه خود مدیریت امنیتی و انتظامی فدراسیون فوتبال، مشاور شهردار تهران و مدیریت در وزارت کشور و سازمان سنجش را دارد.

حمید سجادی شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر استعفای جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس گفت: صحبت‌شان را شنیدم و باید ببینیم چقدر جدی است و فعلا صحبت شده است.

او در خصوص دیگر باشگاه پرطرفدار تهرانی گفت: با استقلال و هیئت مدیره‌اش نشستی نداشتم و در اولین فرصت نشستی را خواهم گذاشت و به عنوان یک یار کمکی، نه به عنوان وزیر ورزش حتما مشورت خواهم داد. این اطمینان را به هواداران دو تیم می‌دهم که وظیفه ما حمایت از این دو باشگاه مردمی است اما همه زندگی ما در وزارت ورزش و جوانان رسیدگی به این دو تیم نیست.

پرسپولیس

بیوگرافی جعفر سمیعی

پس از استعفای مهدی رسول‌پناه از سرپرستی باشگاه پرسپولیس در نهایت در روز ۸ آبان ۱۳۹۹ اعضای هیئت مدیره این باشگاه در محل وزارت ورزش و جوانان تشکیل جلسه دادند و در نهایت جعفر سمیعی را به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب کردند. سمیعی که مدیر حراست وزارت ورزش است در حالی برای این سمت انتخاب شد که از علیپور و درویش هم به عنوان دیگر گزینه‌های مدیریت یاد می‌شد. وی پس از دریافت مدیرعاملی، ابراهیم شکوری را به عنوان معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس منصوب کرد. وی به صورت همزمان سرپرست حراست ورزش و جوانان نیز می‌باشد.

دستاوردها به عنوان مدیرعامل

لیگ قهرمانان آسیا:

نایب‌قهرمان: ۲۰۲۰

لیگ برتر:

قهرمان: ۱۴۰۰–۱۳۹۹

سوپر جام:

قهرمان: ۱۳۹۹

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied