شمانیوز
شما نیوز

استقلال

مرور ترکیب استقلال در دیدار ترسناک آسیایی | فرهاد بلاخره تیم بست

فرهاد مجیدی در این تابستان برای اولین بار پس از رفت و آمدهای متعدد به نیمکت استقلال، موفق شد تیم را از ابتدا دراختیار داشته باشد و بازیکنان مد نظر خود را تا حدودی جذب کند.

مرور ترکیب استقلال در دیدار ترسناک آسیایی |  فرهاد بلاخره تیم بست

 

به گزارش شمانیوز: تیم استقلال در دیدار چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید 8 روز دیگر در دیدار حساس و دشوار به مصاف الهلال عربستان برود. تیمی که با ریخت و پاس بسیار زیاد در سودای کسب قهرمانی در این مسابقات است، اما فرهاد مجیدی سرمربی استقلال گزینه های زیادی برای چینش ترکیب تیمش در دسترس ندارد.

زمان زیادی تا آغاز مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باقی نمانده و استقلال باید در امارات به مصاف الهلال قدرتمند برود. آبی پوشان صبح امروز آخرین جلسه تمرینی خود در تهران را برگزار کردند و عصر امروز با پروازی راهی دبی می شوند تا پس از سپری کردن 24 ساعت قرنطینه، بتوانند اردوی خود را در امارات آغاز کنند.

هر چند استقلال در بازار نقل و انتقالات خریدهای نسبتا خوبی را انجام داد اما آبی ها در دو پست حساس و کلیدی هرگز تقویت نشدند. با رفتن دیاباته و قایدی، استقلال مهاجم تخصصی جذب نکرد و در میانه میدان نیز چنانچه قرارداد فرشید اسماعیلی تمدید نشود، دست مجیدی خالی است.

از دیگر مشکلات آبی ها، مصدومیت ابوالفضل جلالی است. مدافع چپ تازه به خدمت گرفته شده استقلال از زمان حضور در سایپا مصدوم بود و حالا نیز حضور او در دیدار برابر الهلال در هاله ای از ابهام قرار دارد. از طرف دیگر جعفر سلمانی و زبیر نیک نفس دو خرید جدید آبی ها نیز در اردوی تیم ملی حضور دارند و سلمانی نیز تاکنون با تیم جدیدش تمرین نکرده و این مسئله باعث عدم هماهنگی میان او و هم تیمی هایش می شود. جذب بازیکن جدید برای حضور در آسیا نیز کاملا منتفی است و استقلال باید با همین نفرات به مصاف حریف قدرتمند خود برود.

هر چند فاصله زمانی زیادی تا بازی با الهلال باقی مانده و ممکن است اتفاقات جدیدی در اردو یا تمرینات آبی ها رخ بدهد اما تا حدود زیادی می توان ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار برابر الهلال را حدس زد. البته در روزهای منتهی به بازی و انجام تمرینات کادرفنی تصمیم نهایی خود را در این خصوص اعلام خواهد کرد.

با توجه به عدم جذب مهاجم جدید، در حال حاضر مهمترین نکته انتخاب سیستم بازی استقلال است. آبی ها در حال حاضر ارسلان مطهری، محمدرضا آزادی و آرمان رمضانی را به عنوان مهاجم تخصصی در اختیار دارند هر چند که امین قاسمی نژاد نیز قابلیت بازی در این پست را دارد ولی به نظر می رسد مجیدی از این بازیکن در پست دیگری استفاده کند.

محتمل ترین سیستم برای استقلال در بازی با الهلال، استفاده از آرایش 3421 است. به صورتی که ارسلان مطهری در خط حمله حضور پیدا کند، امین قاسمی نژاد در کنار امیرحسین حسین زاده او را از دو طرف حمایت می کنند. حسین زاده بازیکن جوان و پدیده سایپا، می تواند سورپرایز مجیدی برای لیگ قهرمانان آسیا باشد. بازیکنی که در بازی دوستانه برابر امیدهای استقلال نیز در ترکیب اصلی آبی ها حضور داشت و اتفاقا موفق به گلزنی نیز شد.

حضور امین قاسمی نژاد نیز می تواند باعث افزایش تجربه خط حمله آبی ها شود. این بازیکن فصل گذشته 11 بار برای پدیده موفق به گلزنی شد و 3 بار نیز پاس گل داد و به خوبی می تواند توان خط حمله استقلال را افزایش دهد. تجربه بالای این بازیکن و نیروی جوانی حسین زاده می تواند در کنار حضور ارسلان مطهری در نوک خط حمله، منجر به باز شدن دروازه الهلال شود. مجیدی حتی می تواند روی قدرت پرس ارسلان نیز حساب باز کند و این بازیکن پستش را با قاسمی نژاد سوئیچ کند. یعنی مطهری در نقش وینگر و حمایت کننده بازی کند و قاسمی نژاد به نوک خط حمله برود که البته تجربه نشان داده مطهری هرگاه در نقش وینگر بازی کرده، کارایی کمتری برای استقلال داشته است و به نظر می رسد حضور او در نوک خط حمله، مثمر ثمر باشد.

استقلال

اما پست مبهم آبی ها، در مرکز زمین است. پس از جدایی ریگی، حالا مجیدی به مهدی پور بیشتر اعتماد می کند و در صورت عدم تمدید قرارداد فرشید اسماعیلی، رضاوند به همراه سعید مهری و زبیر نیک نفس دیگر گزینه های استقلال در این قسمت از زمین خواهند بود. نیک نفس هر چند هنوز به خوبی با هم تیمی هایش به هماهنگی نرسیده ولی بازی های خوب و موثر او در فولاد می تواند باعث شود مجیدی در همان گام نخست به او اعتماد کرده و از این بازیکن در میانه میدان استفاده کند. قدرت حمل توپ مهدی پور و بازی سازی نیک نفس و توانایی این بازیکن در تعویض جناحین، می تواند باعث شکل گیری یک مکمل خوب در میانه میدان شود. البته قدرت توپ گیری رضاوند نیز ممکن است باعث شود مجیدی تغییر ایده داده و بیشتر روی کارهای دفاعی تمرکز کند. باید دید در تمرینات استقلال چه خواهد گذشت و تصمیم نهایی فرهاد چه خواهد بود.

تقریبا حضور جعفر سلمانی در سمت چپ با وجود عدم هماهنگی با سایر بازیکنان، قطعی است. سلمانی مهره ای که فرهاد مجیدی روی او حساب ویژه ای باز کرده است. او به خوبی می تواند به خط حمله اضافه شده و حتی به کارهای دفاعی نیز کمک کند. بازیکنی که در صنعت نفت در همه پست ها بازی کرده و حتی در دیدار تیم ملی ایران مقابل سوریه نیز در نقش مدافع راست به میدان رفت. در سمت راست نیز پس از ناکامی آبی ها در جذب صالح حردانی، وریا غفوری گزینه اصلی برای حضور در ترکیب است.

عارف آقاسی که این روزها در تمرینات استقلال حضور دارد، برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی با دانشگر رقابت سختی خواهد داشت. این بازیکن در فولاد به همراه کولیبالی خط دفاع قدرتمندی را تشکیل داده بودند و خوزستانی ها یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ بودند. شانس این بازیکن برای بازی در کنار سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که دو مدافع اصلی مجیدی برای بازی با الهلال محسوب می شوند، بالا خواهد بود.

در درون دروازه نیز مجیدی به رشید مظاهری اعتماد بیشتری دارد. نقطه قوت الهلال، روی سانتر از جناحین است و مظاهری در خروج از دروازه و جمع کردن توپ های ارسالی، عملکرد بهتری دارد و به همین دلیل مجیدی قصد دارد از او در ترکیب تیمش استفاده کند.

چنانچه مجیدی قصد داشته باشد از ابتدا 2 مهاجم را در ترکیب تیمش قرار دهد، آنگاه آرایش بازیکنان تغییر پیدا می کند. اتخاذ این سیستم به حضور یا غیبت ابوالفضل جلالی بستگی دارد. چرا که در آن صورت سلمانی می تواند یک خط جلوتر رفته و در نقش وینگر چپ بازی کند و امین قاسمی نژاد نیز در نوک خط حمله و در کنار ارسلان مطهری به میدان برود.

به هر شکل با توجه به وضعیت موجود، انتظار می رود فرهاد مجیدی تیمش را با ترکیب زیر به دیدار با الهلال بفرستند. مگر اینکه در روزهای نزدیک به مسابقه، تغییراتی در ترکیب تیمش اعمال کند:

رشید مظاهری – سیاوش یزدانی – محمدحسین مرادمند – عارف آقاسی – مهدی مهدی پور – زبیر نیک نفس – وریا غفوری – جعفر سلمانی – امیرحسین حسین زاده – امین قاسمی نژاد – ارسلان مطهری

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied