شمانیوز
شما نیوز

افشین قطبی

افشین امپراطور در چین اخراج شد

طبق اعلام باشگاه کانگژو چین، افشین قطبی سرمربی ایرانی این باشگاه به دلیل کسب نتایج ضعیف برکنار شد.

افشین امپراطور در چین اخراج شد

به گزارش شمانیوز: از دو هفته پیش شایعاتی درخصوص جدایی افشین قطبی سرمربی ایرانی و سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس مطرح شده بود، حال امروز صبح این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت و این سرمربی ایرانی، تیم خود را ترک کرد.

از چندی قبل شایعاتی درخصوص احتمال جدایی قطبی از تیم کانگژو به گوش می رسید و این اتفاق امروز رسما اتفاق افتاد. این باشگاه امروز به صورت رسمی اعلام کرد که قرارداد خود را با افشین قطبی سرمربی ایران فسخ کرده و لیو یان سرمربی تیم زیر 21 ساله های کانگژو به صورت موقت هدایت این تیم را برعهده می گیرد.

مدیران کانگژو اعلام کرده اند که برای انتخاب سرمربی جدید، روی به گزینه های خارجی می آورند و قطبی جایش را به یک مربی غیر چینی می دهد. با این حال، مذاکرات با گزینه های مدنظر نیز دشوار است چرا که به دلیل قوانین حاکم بر کشور چین، تنها در صورت توافق نهایی و عقد قرارداد با مربی خارجی، او می تواند وارد کشور چین شود.

در این فصل تیم کانگژو دستخوش تغییرات زیادی شد. این تیم از شیجیاژوانگ به کانگژو تغییر نام داد و محل تمرینات و بازی های آنها نیز از استان هه بی و شهر شیجیاژوانگ به کانگژو منتقل شد. این تیم تحت هدایت افشین قطبی در جدول گروه A سوپر لیگ چین، در 14 بازی صاحب 10 امتیاز شده و در رده هفتم از جدول هشت تیمی حضور دارد.

تا آغاز مرحله دوم سوپر لیگ چین، نزدیک به 3 ماه فرصت وجود دارد و به همین دلیل مدیران کانگژو تصمیم گرفتند تا با فسخ قرارداد افشین قطبی، به دنبال مربی جدیدی باشند.

بیوگرافی افشین قطبی

افشین قطبی (زادهٔ ۱۹ بهمن ۱۳۴۳ در شیراز) مربی فوتبال ایرانی-آمریکایی است که سابقه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران و تیم فوتبال پرسپولیس و باشگاه فوتبال فولاد خوزستان را در کارنامه دارد.

او که در نوجوانی ایران را ترک کرده بود، فوتبال را در جوانی در آمریکا شروع کرد. قطبی مدتی کمک مربی تیم ملی فوتبال آمریکا بوده و در دوران سرمربیگری گاس هیدینک، دیک آدفوکات و پیم فربیک در تیم ملی فوتبال کره جنوبی کمک مربی این تیم بوده‌است. او در سال ۲۰۰۷ برای سرمربی‌گری تیم فوتبال پرسپولیس تهران به ایران بازگشت و پرسپولیس را به قهرمانی لیگ برتر ایران رسانید. اما در سال ۲۰۰۸، به سبب آنچه خود «نداشتن احساس امنیت در ایران» عنوان نمود، از سرمربی‌گری در این تیم استعفا داد و ایران را ترک کرده‌است.

افشین قطبی در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ بعد از برکناری علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب گردید.

 

افشین قطبی در سال ۱۳۴۳ در تهران به دنیا آمده‌است. اصالت او به نی‌ریز در استان فارس بازمی‌گردد.وی در ۱۳ سالگی در ۱۳۵۶ به همراه پدرش ایران را به مقصد کالیفرنیا ترک کرد.او از دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس (UCLA) مدرک کارشناسی مهندسی برق دریافت کرده‌است.

افشین قطبی متأهل است و همسر وی یوریم قطبی (بیک من) اهل کشور کره جنوبی است.

افشین قطبی

مربیگری

او در دهه ۱۳۶۰ خورشیدی در باشگاه‌های آلیتالیا، آتوباهن، ولی ایگلز و فلایرز آمریکا بازی کرد و بعد از آن تا سال ۱۳۷۶ در دانشگاه جنوب کالیفرنیا بازیکن بود و هم‌چنین از سن ۲۰ سالگی از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸ سرمربی تیم فوتبال زنان همین دانشگاه بود. قطبی به مدت ۸ سال کمک مربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی بود.

قطبی در سال ۲۰۰۷ برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس تهران به ایران بازگشت. وی توانست در اولین سال حضورش در فوتبال ایران، پرسپولیس را به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران برساند.در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۰۸ میلادی افشین قطبی رسماً اعلام کرد که برای فصلی دیگر در ایران نخواهد ماند و از عقد قرارداد تازه برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس سرباز زد. وی در این زمینه گفته بود: «پرسپولیس باشگاه من است و در قلبم جا دارد و اگر با پرسپولیس به توافق نرسم با هیچ تیم ایرانی دیگری مذاکره نخواهم نکرد.» او سرانجام در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۸۷، به همراه همسرش، ایران را به مقصد شهر دبی در امارات متحده عربی ترک کرد.

افشین قطبی در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب گردید.وی در نامه‌ای که در تاریخ ۵ آبان ۱۳۸۹ منتشر کرد، اعلام کرد جهت بازگذاشتن دست مسئولان فدراسیون فوتبال، پس از مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ داوطلبانه از تیم ملی فوتبال ایران کناره‌گیری می‌کند. وی در توضیح استعفایش اعلام کرد که هیچگاه از وطنش خداحافظی نمی‌کند و تا آخر عمر در خدمت ایرانیان است؛ اما به دلیل کم کردن حاشیه‌ها و فشارهای وارد بر تیم ملی فوتبال ایران، برای اینکار پیش قدم شدم. وی عنوان کرد که استعفایش را دو ماه زودتر از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ عنوان کرده تا فشار رسانه‌ها از دوش تیم ملی برداشته شود و تیم ملی در آرامش به آمادگی بپردازد. 

قطبی چندی پیش بازهم به ایران بازگشت و هدایت تیم فولاد را برعهده گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied