شمانیوز
شما نیوز

مربی ایتالیایی استقلال

24 ساعت تا حضور مربی ایتالیایی در استقلال

پس از کش و قوس های فراوان در خصوص حضور گابریله پین در استقلال، انتظار می‌رود او طی امروز یا فردا به کادرفنی آبی پوشان اضافه شود.

24 ساعت تا حضور مربی ایتالیایی در استقلال

به گزارش شمانیوز: گابریله پین مربی ایتالیایی امشب یا فردا در امارات حضور پیدا می‌کند تا سرانجام به کادرفنی استقلال اضافه شود.

کاروان استقلال در حالی روز گذشته راهی امارات شد که در این سفر سه بازیکن کلیدی به نام های رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند و محمد دانشگر تیم را همراهی نکردند. این مسئله منجر به نگرانی های زیادی برای هواداران این تیم شد و آنها امیدوارند طی امروز و فردا و با حل مشکل این افراد، آنها راهی امارات شوند.

در این میان نیز یک خبر امیدوارکننده از اردوی آبی ها به گوش می رسد. سرانجام و پس از مدت ها، مشکلات اضافه شدن گابریله پین به کادرفنی استقلال حل شده و این مربی ایتالیایی قرار است حداکثر طی امروز و یا فردا با پروازی راهی دبی شده و به تمرینات آبی پوشان پیش از دیدار با الهلال اضافه شود.

فرهاد مجیدی که از مدت ها پیش و قبل از آغاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به دنبال حضور این مربی در تهران بود، به دلیل مشکلاتی نظیر قرارداد او با باشگاه و قانون منع حضور خارجی ها در لیگ برتر، موفق نشده بود که راهی ایران شود و حالا طلسم حضور او در کادرفنی استقلال قرار است در امارات شکسته شود.

قرار است پس از حضور گابریله پین در امارات و انجام آزمایش کرونا، مراسم معارفه او در تمرینات استقلال برگزار شود و انتظار می رود این مربی حداقل 4 روز پیش از مصاف با الهلال، به تمرینات تیم اضافه شود و کارهای تاکتیکی را زیر نظر بگیرد. گفته می شود که این مربی از مدت ها پیش در حال رصد بازی های استقلال بوده و روی بازیکنان این تیم شناخت کافی دارد.

بیوگرافی گابریله پین

گابریله پین رزومه خوبی در فوتبال اروپا دارد، به عنوان دستیار پراندلی در تیم ملی ایتالیا عنوان نائب قهرمانی یورو 2012 و سومی جام کنفدراسیون ها در سال 2013 را به دست آورده و در جام جهانی 2014 نیز روی نیمکت لاجوردی پوشان حضور داشت. پارما، فیورنتینا، گالاتاسرای، والنیسا، النصر امارات و جنوای ایتالیا تیم های هستند که این مربی سابقه حضور بر روی نیمکتشان را در کارنامه دارد.

 

پس از اینکه مجیدی بابت انتخاب پین از سوی کاناوارو به جمع بندی نهایی رسید، مذاکرات با او را آغاز کرد و پس از توافق شخصی، پین را به عنوان مشاور خود برگزید. دستیار سابق چزاره پراندلی حتی مسابقات استقلال در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را زیر نظر داشت و در این خصوص شناخت کافی از ترکیب و سیستم آبی پوشان دارد.

گابریله پین که همواره به عنوان دستیار چزاره پراندلی در تیم های مختلف حضور داشته، تا همین چند ماه پیش به همراه این مربی کهنه کار در تیم فیورنتینا حضور داشت ولی به دلایل شخصی پراندلی از جمله مشکلات افسردگی، از این تیم جدا شد و حالا مشاور مجیدی پس از چند ماه حضور در سری آ ایتالیا، عازم ایران می شود تا به کادرفنی استقلال اضافه شود.

گابریله پین در شهرستان وتریو ونه تو که در استان ترویزو واقع شده، به دنیا آمده است. این مربی ۵۹ ساله، در دوران  بازی به عنوان یک هافبک میانی به میدان می رفت. گابریله فوتبالش را در تیم زیر ۱۹ ساله های باشگاه یوونتوس آغاز کرد و در فصل ۱۹۸۲ به تیم سانرمو منتقل شد.

گابریله پس از یک سال بازی در این تیم به تیم فورمو منتقل شد. این هافبک ایتالیایی سال ۱۹۸۵ به تیم پارما منتقل شد و پس از درخشش در این تیم نظر مدیران یوونتوس را جلب کرد و به این قدرت فوتبال ایتالیا منتقل شد اما تنها یک سال در این تیم باقی ماند و در پایان فصل راهی تیم لاتزیو شد. گابریله پین در لباس یوونتوس دهه ۸۰ گابریل از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۲ برای لاتزیو بازی کرد و در این مدت ۱۹۶ بازی برای لاتزیویی ها انجام داد.  گابریله از آن دسته هافبک هایی محسوب می شد که دارای وظایف دفاعی بود و در این مدت برای لاتزیو ۱۵ گل به ثمر رساند.

پس از درخشش در لاتزیو، گابریله سال ۹۲ راهی پارما شد و افتخارات زیادی هم با پارمایی ها به دست آورد و تا سال ۹۷ هم در این تیم بازی کرد. گابریله فوتبال خود را در پیاچنزا به پایان رساند.

پین یکی از ارکان پارمای دهه نود بود که به قهرمانی لیگ اروپا رسید و ۹۷ بازی برای این تیم انجام داد.

گابریله در طول دوران مربی گری اش همواره یکی از ارکان کادر فنی تیم های چزاره پراندلی بوده و با این سرمربی همکاری بسیاری داشته است. پین در کنار پراندلی پین خیلی زود وارد دنیای مربیگری شد و سال ۹۹ مربیگری تیم زیر ۱۹ ساله های پارما را برعهده گرفت و سال ۲۰۰۱ به کادرفنی تیم اصلی رسید و پراندلی را در پارما همراهی کرد و ۸۵ بازی به عنوان دستیار در کادر فنی این سرمربی حضور داشت. پین در پارما تجربه همکاری با سرمربیانی همچون دنیله پاسارلا را هم داشت.

پین سال ۲۰۰۴ به رم منتقل شد و خیلی زود با پراندلی در سال ۲۰۰۵ به فیورنتینا رفت و ۲۵۰ بازی کنار پراندلی تا سال ۲۰۱۰ روی نیمکت فیوره ای ها نشست. فیورنتینا یکی از درخشان ترین سال های خودش را زیر نظر پراندلی و دستیارانش گذراند. فیورنتینا با پراندلی به سهمیه رقابت های اروپایی رسید.

پراندلی و پین در گالاتاسرای پس از این که چزاره پراندلی راهی تیم ملی ایتالیا شد، پین نیز به همراه او وارد کادرفنی تیم ملی شد و این سرمربی را در بازی های یورو ۲۰۱۲، جام کنفدراسیون های ۲۰۱۳ و جام جهانی ۲۰۱۴ همراهی کرد و در این مدت به یک نایب قهرمانی در یورو و کسب مقام سوم در جام کنفدراسیون ها رسیدند.

پراندلی و پین در تیم ملی ایتالیا پس از خروج پراندلی از ایتالیا، پین در گالاتاسرای و جنوا نیز پراندلی را همراهی کرد و همکاری این دو مربی آن قدر تنگاتنگ بود که این مربی، پراندلی را همین چند ماه پیش در فیورنتینا نیز همراهی کرد، اگرچه پراندلی خیلی زود از فیورنتینا استعفا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • مونا

    استقلال سرور پرسپولیسه