شمانیوز
شما نیوز

تیم ملی ایران

سورپرایز عراق برای ایران | دورگه‌ها به خط شدند

لیست عراق برای دیدار با تیم ملی ایران اعلام شد که نام چند بازیکن دورگه در آن به چشم می‌خورد.

سورپرایز عراق برای ایران | دورگه‌ها به خط شدند

به گزارش شمانیوز: سه بازیکن ۲ تابعیتی در لیست تیم ملی عراق حضور دارند که تعداد لژیونرهای این تیم را به عدد هشت رسانده‌اند. عراق با بهره گیری از حداکثر توان خود برای دیدار با تیم ملی ایران خود را مهیا می‌کند.

تیم ملی فوتبال ایران باید در هفته دوم دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه خلیفه دوحه به مصاف تیم ملی عراق برود. این مسابقه روز سه‌شنبه ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در هفته نخست با نتیجه یک بر صفر از سد سوریه گذشتند و عراق نیز در سئول مقابل میزبانش کره جنوبی به تساوی با ارزش بدون گل دست پیدا کرد.

با حضور دیک ادووکات، بازیکنان ۲ تابعیتی امکان حضور مجدد در تیم ملی عراق را پیدا کرده‌اند. اتفاقی که در زمان حضور سرچکو کاتانتس رخ نمی داد و او اعتقادی به بازیکنان ۲ تابعیتی نداشت.  اما بازگشت این نفرات هم توانسته کیفیت فنی تیم ملی این کشور را  ارتقا ببخشد و هم مردم عراق را بابت این اتفاق خوشحال کند. سرمربی هلندیِ عراق از این بازیکنان در دیدار مقابل کره هم بهره برد.

هم‌اکنون به جز علی عدنان که به عضویت تیمی درنیامده، هشت بازیکن لژیونر در ترکیب تیم ملی عراق حضور دارند. امجد اطوان، ایمن حسین و بشار رسن به ترتیب در تیم‌های الشمال، ام صلال و قطر اس‌سی کشور قطر مشغول هستند و در کشور آسیایی فعالیت دارند ولی بقیه نفرات در کشورهای اروپایی و آمریکایی بازی می‌کنند.

مهند علی، ستاره جوان عراقی‌ها به تازگی به عضویت تیم آریس یونان درآمده است. تجربه قبلی او در لیگ پرتغال به اتفاقات خوشایندی منجر نشد و حالا باید دید سوپرلیگ یونان برای او مفید خواهد بود یا خیر.

صفا هادی که به دلیل مصدومیت و ناآمادگی به بازی مقابل ایران نمی‌رسد همانند فصل قبل در تیم روسیه‌ای کیلیا به میدان می‌رود و در فصل جدید نیز برای این تیم توپ می‌زند.

سورپرایزهای حریف تیم ملی؛ یورش ۲ تابعیتی‌ها به اردوی عراق

بقیه نفرات لژیونر اما همان بازیکنان ۲ تابعیتی هستند. جاستین مرام جزو باتجربه‌ترین‌ها به شمار می‌رود. او پیش از این هم در تیم ملی عراق حضور داشت اما کاتانتس بر روی نامش خط قرمز کشید. این بازیکن ۳۲ ساله در شهر میشیگان در کشور آمریکا به دنیا آمده و هم‌اکنون در تیم ریِل سالت لِیک توپ می‌زند. او در ۳۴ بازی ملی چهار گل هم به ثمر رسانده است.

فرانس پوتروس، مدافع ۲۸ ساله عراقی‌ها است که در دانمارک به دنیا آمده و بزرگ شده است. او در سال ۲۰۱۸ هم به تیم ملی کشور عراق دعوت شد و سه بازی ملی در کارنامه خود دارد. او در حال حاضر برای تیم ویبورگ بازی می‌کند که در ابتدای فصل به سطح اول فوتبال دانمارک صعود کرده است. پوتروس سابقه عضویت در تیم‌های پایه دانمارک را هم دارد.

امیر العماری اما بازیکن تازه‌ وارد لیست ادووکات است. بازیکنی ۲۴ ساله که متولد کشور سوئد است و برای تیم زیر ۱۹ ساله‌های سوئد هم به میدان رفته بود اما در ادامه و در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت برای عراق به میدان برود. او بعد از حضور در تیم زیر ۲۳ ساله‌های عراق حالا برای تیم ملی بزرگسالان هم بازی کرده و در خط میانی مشغول به بازی است. العماری در ابتدای این فصل باشگاه جورکوپینگ را ترک کرد و به هالمشتاد پیوست. دیدار با کره جنوبی اولین بازی ملی العماری بود.

در تیم ملی ایران اما همچنان شاهد حضور بازیکنان لژیونر پرتعدادی هستیم. ۱۵ بازیکن از نفرات لیست نهایی تیم ملی در خارج از ایران مشغول به بازی هستند و البته به جز سامان قدوس دیگر شاهد حضور بازیکن دو تابعیتی در این تیم نیستیم.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied