شمانیوز
شما نیوز

علی لندی | علی لندی نوجوان ایذه ای | علت فوت علی لندی

عکس جگرسوز از خواهر علی لندی بر سر مزار برادرش | تصاویر علی لندی

علی لندی نوجوان فداکار ایذه خوزستان است. که شب گذشته بر اثر سوختگی 90 درصد درگذشت. علی لندی از دو هفته پیش و دقیقا در روز 18 شهریورماه دجار سانحه آتش سوزی شد.

عکس جگرسوز از خواهر علی لندی بر سر مزار برادرش | تصاویر علی لندی

مه شو : علی لندی نوجوان فداکار ایذه خوزستان است. که شب گذشته بر اثر سوختگی 90 درصد درگذشت. علی لندی از دو هفته پیش و دقیقا در روز 18 شهریورماه دجار سانحه آتش سوزی شد. علی لندی به دلیل نجات مادر 80 ساله و خواهر یک شهید که به دلیل انفجار کپسول پیک نیک در آتش گرفتار شده بودند فوت کرد. ماجرای علی لندی از این قرار است که بعد از دیدن آتش گرفتن خانه همسایه به دل آتش می رود و کپسول پیک نیک را با خود به بالکن خانه خاله اش برده و قصد پرتاب آن را از بالکن به بیرون می کند اما از شانس بد بالکن دارای حفلظ نبود و کپسول در دست خودش منفجر و دچار سوختگی می شود. 

علی لندی

علی لندی کیست؟ | چرا علی لندی فوت کرد؟

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای ۲ هفته پیش برای نجات جان ۲ نفر از همسایگان خود که گرفتار آتش‌سوزی شدیدی شده بودند، وارد عمل شده و جان هر دو زن را نجات داد اما خود دچار سوختگی شدید شد و در نهایت ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز مداوا در اهواز و اصفهان، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

علی لندی

 

جزئیات دقیق فوت علی لندی

روز ۱۸ شهریورماه امسال در حالی‌که علی لندی به خانه خاله‌اش رفته بود، متوجه شد در خانه همسایه اتفاقی افتاده است. زنی۸۰ ساله و دخترش به‌ دلیل آتش گرفتن کپسول پیک‌نیک در میان شعله‌های آتش گرفتار بودند و جان‌شان به خطر افتاده بود. در این شرایط بود که پسر ۱۵ ساله با شجاعت به دل آتش زد و کپسول پیک نیک را برداشت و با خود به خانه خاله‌اش برد تا از بالکن بیرون بیندازد اما چون بالکن حفاظ داشت خودش دچار سوختگی شد.

نوجوان ۱۵ ساله و اهل شهرستان ایذه استان خوزستان در یک حادثه آتش سوزی در ایذه با ایثار و از خودگذشتگی جان دو زن را نجات داد و خود دچار سوختگی شدید شد. علی لندی بدلیل سوختگی زیاد بستری و پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز برای سیر مراحل درمان به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام شد. این  قهرمان ملی و نوجوان شجاع ایذه ای پس از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت و آسمانی شد.

 

علی لندی

علی لندی چرا فوت کرد| جزئیات دقیق از زبان پزشکش

جمشید نمازی پزشک معالج علی لندی نیز اظهار کرد: از بدو ورود بیمار سعی شد تمام اقدامات پزشکی نظیر مایع درمانی برای جبران کمبود آب، حمایت غذایی و تنفسی و انجام پانسمان‌های خیلی خوب، تزریق آنتی بیوتیک‌های وسیع‌الطیف برای جلوگیری از عفونت در این بیمارستان انجام شود.

وی افزود: سوختگی عمیق و زیاد بود و با توجه به حجم بالا و عمیق سوختگی سطح دفاعی بدن از دست رفته و مقاومت بسیار کاهش پیدا کرده بود که رسیدگی درمانی گسترده و بالا نتوانست مانع فوت شود.

طی روزهای گذشته مسؤولان مختلف استان اصفهان و خوزستان با حضور در این بیمارستان از نزدیک در جریان روند درمانی و معالجات این قهرمان نوجوان قرار گرفته بودند.

استاندار اصفهان، شهردار اصفهان، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، شهردار اهواز و جمعی از هنرمندان با حضور در مرکز آموزشی درمانی حضرت امام موسی کاظم(ع) از مرحوم علی لندی عیادت کردند.

فداکاری علی لندی 

آرش نجیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه پیش از رسیدن نیروهای امداد با فداکاری ۲ نفر را نجات داد  ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز بستری در بیمارستان جان باخت.

نجیمی افزود: علی با سوختگی حدود ۹۰ درصد پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز، برای سیر مراحل درمان خود به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام شده بود اما به دلیل سوختگی زیاد زنده نماند.

جمشید نمازی راد، پزشک معالج بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان نیز به باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه علی ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت. همانطور که از روز اول گفته شد، سیر بیماران سوانح سوختگی به‌گونه‌ای است که روز به روز بدتر می شود و وسعت سوختگی علی زیاد و عمیق بود.

علی لندی

تمجید ابراهیم رئیسی از علی لندی

متن پیام آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

تاریخ ایران عزیز، مشحون از رشادت‌ها و فداکاری‌های قهرمانانی است که جان بر سر آرمان‌های انسانی نهاده‌اند.

درگذشت غم‌انگیز فرزند عزیزم علی لندی، نوجوان غیور ایذه‌ای، مایه تأسف و تاثر شد. نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز وبوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها، ثبت خواهد شد.

داستان ایثار این قهرمان ملی، باید به زبان هنر و قلم اصحاب فرهنگ و رسانه به گونه ای تاریخی روایت شود تا این نوجوان اسوه، الهام‌بخش نسل‌های آینده فرزندان ایران اسلامی باشد. بی شک، هر ایرانی به داشتن چنین فرزندان غیوری به خود می بالد.

اینجانب، درگذشت تاثر برانگیز فرزند عزیزمان را تسلیت عرض کرده و برای بازماندگان آن مرحوم از درگاه پروردگار متعال، صبر و تسلی خاطر مسألت دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied