شمانیوز
شما نیوز

کارت واکسن دیجیتال | نحوه دریافت کارت واکسن دیجیتال

چگونه کارت واکسن دیجیتال بگیریم؟ | نحوه دریافت کارت واکسن دیجیتال

افرادی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند باید کارت واکسن دیجیتال دریافت کنند. برای دریافت کارت واکسن دیجیتال به سایت vcr.salamat.gov.ir/fa مراجعه کنید.

چگونه کارت واکسن دیجیتال بگیریم؟ | نحوه دریافت کارت واکسن دیجیتال

مه شو : افرادی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند باید کارت واکسن دیجیتال دریافت کنند. برای دریافت کارت واکسن دیجیتال به سایت vcr.salamat.gov.ir/fa مراجعه کنید. صدور کارت واکسن دیجیتال فعلا برای مسافران سفرهای خارجی فراهم است. کارت واکسن دیجیتال فارسی در حال تکمیل است و به زودی رفع می شود.

نحوه دریافت کارت واکسن دیجیتال

زهرایی، رئیس اداره‌ی بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت: نزدیک به ۵۲ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده که حدود از ۳۶ میلیون نفر دوز اول واکسن و بیش از ۱۵ و نیم میلیون نفر هم دوز دوم را دریافت کرده‌اند؛ بر این اساس حدود ۱۹ درصد افراد جامعه کاملاً با واکسن ایمن شده‌اند و حدود ۶۰ درصد از کل جمعیت هم حداقل یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند..

ممکن است در هفته‌های آتی مراکز تزریق خلوت شوند و باید با اطلاع‌رسانی صحیح افراد تشویق به تزریق واکسن شوند. حدود ۸۵ درصد مردم از برنامه‌ی واکسیناسیون استقبال می‌کنند ولی ۱۵ درصد همچنان تردید دارند و باید تلاش کنیم این گروه را به سمت تزریق واکسن سوق دهیم

واکسیناسیون و سوابق آن باید در سامانه‌ی الکترونیک سلامت درج شود و اینکه هرکس یک برگه بیاورد که واکسن زده ملاک نیست؛ ملاک اصلی سامانه‌های الکترونیک سلامت است.

برای دریافت کارت واکسن دیجیتال به کدام سایت مراجعه کنیم؟

افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند با مراجعه به سامانه‌ی vcr.salamat.gov.ir/fa داده‌ها را وارد می‌کنند و کارت واکسن برایشان اینترنتی صادر می‌شود.

فعلاً امکان صدور کارت دیجیتال انگلیسی برای همه‌ی مسافران سفرهای خارجی فراهم است؛ ولی در مورد صدور کارت فارسی زبان سامانه در حال تکمیل است و مشکلات احتمالی بزودی رفع می‌شود.

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص نحوه دریافت کارت واکسن دیجیتال کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«بعضی افراد یا سازمان‌ها در ازای مبالغی، نامه یا کارت کاغذی، پلاستیکی یا دیجیتال به زبان انگلیسی خارج از سیستم وزارت بهداشت صادر می‌کنند که فاقد اعتبار است.

طبق اطلاعیه‌ای که به تمامی سفارتخانه‌ها ابلاغ می‌گردد تنها کارت دیجیتال رسمی وزارت بهداشت به آدرس vcr.salamat.gov.ir معتبر است؛ مسافران خارج از کشور با مراجعه به این آدرس می‌توانند ظرف کمتر از ۲۴ ساعت کارت بین‌المللی دیجیتال دریافت کنند که در همه کشورها معتبر است.

بر اساس این اطلاعیه، تزریق و دریافت کارت واکسن در سراسر کشور کاملاً رایگان است و افراد هیچ پولی نباید در ازای تزریق یا دریافت کارت واکسن بپردازند.

گفتنی است، مردم عزیز لطفاً تمامی درخواست‌ها برای دریافت پول در ازای هر خدمتی از واکسیناسیون را بلافاصله به شماره تلفن ۱۹۰ - بازرسی و پیگیری شکایت‌های مردم وزارت بهداشت - اطلاع دهند.»

کارت واکسن دیجیتال

چرا افرادی که 2 دوز واکسن کرونا را می زنند فوت می کنند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی زیرساختها و امکانات مناسبی در بخشهای icu دارد.جواد اقازاده افزود: زیر ساختهای استان بسیار عالی بود بطوریکه بر خلاف بعضی استانها که با ۶۰۰ تا ۸۰۰ بیمار دچار کلاپس شدند در حالیکه استان از نظر تخت ICU ،امکانات ICU و مراکز ۱۶ ساعته و ... زیر ساختهای مناسبی داشت و توانستیم تاب آوری خوبی در مقابل پیک پنجم کرونا داشته باشیم.

وی بااشاره به آمار بستری های کرونایی استان یادآور شد: طبق آخرین آمار، ۲۰۸۹ نفر بیمار سندرم حاد تنفسی در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۹۵۲ مورد مشکوک و مابقی قطعی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از ثبت ۱۲۹۶ مورد ابتلای جدید خبرداد و گفت: مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۲۶۷ هزار و ۳۲۲ مورد است.او در ادامه ضمن تاکید مبنی بر کنترل بیماری تاکنون یادآور شد : برای بیرون آمدن از موج در رتبه نخست انجام واکسیناسیون لازم است.

آقازاده با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۹۹۷ نفر واکسینه شدند. او در خصوص آمار کم مرگ و میر در سنین بالا افزود: علت فوت بعضی از افراد، باوجود تزریق دو دوز واکسن داشتن بیماریهای زمینه ای متعدد بوده است.آقازاده خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۱۳۷ مورد در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه اکثریت بیماران بستری شده در بیمارستانها واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، گفت: افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به بیماری یا نیاز به بستری نداشتند و یا اینکه شدت بیماری در آنها کم بوده است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied