شمانیوز
شما نیوز

عقب‌نشینی قیمت سکه

قیمت طلا و سکه در بازار با تاثیر از کاهش نرخ ارز با روند نزولی همراه شدند.

عقب‌نشینی قیمت سکه

به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: هم‌اکنون در بازار داخلی، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 158  هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 830 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز 11 میلیون و 500 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6میلیون  و 50  هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 580 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 2 میلیون و 230 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 545  هزار تومان و هر مثقال طلا،5 میلیون و 20 تومان ارزش‌گذاری شده است.

در بازار امروز اونس جهانی به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر بود. قیمت سکه و طلا در شروع معاملات بازار امروز این دو فلز گران بهای داخلی به افت دلار واکنش نشان دادند و قیمت‌ها ارزان شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز در پایین‌ترین نرخ به یک میلیون و ۱۵۷ هزار تومان رسید. قیمت سکه ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان ثبت شد.

با توجه به بالا آمدن ارزش ذاتی قیمت سکه، احتمال افت زیاد در بازار سکه کمی دور از انتظار است. البته ممکن است تعطیلی های اواسط هفته موجب شود که گروهی از معامله گران به صورت موقت از بازار خارج شوند. معمولا کسانی که اهل ریسک نیستند، در شرایط ابهام آلود، بخشی از دارایی های سکه یا ارز خود را به فروش خواهند رساند ه خود بر روی قیمت سکه موثر است.

یکی از دلایلی که باعت نزول دلشار شده سیگنال جدیدی است که از سوی بانک مرکزی مخابره شد. بانک مرکزی به افزایش قیمت دلار واکنش نشان داده است و گفته است پر قدرت بازار ارز را کنترل میکنیم. بانک مرکزی از دیروز برای طول هفته قصد دارد، از دو جناح نوسان قیمت دلار را مدیریت کند. بازار ارز متشکل و سامانه نیما. بازار ارز متشکل منبع تامین اسکناس و سامانه نیما منبع تامین حواله محسوب می‌شود و شنیده‌ها حاکی از آن بود که بانک مرکزی قصد دارد از ابزار خود در این دو منبع تامین ارزی استفاده و نوسان قیمت دلار در این هفته را کنترل کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied