شمانیوز
شما نیوز

ادامه کاهش قیمت دلار در بازار

قیمت دلار بعد از حدود 40 روز در کانال 26 هزار تومان قرار گرفت، اما در این کانال پایدار نماند. قیمت سکه امامی با دلار پایین و بالا رفت و در نهایت روی مرز 11 میلیون و 700 قرار گرفت.

ادامه کاهش قیمت دلار در بازار

به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: قیمت دلار متشکل روی بیشترین مقدار سال قرار گرفت اما حجم عرضه هفتگی دلار کاهش یافت.متوسط هفتگی  قیمت دلار نیز رقم‌هایی را به ثبت رساند که از ابتدای سال جاری سابقه نداشت.طبیعتا قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقبال افزایش قیمت دلار بایستند. قیمت دلار که در معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته وارد کانال 27 هزار تومان شده بود تا امروز مسیر کاهشی را دنبال کرد و در شروع معاملات امروز وارد کانال 26 هزار تومان شد.

قیمت دلار بر روی 26 هزار و 980 تومان قرار گرفت. اخباری که احتمال شروع زودهنگام دور جدید مذاکرات را بالا ارزیابی می‌کردند، قیمت دلار را پایین کشیدند و افت قیمت دلار تا امروز ادامه یافت.

برخی تحلیل‌گران معتقدند انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی و سیاست این بانک در مورد کنترل قیمت دلار نیز در افت یک هفته اخیر قیمت نقش مهمی داشت. انتصاب رئیس جدید عدم اطمینان را کاهش داد و قیمت را نزولی کرد، علاوه بر این ورود قیمت دلار در صرافی‌های بانکی به کانال 26 هزار تومان در روز گذشته یک سیگنال نزولی مهم از سوی بانک مرکزی محسوب می‌شد.

بعد از ورود قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان مرز حساس بعدی قیمت 26 هزار و 800 تومان عنوان می‌شد، اما قیمت دلار از این مرز عبور نکرد و در ادامه تغییراتی مثبت را به ثبت رساند.

قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی 27 هزار و 140 تومان قرار داشت. قیمت دلار به کانال 27 هزار تومان بازگشت و تغییراتی مثبت را نسبت به روز گذشته به ثبت رساند.

روز گذشته افت قیمت دلار قیمت سکه را به زیر مرز 11 میلیون و 700 هزار تومان کشید. قیمت سکه در شروع معاملات امروز نیز روند کاهشی را دنبال کرد و روی 11 میلیون و 650 هزار تومان قرار گرفت. اندازه حباب قیمتی سکه با احتساب قیمت 27 هزار و 80 تومان 3.3 درصد به دست می‌آمد.

سکه امامی

در شروع کار قیمت دلار افت کرد و قیمت سکه را پایین کشید، در ادامه قیمت دلار رشد کرد و قیمت سکه همراه با آن افزایش یافت. قیمت سکه امامی در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 700 هزار تومان قرار داشت. 

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار امروز بعد از بیش از 40 روز در کانال 26 هزار تومان قرار گرفت، اما در این کانال پایدار نماند.

اخبار مربوط به شروع دور جدید مذاکرات و انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی و سیاست این بانک در مورد نرخ دلار از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت دلار عنوان می‌شوند. 

قیمت سکه امامی همراه با قیمت دلار پایین و بالا رفت و در نهایت روی مرز 11 میلیون و 700 هزار تومان قرار گرفت.  

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied