شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

دریافت پول رایگان به سبک بارش رمزارز ها ! چگونه ارز دیجیتال رایگان بدست آوریم؟

در این مقاله ما به موضوع دریافت رایگان ارز های دیجیتال در دیفای می پردازیم و یکی از مرسوم ترین راه های دریافت رمزارز های یعنی ایردراپ را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید

در دنیای امروزی که تکنولوژی همه ی ابعاد زندگی انسان ها را در بر گرفته است و روش های مدرن به جای روش های سنتی روی کار آمده اند. رفته رفته ارز های دیجیتال نیز جای ارز های فیات را خواهند گرفت و سیستم های دیفای  جایگزین امور مالی سنتی امروزی خواهند شد. در این مقاله ما به موضوع دریافت رایگان ارز های دیجیتال در دیفای می پردازیم و یکی از مرسوم ترین راه های دریافت رمزارز های یعنی ایردراپ را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید

 

منظور از دیفای

 

کلمه DeFi برگرفته شده از عبارت Decentralized Finance است که می‌توان آن را امور مالی غیرمتمرکز معنی کرد. تمامی امور مالی همچون سرمایه گذاری روی یک شبکه بلاکچین (معمولا اتریوم) انجام می‌شوند. اگر یک محصول مالی را بر روی یک شبکه بلاکچین راه‌اندازی کنیم، یک اپلیکیشن غیرمتمرکز ایجاد کرده‌ایم. برای مثال بیت کوین یک ارز دیجیتال دیفای است که روی شبکه بلاکچین بیت کوین راه‌اندازی شده است و یک محصول مالی غیرمتمرکز به شمار می‌رود.

در واقع کلمه‌ی فایننس به امور مالی اشاره دارد و دیسنترالایزد به این معناست که هیچ نهاد مرکزی کنترل امور را بر عهده ندارد. در نتیجه، دیفای (DeFi) به معنی امور مالی غیر متمرکز یا ارائه محصولات مالی به صورت غیرمتمرکز است. پروژه های DeFi از تکنولوژی بلاکچین الهام گرفته شده‌اند که در آن‌ها موجودی‌ها، آمار تراکنش‌ها و تاریخچه آن‌ها در دسترس است و توسط یک شخص یا اشخاص خاص اداره نمی‌شود.

این موضوع در معاملات مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که در سیستم‌های متمرکز وجود نیروی کار انسانی موجب کندی کار شده و علاوه بر آن به کاربران دسترسی کمتری برای مدیریت مستقیم سرمایه خود می‌دهد .

امروزه پروژه ها محدود به تراکنش‌های ارزدیجیتال نیست و برخی از شرکت‌های بزرگ خدمات مالی خود مانند وام، بیمه، سرمایه‌گذاری به اشکال مختلف و... را به طور مستقیم انجام می‌دهند که این کار فقط با استفاده از دیفای قابل اجراست. از این رو دیفای DeFi به عنوان یکی از مهم‌ترین پدیده‌های کشف شده برای امور مالی شناخته می‌شود. شما با ثبت نام در دیفای (پروژه‌های مبتنی به بر امور مالی غیرمتمرکز) می‌توانید وام بگیرید، به حساب‌های مختلف پول واریز کنید و معامله‌های بزرگ مالی انجام دهید.

توجه داشته باشید تمامی این خدمات مالی بدون هیچگونه واسطه و یا اجازه از کسی و فقط با تایید شخص خودتان انجام می‌شود  که ویژگی اصلی دیفای به شمار می‌رود.

اگر موضوع دیفای یا همان امور مالی غیرمتمرکز برایتان جالب است و به دنبال اطلاعات کاملی از آن هستید به مقاله دیفای چیست مجله تخصصی پارسیان کریپتو مراجعه کنید.

حالا در بستر دیفای، گاها پروژه های مختلف برای جذب مخاطب و اهداف دیگر کاری به اهدای ایردراپ به کاربران روی می آوردند که درادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

ایردراپ

 

 

در پاسخ به سوال ایردراپ چیست ؟ با یک مثال شروع می کنیم:  زمان جنگ و یا وقوع بلایای طبیعی، در صورتی که دسترسی به شهر یا منطقه‌ی آسیب دیده امکان‌پذیر نبوده و شرایط بحرانی باشد، مواد غذایی، پوشاک و دیگر اقلام مورد نیاز توسط هواپیماها و هلی‌کوپترهای مخصوصی از آسمان به آن منطقه ایردراپ می‌شود. این اصطلاح حالا تبدیل به آخرین نسخه از اقدامات موجود در بازاریابی دیجیتال شده است.

در بازاریابی نسل قبل، برندها برای اینکه بتوانند سهم ذهنی بیشتری را در ذهن مخاطب به دست آورند اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی نموده و در طول مدت برگزاری آن کمپین، هدایایی همچون کمک‌هزینه‌ی خرید خودرو، سفرهای تفریحی-زیارتی، وجه نقد و... برای برخی افراد در نظر می‌گرفتند. حالا با ظهور تکنولوژی بلاکچین که اصلی‌ترین ویژگی آن مدیریت غیرمتمرکز و امن می‌باشد، ایردراپ ارز دیجیتال، توکن غیرمثلی (NFT)، زمین و دارایی‌های دیگر، جایگزین روش‌های سنتی و قدیمی شده است.

امروزه برندها در صنایع و صنوف مختلف اقدام به برگزاری کمپین Airdrop نموده و در طول مدت این کمپین، اقداماتی همچون ایردراپ ارز دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی (NFT) را برای افرادی که دارای کیف پول ارز دیجیتال هستند انجام می‌دهند.

 

اهداف کمپین ایردراپ

 

کمپین ایردراپ شامل اجزای مختلفی است که مطالعه در خصوص آن‌ها موجب موفقیت بیشتر در انتخاب آن‌ها خواهد شد. درست است که برخی از کمپین‌ها، حتی کمپین ایردراپ های معتبر بسیار ساده و آسان هستند و فقط بایستی آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود را در یک فرم وارد نموده تا ایردراپ جدید را دریافت کنید، اما برخی از آن‌ها نیز نیازمند انجام اقداماتی مانند دنبال کردن صفحه‌ی پروژه در یک شبکه اجتماعی، انتشار یک پست در شبکه‌های اجتماعی خودتان و... هستند

مهم‌ترین جزء از اجزای Airdrop Campaign، هدف آن است که بایستی در ابتدا و پیش از انجام هر اقدامی همچون دریافت ایردراپ جدید، آن را تعیین کرد. برای اینکه بدانید اهداف یک کمپین ایردراپ چیست به موارد زیر توجه فرمایید:

 

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش میزان بازدید از سایت
  • افزایش سهم ذهنی برند
  • تولید محتوا توسط مخاطب یا به اختصار UGC (User Generated content)
  • دریافت اطلاعات اولیه از بازدیدکنندگان (Lead Generation)
  • فعال‌سازی مخاطبان قدیمی و غیرفعال

 

چگونه ایردراپ های معتبر را شناسایی کنیم؟

 

 

علی رغم نکاتی که گفته شد در بیشتر مواقع ایردراپ‌ها در موارد زیادی چیزی نیستند جز یک کلاهبرداری که از اعتماد و علاقه مردم به ارز دیجیتال سوء استفاده می‌کنند. بنابراین، کاربر باید بتواند فرق بین ایردراپ فیک و واقعی و معتبر را تشخیص دهد. از جمله شیوه‌های تشخیص معتبر بودن یک پروژه Airdrop جستجوی آن‌ها در بهترین سایت‌های ایردراپ و مطالعه دقیق نظر و بازنگری حرفه‌ای کارشناسان آن‌ها درباره Airdrop است.

شناسایی ایردراپ های معتبر به هیچ عنوان آسان نیست اما به کمک نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد تا حد زیادی می‌توان از دام کلاهبرداری‌ها فاصله گرفته و در مقابل نمونه‌های معتبر آن را شناسایی کرد. در ادامه برخی فاکتور ها برای اعتبار سنجی یک ایردراپ را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • تاریخچه یک پروژه

برخی از پروژه‌ها که کمپین AirDrop برگزار می‌کنند، دارای سوابقی هستند که بایستی به آن‌ها توجه نمود

  • وایت پیپر پروژه

در خصوص پروژه‌ها و برندهای جدیدتر مطالعه‌ی وایت پیپر آن‌ها یکی از اقدامات بسیار مهم بوده و باعث افزایش آگاهی شما از برنامه و آینده‌ی پروژه خواهد شد. وایت پیپر سندی است که به صورت یک فایل PDF یا صفحه‌ی وب منتشر شده و در آن اطلاعاتی در مورد یک پروژه به عموم مردم ارائه می‌شود.

  • بنیان گذاران پروژه

بررسی سوابق اشخاصی که اقدام به راه‌اندازی یک پروژه نموده‌اند تا حد زیادی می‌تواند به شناسایی ایردراپ های معتبر کمک کند. البته برخی افراد معتقد هستند که جذابیت و ماهیت شبکه‌های غیرمتمرکز که اولین و شاخص‌ترین آن‌ها بیت کوین است به ناشناس بودن سازندگان آن است.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی موضوع ایردراپ و اعتبار آن پرداختیم . اگر جزء افرادی هستید که شناسایی بهتری ایردراپ ها برای آن‌ها یک دغدغه است، باید گفت که برای پیروزی در این بخشش‌های کریپتویی، شما علاوه بر شانس به مشارکت مستمر، پیگیری روزانه بهترین وبسایت‌ های ایردراپ و مطالعه بازنگری این وبسایت‌ها از پروژه‌ها نیاز خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که وبسایت‌هایی که Airdrop‌ها را اعلان، بازنگری و منتشر می‌کنند گاها به صورت سلیقه‌ای و حتی توافقی عمل می‌کنند. بنابراین، هیچ وبسایتی نمی‌تواند یک مرجع کامل و صدرصد معتبر باشد. برعکس، شما باید از وبسایت‌های مختلف دیدن کنید، انواع پروژه‌ها را شخصا تحقیق و سپس اقدام به مشارکت و انجام امور خواسته شده کنید. امیدواریم مطالب فوق برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.


 این مطلب، یک خبر آگهی بوده و  شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied