شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

سختی شبکه اتریوم چیست و چه تاثیری بر قیمت اتریوم دارد؟

سختی شبکه اتریوم چیست و چه تاثیری بر قیمت اتریوم دارد؟

 


فقط کافی است کمی در دنیای ارزهای دیجیتال فعال باشید تا بدانید که اتریوم بعد از بیت کوین، دومین رمزارز برتر بازار است. غیرمتمرکز بودن شبکه اتریوم، مقاومت آن در برابر هک و نظارت نداشتن نهادهای حکومتی بر این شبکه، از مزایای اتریوم محسوب می‌شود؛ به همین دلیل بسیاری از ماینرها به استخراج اتریوم روی می‌آورند.

اگر کمی درباره استخراج اتریوم کنجکاو باشید، قطعا به عبارت «سختی شبکه اتریوم» برخورد خواهید کرد. در چنین شرایطی این سوال پیش می‌آید که سختی استخراج اتریوم یا ethereum difficulty چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید؛ در ادامه اطلاعات کاملی درباره میزان سختی شبکه اتریوم و تاثیر آن بر قیمت اتریوم در اختیار شما قرار می‌دهیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

سختی شبکه اتریوم چیست؟

سختی شبکه اتریوم مقیاسی برای میزان سختی استخراج یک بلاک در شبکه اتریوم است. به بیان ساده‌تر، سختی شبکه اتریوم نشان می‌دهد که استخراج هر یک بلاک در بلاک چین اتریوم تا چه حد با دشواری همراه است. هر چقدر تعداد ماینرهای اتریوم و قدرت پردازشی که در اختیار شبکه اتریوم قرار می‌دهند بیشتر باشد، سختی استخراج نیز بیشتر خواهد شد.

میزان این سختی به‌طور‌مداوم توسط شبکه تنظیم می‌شود تا زمان متوسط بین تولید بلاک‌ها در شبکه اتریوم حدود مشخصی باشد. اگر قصد استخراج یا خرید ارز دیجیتال دارید، باید میزان سختی شبکه را مدنظر قرار دهید؛ زیرا این معیار بر قیمت نهایی ارزهای دیجیتال در شبکه‌های مبتنی بر مکانیسم گواه اثبات کار (POW) تاثیر می‌گذارد. در ادامه مطلب درباره این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چرا Ethereum Difficulty اهمیت دارد؟

سختی شبکه ethereum از جنبه‌های مختلف اهمیت دارد و این معیار موردتوجه ماینرها و تریدرها قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین دلایل برای وجود ethereum difficulty، کنترل مدت‌زمان ایجاد بلاک در بلاک‌چین اتریوم است؛ اگر سختی شبکه اتریوم وجود نداشته باشد، با افزایش تعداد ماینرها، مدت‌زمان ایجاد هر بلاک به کمتر از چند دقیقه می‌رسد؛ در چنین شرایطی هیچ محدودیتی برای استخراج اتریوم وجود نخواهد داشت و در زمانی کوتاه مشکلاتی مانند تورم و استخراج بی‌رویه اتریوم رخ می‌دهند.

علاوه‌براین، وجود معیار سختی استخراج در شبکه اتریوم، بر امنیت و ثبات شبکه نیز تاثیر می‌گذارد. همچنین، هرچقدر سختی شبکه بیشتر باشد، دستگاه‌های ماینر برای استخراج به سخت‌افزارهای قدرتمندتر نیاز خواهند داشت. جدای از این مبحث، اگر قصد خرید اتریوم دارید، پیشنهاد می‌کنیم از ماشین حساب ارز دیجیتال به تومان در صرافی اکس اونیکس استفاده کنید. به کمک این مبدل آنلاین، به‌راحتی می‌توانید از معادل ریالی ارزهای دیجیتال مختلف از جمله اتریوم، در لحظه آگاه شوید.

عوامل تاثیرگذار بر میزان سختی شبکه اتریوم

عوامل مختلفی وجود دارند که بر میزان سختی شبکه اتریوم تاثیر می‌گذارند. اگر قصد خرید اتریوم یا استخراج این رمزارز محبوب را دارید باید این عوامل را به خوبی بشناسید. در ادامه این عوامل را به‌طورکامل بررسی می‌کنیم:

  • قدرت هش شبکه : هرچقدر قدرت هش شبکه بیشتر باشد، سختی شبکه نیز بیشتر خواهد بود؛ به این دلیل که ماینرها باید به‌منظور حل معادله‌ها و پازل‌های هشینگ که برای تولید بلاک‌ها ضروری است، قدرت محاسباتی بیشتری را تامین کنند. در واقع هش ریت یا نرخ هش معیاری است که میزان سرعت یک دستگاه ماینر برای حل تابع مربوط به یک بلاک را نشان می‌دهد.
  • میانگین زمان تولید بلاک : میانگین زمان تولید یک بلاک، زمانی است که طول می‌کشد تا یک بلاک در شبکه اتریوم تولید شود. اگر میانگین زمان تولید بلاک کمتر از ۱۰ دقیقه باشد، سختی افزایش می‌یابد تا زمان تولید بلاک‌ها کاهش یابد. اگر مدت زمان تولید بلاک بیشتر از ۱۰ دقیقه باشد، سختی شبکه اتریوم کاهش می‌یابد تا بلاک‌ها با سرعت بیشتری تولید شوند.
  • ارزش اتر : هرچقدر ارزش اتر بیشتر باشد، سختی شبکه اتریوم بیشتر خواهد بود؛ به این دلیل که ماینرها برای استخراج اتر، پاداش بیشتری دریافت می‌کنند.
  • تعداد استخراج‌کنندگان : هرچقدر تعداد استخراج‌کنندگان بیشتر باشد، ethereum difficulty بیشتر خواهد بود؛ به این دلیل که ماینرهای بیشتری برای حل معادلات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سختی شبکه اتریوم به‌طورمداوم در حال تغییر است و همه عوامل ذکرشده بر میزان این سختی تاثیر می‌گذارند. به‌طورکلی، تلاش بر این است که میزان سختی شبکه اتریوم ۱۰ دقیقه باشد؛ یعنی هر ۱۰ دقیقه یکبار یک بلاک جدید در شبکه تولید شود. این موضوع به تامین ثبات و اطمینان از امنیت شبکه اتریوم کمک بزرگی می‌کند.

بررسی تاثیر سختی شبکه Ethereum بر قیمت اتریوم

سختی شبکه اتریوم تاثیر قابل‌توجهی بر قیمت اتریوم دارد. زمانی که سختی شبکه افزایش می‌یابد، استخراج اتریوم دشوارتر می‌شود؛ این موضوع منجر به کاهش عرضه اتر خواهد شد، چون استخراج‌کنندگان کمتری از عهده استخراج اتر برمی‌آیند. در نتیجه کاهش عرضه اتر، قیمت اتریوم افزایش پیدا می‌کند؛ زیرا تقاضا برای اتر همچنان بالا است.

برعکس، زمانی که سختی شبکه کاهش پیدا کند، استخراج اتریوم آسان‌تر می‌شود؛ این موضوع منجر به افزایش عرضه اتر خواهد شد و ماینرهای بیشتری می‌توانند به‌آسانی اتریوم را استخراج کنند. در نتیجه افزایش استخراج و عرضه اتر منجر به کاهش قیمت اتریوم خواهد شد.

برای خرید اتریوم به صرافی معتبر اکس اونیکس اعتماد کنید

در این مطلب درباره سختی شبکه اتریوم، اهمیت آن و عوامل تاثیرگذار بر میزان ethereum difficulty صحبت کردیم. در پایان نیز تاثیر میزان سختی شبکه بر قیمت اتریوم را موردبررسی قرار دادیم. باتوجه‌به تاثیری که میزان سختی شبکه اتریوم بر افزایش و کاهش قیمت اتریوم دارد، توصیه می‌کنیم بازار این ارز دیجیتال را به‌طورمستمر رصد کرده و در موقعیت مناسب، برای خرید اقدام کنید.

اگر برای خرید اتریوم دنبال یک صرافی معتبر هستید، صرافی آنلاین اکس اونیکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اکس اونیکس یک صرافی ایرانی است که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف از جمله اتریوم، بیت کوین، تتر و ده‌ها رمزارز دیگر را برای کاربران خود فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، با مطالعه مقالات و اخبار دنیای ارزهای دیجیتال در سایت این صرافی به نشانی exonyx.org، به‌راحتی می‌توانید به تحلیل بازار کریپتوکارنسی بپردازید و در زمان مناسب برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنید.


 این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied