شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

از کدام شبکه‌ها می‌توان ارز دیجیتال را انتقال داد؟

از کدام شبکه‌ها می‌توان ارز دیجیتال را انتقال داد؟

آشنایی با شبکه‌های انتقال ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو برای کسانی که فعالیت گسترده و زیادی در این بازار دارند، ضروری بوده و اگر شما بتوانید به خوبی از شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال استفاده کنید، کار شما در این بازار بسیار آسان‌تر است و احتمال موفقیت شما بازار ارزهای دیجیتال بالاتر می‌رود.

به عبارت دیگر در فرایند خرید بیت‌کوین، خرید سلر و خرید ارزهای دیجیتالِ دیگر و انتقال آن‌ها به آدرس‌های مختلف، شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال برای شما اهمیت بسیاری پیدا می‌کنند. در این مقاله، به بررسی شبکه‌های مختلف ارز دیجیتال خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

قبل از انتقال ارز دیجیتال به این نکات توجه کنید

  • هنگام انتقال ارزهای دیجیتال، شبکه مقصد خود را بادقت انتخاب کنید؛ یعنی آدرس مبدأ و مقصد حتما در یک شبکه باشد.

برای مثال، اگر شما می‌خواهید تتر trc-20 را انتقال دهید، حتما باید از اینکه آدرس مقصد نیز در شبکه ترون است، اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، ممکن است با انتقال تتر به یک شبکه اشتباه، تمامی سرمایه خود را از دست بدهید.

  • دقت کنید که آدرس گیرنده را درست وارد کرده باشید. بدانید که وقتی تراکنشی را انجام دادید، دیگر امکان معکوس‌کردن عملیات وجود ندارد. اگر به آدرس اشتباه فرستاده باشید، دارایی شما از دست رفته است.
  • اگر قصد شما از انتقال ارز دیجیتال، فروش آن است، حتماً به قیمت آن در زمان انتقال توجه داشته باشید؛ برای مثال، قیمت usdc را هنگام انتقال آن بدانید تا برای دریافت بهای به‌روز آن دچار مشکل نشوید.

انواع شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال

شبکه‌های ارز دیجیتال یا همان بلاکچین‌ها کمک می‌کنند انتقال این دارایی‌ها در آدرس‌های مختلف انجام شود و همچنین این تراکنش‌ها به‌صورت غیرمتمرکز انجام شوند.

در این بخش انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

شبکه اتریوم

شبکه ERC-20 یا اتریوم همان شبکه بلاکچین اتریوم است که توکن بومی این شبکه نیز اتریوم نام دارد. می‌توان گفت این شبکه یکی از شبکه‌هایی است که تعداد زیادی توکن در آن تولید و توزیع می‌شود.

شاید عیب شبکه اتریوم این باشد که کارمزد آن برای انجام معاملات بالا است. البته این کارمزد می‌تواند با افزایش گس در شبکه اتریوم کاهش یا افزایش یابد.

شبکه ترون

شاید یکی از رایج‌ترین شبکه‌های بلاکچینی که مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد، TRC-20 است. در شبکه trc20, ارزهای دیجیتال روی شبکه ترون، تولید و توزیع می‌شوند و انتقال آن نیز روی همین شبکه انجام خواهد شد. علاوه بر این، در شبکه ترون، تمامی اقدامات مانند انتقال تتر با استفاده از قراردادهای هوشمند انجام خواهد شد.

امنیت شبکه ترون را نیز می‌توانیم متوسط رو به بالا بدانیم. همچنین تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در شبکه اتریوم در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه انجام خواهد شد. همچنین انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه TRC-20 نیز کارمزد بسیار پایینی دارد و یکی از ارزان‌ترین شبکه‌ها برای انتقال است.

شبکه بایننس

ارزهای دیجیتال BEP20 روی شبکه هوشمند بایننس یا Binance smart chain تولید و توزیع می‌شود. لازم به ذکر است که شبکه هوشمند بایننس به‌طور کامل از شبکه اتریوم و توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند.

می‌توان گفت شبکه هوشمند بایننس ویژگی‌هایی شبیه به شبکه اتریوم را دارد؛ اما یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های آن با شبکه اتریوم کارمزدِ پایین‌ترِ آن است.

شبکه امنی

Omni همان شبکه بلاکچین بیت کوین است و همانطور که می‌دانید، توکن بومی این شبکه بیت‌کوین است. همچنین آدرس انتقال این نوع ارز دیجیتال با 1 یا 3 شروع می‌شود.

باید گفت انتقال ارزهای دیجیتال در این شبکه درست مانند انتقال بیت‌کوین کند است و سرعت کم‌تری در مقایسه با سایر شبکه‌ها دارد. به همین دلیل، استفاده از این شبکه برای معاملات روزانه و سریع چندان توجیه ندارد.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی راستین

اگر شما نیز به دنبال یک صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید، راستین می‌توانید یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای شما باشد. شما می‌توانید تنها با طی کردن فرایند احراز هویت آنلاین و به آسانی، در صرافی راستین ثبت نام کرده و شروع به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید در صرافی راستین، قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را مشاهده کرده و هیچ فرصت معاملاتی را از دست ندهید.

علاوه بر این، راستین تلاش کرده است تا کارمزدهای انتقال و خرید و فروش را به‌صورت شفاف در اختیار شما قرار دهد. در راستین شما کمترین میزان کارمزد (میکری = ۰) را پرداخت می‌کنید. تنها کارمزد پرداختی شما

۰.۲ درصد از معاملات تیکری است.

همچنین امکان کسب درآمد از ارزهای دیجیتال از طریق استیکینگ هم وجود دارد و می‌توانید پس از ثبت‌نام تا ۱۰۰ تتر بدون کارمزد معامله کنید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و  شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied