شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

کاربرد ارز تتر در بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال چیست؟

تتر چیست و چه کاربردی دارد؟ خرید تتر (USDT) به‌عنوان محبوب‌ترین استیبل‌کوین دنیای کریپتو از اهمیت زیادی برخوردار است. با نگاهی به نمودارهای تحلیل تتر، اطلاعاتی همچون ارزش بازار، مقدار عرضه در گردش و قیمت آن با احتساب دلار را به‌دست خواهید آورد. در اینجا نیز با کاربردهای Tether به‌عنوان محبوب‌ترین استیبل‌کوین دنیای کریپتو آشنا می‌شوید.

تتر

 

تتر چیست به زبان ساده

تتر یک ارز دیجیتال از نوع استیبل‌کوین است که در نوامبر ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. استیبل‌کوین‌‌ها معمولاً توسط دلار پشتیبانی می‌شوند. بنابراین نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال روی آن‌ها تأثیری ندارد. قیمت تتر نیز همواره ثابت بوده و هر واحد آن معادل با یک دلار آمریکا است. توکن‌های USDT دیگری نیز وجود دارند که با ارزهای یورو، یوان چین، پزو مکزیک و طلا پشتیبانی می‌شوند.

به گفته بلاگ والکس درباره تتر چیست، تتر متعلق به نسلی از ارزهای دیجیتال است که به سرعت در حال رشد هستند و با نام استیبل کوین‌ها شناخته می‌شوند. هدف استیبل کوین‌ها ارائه جایگزینی برای نوسان بالای رمزارزهایی مانند بیت کوین (BTC) است که سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی و تراکنش‌ها را برای کاربران این فضا مناسب‌تر می‌کند. تتر همچنین توکن‌های متصل به یورو، یوان چین، پزو مکزیک و طلا را منتشر کرده است. ارزش و قیمت تتر همواره برابر با ۱ دلار آمریکا است. علاوه بر این USDT تنها کوین پایدار بازار رمزارزها نیست و ارزهای دیگری مانند آن نیز وجود دارد. اما قدرتمندترین استیبل کوین در حال حاضر USDT است. این رمزارز با ارزش بازار حدود ۸۳.۴۷ میلیارد دلار در رتبه سوم بازار کریپتو قرار دارد.

بررسی نمودارهای تحلیل تتر

با نگاهی به نمودارهای تحلیل تتر می‌بینیم که این رمزارز با ارزش بیش از ۸۳ میلیارد دلار، و ۷٫۴۰ درصد از سهم کل بازار، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌است. با این اوصاف، USDT به‌عنوان محبوب‌ترین استیبل‌کوین شناخته می‌شود.

Tether در اصل برپایۀ بلاکچین بیت‌کوین راه‌اندازی شده بود، اما پس از مدتی و به‌دلیل مشکلات این شبکه، روی بلاکچین‌های دیگری همچون اتریوم (Ethereum)، امنی (Omni)، سولانا (Solana)، الگوراند (Algorand)، ترون (Tron)، ای‌اواس EOS، پالیگان (Polygon)، بی‌ان‌بی چین (BNBChain)، آوالانچ (Avalanche)، بیت‌کوین‌کش (Bitcoincash) و ... قرار گرفت.

کاربرد استیبل‌کوین‌ها و دلیل به‌وجود آمدن آن‌ها

نوسانات قیمت رمزارزهایی مانند بیت‌کوین، عادی‌ترین موضوع در دنیای کریپتو است. به‌‌دلیل این نوسانات چشمگیر، نمی‌توانیم از بیت‌کوین و سایر رمزارزهای مشابه برای پرداخت‌ها، انجام قراردادها و تبادلات مالی روزانه استفاده کنیم. از طرفی، سرعت انجام تراکنش‌های بیت‌کوین بسیار پایین است. بنابراین برای رفع این مشکلات، نسلی از رمزارزها به نام استیبل‌کوین به‌وجود آمدند که تتر قدرتمندترین و محبوب‌ترین آن‌هاست.

استیبل‌کوین‌ها نوعی ارز رمزنگاری‌شده هستند که ارزش خود را به یک مرجع خارجی متصل می‌کنند و این‌گونه ارزش واقعی آن‌ها حفظ خواهد شد. هدف Stablecoin ارائه تراکنش‌ها با سرعت و هزینۀ کمتر است. درعین‌حال، نوسانات قیمت مختص بازار کریپتو را ندارد.

تتر

تتر را بیشتر درک کنید؛ ویژگی‌های منحصربه‌فرد، ارزش و کاربرد آن در بازار

برای ارائه بهتری از تعریف تتر چیست و درک عمیق‌تر این موضوع، باید با ویژگی‌های این استیبل‌کوین بیشتر آشنا شوید. به‌طورکلی، هدف استیبل‌کوین‌ها مقابله با نوسانات شدید بازار کریپتو است. بنابراین تریدرها با خرید تتر یا سایر استیبل‌کوین‌ها، دارایی‌های کریپتویی خود را از کاهش ارزش حفظ می‌کنند. توکن‌های USTD کاربردهای بی‌نظیری دارند؛ باید ببینیم چه چیزی آن‌ها را منحصربه‌فرد و کارآمد کرده‌است.

چه چیزی تتر (USDT) را منحصربه‌فرد می‌کند؟

اگرچه چالش‌ها و بحث‌هایی پیرامون تتر (USDT) وجود داشته و دارد، اما این رمزارز برای سال‌ها مورد پذیرش واقع شده‌است و تریدرهای بسیاری از آن استفاده می‌کنند. به‌بیانی دیگر، می‌توان گفت مشروعیت دارد. باوجوداین، پروژه‌های کمی می‌توانند با آن مطابقت داشته باشند.

همان‌طورکه بیان کردیم، قیمت تتر همواره ثابت است و هرگز از یک دلار، فاصلۀ چشمگیری نمی‌گیرد. برهمین اساس، به‌عنوان روش پرداخت و وسیلۀ مبادله، توسط بسیاری از فروشندگان و پروتکل‌های وجود در اکوسیستم بلاک چین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

USDT نیز مانند سایر توکن‌های ارزهای دیجیتال در شبکه، از همان ویژگی‌های معاملات همتا به همتا، امنیت PoW یا PoS برخوردار است و از این طریق محیط و لایه‌ی امنیتی مطلوبی را برای معامله‌گران و کاربران فراهم می‌کند.

برای بیان یک ویژگی منحصربه‌فرد تتر، باید گفت این استیبل کوین ذخایر بزرگی دارد. ازاین‌رو ریسک‌های بازار کریپتو مانند رویدادهای قوی سیاه، ضربه‌‌ای به آن نمی‌زند.

چه چیزی به Tether (USDT) ارزش می‌دهد؟

نقش USDT فراهم کردن نقدینگی و محافظت در برابر نوسانات بازار است، زیرا ارزش آن در تئوری افزایش یا کاهش نمی‌یابد. ارزش تتر (USDT) کاملاً به ذخایر آن وابسته است. بنابراین قیمت تتر تا زمانی که پشتوانۀ یک‌به‌یک داشته باشد، برابر با یک دلار خواهد بود.

ویژگی‌های اساسی تتر چیست؟

باتوجه به آنچه گفته شد، اتصال به یک ارز فیات، تضمین می‌کند که استیبل‌کوین‌ها مانند سایر ارزهای رمزنگاری‌شده در معرض نوسانات قیمت نیستند. استیبل‌کوین تتر نیز همین‌گونه است. به‌طورکلی، موارد زیر را می‌توان به‌عنوان ویژگی‌های Tether بیان کرد:

  • قیمت ثابت: به‌دلیل متصل بودن به یک دارایی با ارزش ثابت مانند دلار، طلا و ... .

  • شفافیت: تتر هر روز خلاصه‌ای از ذخایر خود را در وب‌سایت رسمی به‌روز می‌کند.

  • پایدارسازی: ارزش ثابت، استفاده از استیبل‌کوین‌ها را به‌عنوان وسیلۀ مبادله مانند پول معمولی ترویج می‌کند. تحلیل تتر آسان است و درکل این استیبل‌کوین‌ها گمانه‌زنی در بازار ارزهای دیجیتال را آسان‌تر کرده‌اند.

کاربرد ارز دیجیتال تتر چیست؟

اکنون وقت آن رسیده است که سوال کاربرد تتر چیست، پاسخ دهیم. این رمزارز پایدار در موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

استفاده به‌عنوان جفت ارز معاملاتی

جفت ارز (currency pairs) به ترکیب دو دارایی اطلاق می‌شود که قابلیت تبدیل شدن به هم را دارند. آن‌ها روند معاملات در تمام بازارهای مالی ازجمله بازار ارزهای دیجیتال را آسان می‌کند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای خرید تتر، استفاده به‌عنوان جفت معاملاتی است. روزانه حجم زیادی از معاملات کریپتو با استفاده از تتر انجام می‌شود و همین امر منجر به محبوبیت آن و کسب رتبۀ سوم بازار شده‌است.

روش پرداخت

بسیاری از تریدرها و کاربران کریپتو، از تتر به‌عنوان ابزاری برای پرداخت استفاده می‌کنند. حقوق کارکنان بسیاری از شرکت‌های کریپتویی با این توکن پرداخت می‌شود. کاربرد تتر در پرداخت‌های برون‌مرزی نیز امری رایج است که اکثر فعالان کریپتو با آن آشنا هستند. به‌طورکلی، ارزهای رمزنگاری‌شده محبوب‌ترین روش پرداخت‌های بین‌المللی محسوب می‌شوند، اما استفاده از توکن‌های USDT به‌عنوان یک استیبل‌کوین، ضمن افزایش سرعت تراکنش‌ها، هزینه و کارمزد کمتری نسبت‌به سایر رمزارزها دارد. از طرفی، نوسانات شدید سایر رمزارزها، مشکلاتی برای تراکنش‌ها به‌وجود می‌آورد، اما تتر و سایر استیبل‌کوین‌ها با چنین نوساناتی بیگانه هستند.

قابل استفاده در بخش فینتک شرکت‌های بزرگ

Financial technology یا (Fin Tech) صنعتی در فضای اقتصاد است و به فعالیت شرکت‌های اشاره دارد که در تلاشند تا خدمات مالی را با کاربرد تکنولوژی بهینه و کارآمدتر کنند. در حال حاضر، بسیاری از این شرکت‌ها، برای انجام امور فاین‌تک خود، از Tether استفاده می‌کنند. استیبل‌کوین تتر به آن‌ها امکان می‌دهد تا ارزهای فیات را بر بستر بلاکچین را قرار دهند.

اهمیت، ویژگی‌ و کاربردهای تتر

در این مطلب، به سوال تتر چیست پاسخ دادیم و کاربردهای این استیبل‌کوین محبوب در بازار کریپتو را بیان کردیم. قیمت تتر و سایر استیبل‌کوین‌ها همواره ثابت است و ارزش آن‌ها به یک پشتوانۀ مالی (معمولاً دلار) وابسته است. در نمودارهای تحلیل تتر می‌بینیم که این رمزارز در حال حاضر، با ارزش بازار بیش از ۸۳ میلیارد دلار، در جایگاه سوم ارزهای دیجیتال قرار دارد. توکن‌های USDT به‌عنوان روشی برای پرداخت، معاملات جفت‌ارزها و استفاده در بخش فینتک شرکت‌های بزرگ، کاربرد گسترده‌ای دارند.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied